اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

مناطق باستانی یکی از مهمترین سرمایه های کشور هستند و به همین دلیل لازم است که با نصب دوربین مداربسته از آنها حفاظت شود. امروزه حفاظت و مراقبت از مناطق باستانی یکی از ضروریات اصلی دولت است. با نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی می توان از هر گونه ورود و خروج مشکوک افراد جلوگیری کرد. نصب دوربین مداربسته برای تمامی مکان ها امروزه امری ضروری است؛برای مثال دوربین مداربسته برای امنیت خانه جزو یکی از مهمترین کارهای ضروری میباشد.

 

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

محل نصب دوربین مداربسته

در این مناطق دوربین را می بایست در محل مرتفعی نصب کرد تا بتوان ورود و خروج بازدیدکنندگان را کنترل کرد. همچنین این کار باعث خواهد شد دوربین ها همیشه سالم باقی بمانند. هر چقدر که محل نصب دوربین، مرتفع باشد به همان اندازه امکان دستکاری آن کمتر خواهد بود.

نصب دوربین آنالوگ / دیجیتال

دوربین دیجیتال را می توان به گوشی هوشمند متصل کرده و از راه دور هم منطقه را کنترل کرد. امروزه دوران دوربین های آنالوگ بسر آمده و کمتر کسی از آن ها برای موارد جزئی استفاده می کند. کنترل و نظارت محل با دوربین مداربسته دیجیتال راحت است.

شبکه دوربین مداربسته

منطقه به قدری بزرگ است که لازم است با چند دوربین، محل را کنترل کرد. با نصب دوربین در بخش های مختلف می توان، محل را 24 ساعت شبانه روز کنترل کرد. دوربین بی سیم مناسب چنین محل هایی است و می توان حتی با جاسازی دوربین های کوچکی رفتار بازدیدکنندگان را نظارت نمود.

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

لزوم بروز رسانی سخت و افزار و نرم افزار دوربین های محل

هر چقدر که محل و منطقه ای مهم باشد به همان اندازه لازم است که سخت افزار و نرم افزار دوربین ها بروز رسانی شده تا کنترل و نظارت، راحت تر و دقیق تر انجام شود. می توان از دوربین های جدید با امکانات بیشتری استفاده کرد تا میزان بازدیدهای حضوری را به حداقل رساند. با دوربین های PTZ و گنبدی می توان کنترل و نظارت را راحت تر انجام داد.

کاربری های دوربین مداربسته در مناطق باستانی

نصب دوربین مداربسته و جلوگیری از سرقت اشیای باستانی

اشیای باستانی نمایانگر فرهنگ و تمدن دوره ای از سرزمین است. اگرچه امروزه قاچاقچیانی سعی می کنند که با سرقت کردن این اشیاء، آن ها را در کشور دیگری بفروشند با نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی می توان از سرقت اشیای باستانی جلوگیری کرد. اگرچه پرسنل حراست و نگهبانی همیشه در محوطه مناطق با گشت زنی، محل را کنترل می کنند.

نصب دوربین مداربسته و جلوگیری از کارهای ناپسند بازدیدکنندگان در مناطق باستانی

مردم بازدید کننده از مناطق باستانی لازم است که فرهنگ بازدید از مناطق را رعایت کنند ولی گاهی اوقات افراد بی فرهنگ بی اعتنا به جایگاه مناطق، رفتارهای ناشایستی انجام می دهند که می توان با نصب دوربین مداربسته این افراد را شناسایی کرده و با هشدارهایی از انجام فعالیت های بیشتر این چنین افرادی جلوگیری کرد.

با نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی می توان از شیطنت های بچه ها هم جلوگیری کرد. اگرچه بچه ها بنا به ذات خود همیشه و در همه حال به دنبال بازی هستند. شیطنت و بازی بچه ها در مناطق می تواند منجر به شکسته شدن اشیای باستانی شده یا حتی به برخی از قسمت های مناطق، آسیب های جدی وارد کند. اپراتورهای دوربین مداربسته می توانند برای جلوگیری و تکرار شیطنت های بچه ها، به والدین آن ها هشدارهای لازم را بدهند.

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

نصب دوربین مداربسته و کنترل بصری مناطق باستانی

با نصب دوربین مداربسته می توان کلیه بخش های مناطق باستانی را بشدت کنترل کرد. در همه مناطق باستانی، زمان های خاصی برای بازدید مشخص شده و هرگز اینگونه نبوده که مردم عادی بنا به تمایل خود  در هر ساعاتی از شبانه روز می توانند از مناطق و موزه ها بازدید کنند.

گاهی اوقات مشاهده شده که برخی افراد به جای بازدید از این مناطق، ترجیح می دهند که به بخش های دیگری مانند بخش حراست و نگهبانی مراجعه کرده و این رفتار خود را ناشی از کنجکاوی می دانند. ولی اگرچه این رفتار برای آن ها قابل قبول است ولی هرگز براساس قوانین منطقه، قابل توجیه و توضیح نیست. با نصب دوربین مداربسته می توان از بروز این چنین رفتارهایی جلوگیری کرد.

نصب دوربین مداربسته و جلوگیری از تصویربرداری و فیلمبرداری بدون مجوز از مناطق باستانی

تصویر برداری و فیلمبرداری در مناطق باستانی، نظامی، دولتی ممنوع است و این قانون بین المللی که مصوبه سازمان ملل است در همه کشورهای جهان لازم الاجرا است. اگرچه با نگاهی به نظام بین الملل می توان متوجه شد که فرهنگ جنگ های نظامی از بین رفته، و تخریب و خرابکاری اطلاعاتی و فیزیکی تاسیسات جایگزین آن شده است.

وظیفه دولت صیانت و مراقبت از مناطق باستانی است و در همین راستا، تصویربرداری و فیلمبرداری از این مناطق ممنوع است. بازدیدکنندگان در صورت تمایل می توانند از تصاویر و ویدیوهای آماده استفاده کرده و آن ها را خریداری کنند. البته در برخی اوقات این مدارک رایگان بوده و در خیلی از زمان ها، با پرداخت مبلغی می توان آن ها را تهیه کرد.

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی

کاربری شرح
جلوگیری از سرقت حفظ و حراست اشیای باستانی
جلوگیری از کارهای ناپسند بازدید کنندگان کنترل رفتار بازدیدکنندگان و بچه ها
کنترل بصری جلوگیری از ورود و خروج مشکوک اشخاص
جلوگیری از تصویربرداری و فیلمبرداری بدون مجوز عرضه تصاویر و ویدیوهای آماده شده توسط پرسنل
کاربری های دوربین مداربسته در مناطق باستانی

 

نتیجه گیری در مورد ” اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی”

این مقاله آموزشی در مورد ” اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی”و کاربردهای آن را در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با نفرات/ شرکت های دارای تجربه کافی در این حوزه مشورت نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

” اهمیت نصب دوربین مداربسته در مناطق باستانی”/ کاربری های دوربین مداربسته در مناطق باستانی 

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *