آیا CCTV می تواند افراد را در ایستگاه های حمل و نقل عمومی شناسایی کند که در معرض ابتلا به خودکشی قرار دارند؟

در این مقاله فروشگاه دوربین مداربسته آریا با برند INFINITY تحت گارانتی طلایی آریا و داشتن تیم متخصص نصب دوربین مداربسته قصد ارائه اطلاعاتی در مورد نقش حیاتی وجود سیستم دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی را دارد.

چکیده

خودکشی در تمام سیستم های حمل و نقل عمومی رخ می دهد که به طور کامل مانع دسترسی به تصاویر ثبت شده نمی شود لذا نصب دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل بسیار الزامی است. ما دو مطالعه را انجام دادیم تا مشخص کنیم آیا می توانیم در ایستگاه هایی که در خطر ابتلا به خودکشی هستند، آیا سیستم دوربین مداربسته قابل اعتماد هستند تا بتوانند به موقع مداخله کنند. اولین مطالعه تمام ضبط های CCTV اقدام کنندگان انتحاری در ایستگاه های زیرزمینی مونترال را بیش از ۲ سال انجام داد تا رفتارهای خود را نشان دهند. مطالعه دوم توانمندی های ما را تایید کرد.

مواد و روش ها‌ برای دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل

مطالعه اول: ناظرین آموزش دیده، ضبط ویدیوهای CCTV را از ۶۰ نفر انجام دادند که ۲-۳ ناظر مستقل بود که هفت رفتار قابل مشاهده و پنج رفتار مورد نیاز برای تفسیر (مثلا “رفتارهای عجیب و غریب”، “رفتار اضطراب”) را کدگذاری کرد. مطالعه دوم: ما به طور تصادفی ۶۳ ضبط شده ۵ دقیقه ضبط CCTV را قبل از تلاش با ۵۶ ضبط از همان دوربین ها در همان زمان روز و روز هفته، اما زمانی که هیچ تلاش خودکشی رخ نداد، مخلوط کرد. سی و سه دانشجوی کارشناسی پس از ۱۰ دقیقه از دستورالعملها، ضبط را تماشا کردند و در صورت مشاهده هر یک از ۱۳ رفتار مشخص شده در مطالعه اول، آنها را مشاهده کردند.

نتایج نصب دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل

نقش دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی
نقش دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی

مطالعه اول: پنجاه (۸۳٪) از اقدامکنندگان رفتارهای راحتی قابل مشاهده داشتند که به طور بالقوه نشان دهنده اقدامات قریب الوقوع بود و ۳۷ نفر (۶۱٪) دو یا بیشتر از این رفتارها را داشتند. چهل و پنج (۷۵٪) حداقل یک رفتار داشتند که نیاز به تفسیر داشتند. بیست و دو شاهد در تلاش برای متوقف کردن تلاش برای مداخله تلاش کردند و ۷۵ درصد از اقدام کنندگان رفتارهای خود را نشان دادند که ممکن است دوغاب احتمالی را داشته باشد (مثلا انتظار چندین قطار را می گذراند، تلاش برای خروج از مسیر قطار). مطالعه دوم: دو رفتار، ترک یک جسم بر روی پلت فرم و قدم زدن به عقب و جلو از خط زرد (درست قبل از لبه پلت فرم)، می تواند ۲۴٪ از تلاشگران را بدون هیچ گونه اثبات کاذب شناسایی کند. دیگر رفتارهای هدف نیز در افراد غیرمجاز حضور داشتند. با این وجود، داشتن دو یا چند مورد از این رفتارها احتمال ابتلا به خودکشی را نشان می دهد.

نتیجه گیری برای نصب دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل

ما نتیجه می گیریم که مشاهدات زمان واقعی نظارت بر دوربین های مدار بسته، نظارت بر سیستم های کامپیوتری سیگنال های CCTV و / یا آموزش رانندگان و پرسنل حمل و نقل در نشان دادن رفتارهای خودکشی، ممکن است اقدام کنندگان را با چندین اثبات نادرست شناسایی کند و به طور بالقوه جان ها را نجات دهد.

زمینه

در سیستم حمل و نقل شهری زیرزمینی مونترال، “مترو”، به طور متوسط ​​۱۵ تلاش خودکشی در هر سال وجود دارد. حدود دو سوم از اقدامات انتحاری از تلاش آنها نمی میرند، اما ممکن است به طور جدی مجروح شوند. علاوه بر تلفات غم انگیز زندگی انسان و آسیب، خودکشی مترو، حوادث دردناک برای رانندگان قطار و اولین پاسخ دهندگان، و همچنین کارکنان درگیر در پاکسازی و مسافران است که ممکن است این رویداد را شاهد باشند. همچنین برای مسافرین مترو و هزینه های بالا برای سیستم حمل و نقل شهری مونترال (STM)، مزایای قابل توجهی نیز وجود دارد. این مقاله به بررسی امکان شناسایی افراد در سکوی ایستگاههایی که در معرض ابتلا به خودکشی بر اساس رفتارهای مشاهده شده هستند، با مشاهده ضبط ویدئویی از سیستم نظارت بر امنیت تلویزیون مترو (CCTV) در ایستگاههای پیش از تلاش آنها است.

نقش دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی
نقش دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی

یکی از چالش ها در شناسایی رفتار افراد آینده، مسئله مثبت کاذب است. اگر رفتارهای کارکنان آینده نیز در شمار قابل توجهی از افراد غیرمجاز وجود داشته باشد، این امر می تواند منجر به اختلالات سرویس غیر ضروری و احتمالا مداخلات درگیرانه با افرادی باشد که در معرض ابتلا به خودکشی قرار نگرفته اند. هدف کلی پروژه، ارزیابی امکان استفاده از تصاویر زنده دوربین مدار بسته برای شناسایی افراد مبتلا به خطر در سیستم عامل ها، بر اساس رفتار آنها است. برای دستیابی به این هدف دو مطالعه انجام شد.

مطالعه مزایای نصب دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل اول

به منظور شناسایی رفتارهایی که در تلاش بر روی مالکیت مترو وجود دارد قبل ا تلاش آنها که ممکن است پیش از تلاش آنها باشد. فرضیه اساسی این است که افرادی که در ایستگاه هایی قرار دارند که قصد خودکشی دارند، رفتارهای تشخیصی دارند که ممکن است نشانه هایی باشد که یک اقدام انتحاری غیرممکن است.

مطالعه نصب دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل

دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل در  مطالعه ۲ ارزیابی ویژگی های الگوهای رفتاری است که می تواند در عرض دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل پنج دقیقه تلاش مشاهده شود، با مقایسه فیلم ها با فیلم هایی که هیچکدام از آنها خودکشی نداشته اند. مهم است که تعیین کنیم آیا رفتارهایی که ما در افراد خودکشی مشاهده می کنیم نیز در افراد غیرمجاز در پلتفرم رخ می دهد، به منظور تعیین مفید بودن استفاده از رفتارهای خاص برای شناسایی افرادی که در معرض ابتلا به خودکشی هستند بدون تعداد قابل توجهی از مثبت کاذب است ، بدون آنکه شمار قابل توجهی از افراد غیرمجاز را نیز به عنوان خودکشی شناسایی کنند، زیرا رفتارهای مشابه با افرادی که خودکشی می کنند، رفتار می کنند.

در مطالعه دوم، ضبط رفتارهای مسافرتی CCTV در ایستگاه های زمانی که آینده ای در حال انجام بود، به طور تصادفی با ضبط همان ایستگاه ها در همان زمان و روز هفته، مخلوط شد، اما زمانی که هیچ سازنده آینده حضور نداشت. با درخواست بسیاری از افراد برای شناسایی رفتارهای پیشین در ضبط ۵ دقیقه ای کوتاه، ما تأیید کردیم که آیا می توان به راحتی رفتارهای هدف را به موقع شناسایی کرد و یا اینکه این رفتارها به افراد اقدام کننده انتحاری مشخص است یا در افراد غیرمجاز نیز قابل مشاهده است. اگر نتایج به دست آوردن معانی عملی در جلوگیری از خودکشی باشد، ضروری است که افراد به طور خودکار در چند دقیقه قبل از تلاش تشخیص داده شوند تا بتوانند درایورهای قطار را به آهستگی قطار خود متصل کنند و قبل از ورود به ایستگاه آماده شوند

تحقیقات متعددی نشان می دهد که دسترسی به ابزار خاص خودکشی صرفه جویی در زندگی، بدون جایگزینی قابل توجه با سایر روش های خودکشی. جلوگیری از دسترسی به مترو به عنوان وسیله ای برای خودکشی به طور کلی، شامل نصب موانعی است که مانع دسترسی به ریل ها می شود، اما باز اجازه می دهد که مسافران وارد قطار شوند. بسیاری از سیستم های جدید حمل و نقل شهری دارای موانع هستند، اما موانع تعدیل برای بسیاری از سیستم های قدیمی، که ممکن است ۵۰ تا ۱۰۰ ساله باشد، می تواند بسیار گران و چالش برانگیز باشد. یک جایگزین این است که شناسایی اقدامات احتمالی بر اساس رفتار آنها در ایستگاه ها قبل از تلاش انجام شود. تحقیقات کمی درباره رفتارهای اقدام کننده های انتحاری در خصوص مالکیت راه آهن به منظور جلوگیری از خودکشی وجود دارد. اکثر مطالعات پیشین از رفتارهای قبل از تلاش، به یاد خاطراتی از رانندگان یا شاهدان قطار متکی بودند، که اعتبار و اعتبار آنها ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد. همچنین بیشترین اطلاعات موجود مربوط به سیستم های راه آهن شهری و حومه هستند و نه حمل و نقل شهری زیرزمینی.

نتایج در کشور سوئد

در سوئد، خودکشی های راه آهن اغلب در ایستگاه ها رخ نمی دهد؛ آنها اغلب در مسیر باز هستند. رادبو، سوودونگ و آندرسون دریافتند که بیشتر افراد (۷۵٪) که خودکشی کرده بودند در نزدیکی آهنگ ها منتظر بودند یا در آهنگ ها ایستاده بودند. یک درصد کوچک (۱۴٫۵ درصد) در مقابل قطار از پلت فرم پرید یا در مقابل قطار سوار شد. یک مطالعه دیگر نشان داد که ۳۶٪ در امتداد ریل گام می گذارند و ۳۰٪ در راه آهن قرار می گیرند و ۳۰٪ دیگر در مقابل قطار پرش یا فرار می کنند. در فنلاند، نیمی از اقدامات انتحاری منتظر قطار در مسیر بود و ۱۸٪ در مقابل قطار پرید یا فرار کرد . در ایالات متحده، ۳۶٪ روی ریل ها گذاشته شده و ۲۷٪ در مقابل قطار پریدند و ۲۷٪ دیگر در مسیر راه می رفتند. در حالیکه این الگوها ممکن است از اهمیت خاصی برخوردار باشند، قبل از آغاز تلاش، نشانهای کمی از رفتارهای مشخصی را به ما نشان می دهند. علاوه بر این، نتایج مطالعات راه آهن های بین شهری ممکن است برای سیستم های شهری محصور که در آن مسیرها تنها از طریق سیستم عامل قابل دسترسی باشند، دشوار است.

نتایج در کشور ایران در دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل

در ایران رانندگان قطار رفتارهایی را که مشاهده کردند توصیف کردند. با این حال، این مشاهدات به طور کلی زمانی بود که قطار کمتر از ۱۰۰ متر از تلاش بود و اغلب برای متوقف کردن قطار خیلی دیر بود. یک مطالعه در آلمان شامل مصاحبه با ۲۰۲ افسر پلیس در مورد رفتار افراد مبتلا به خودکشی در راه آهن. اگر چه افسران پلیس به ندرت خودکشی خود را مشاهده می کردند، از شاهدان این رویداد اطلاعاتی کسب کردند و گزارش دادند که ۵۰ درصد اشیاء شخصی را در پلت فرم قطار ترک کرده اند، ۵۰ درصد از تماس با چشم دیگران را نادیده گرفته اند، ۳۷ درصد رفتارها داشته یا صحبت کرده اند به نظر می رسد که ۲۵ درصد به نظر می رسد اشتباه گرفته شده است و ۱۵ درصد به نظر می رسد در اطراف پلت فرم “بدون هدف” حرکت می کند. این داده ها باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرد، زیرا خاطرات شاهد رویدادها ممکن است قابل اعتماد نباشد، بهترین دوربین برای حمل نقل دوربین مداربسته ضد آب می باشد.

همانطور که مطالعه کردید وجود سیستم مداربسته برای ایجاد امنیت ضروری است. میتوانید با رجوع به سایت www.infinity-cctv.ir با محصولات فروشگاه دوربین مداربسته آریا با برند INFINITY (بهترین برند دوربین مداربسته در سال ۱۳۹۷)تحت گارانتی طلایی آریا در کنار تیم متخصص نصب دوربین مداربسته آشنا شده و با کیفیت ترین محصولات را با کمترین قیمت و تعرفه داشته باشید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

نقش دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی

One thought on “نقش دوربین مداربسته در ایستگاه های حمل و نقل عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *