چگونه دوربین مداربسته را کور کنیم؟

دوربین‌های مداربسته به منظور افزایش امنیت و حفاظت از محیط‌های مختلف نصب می‌شوند. کور کردن یا دستکاری در عملکرد آنها، علاوه بر تخلف از قوانین، می‌تواند منجر به نقض حقوق دیگران و ایجاد مشکلات جدی شود ولی همانطور که میدانید تا نفقاط ضعف سیستم امنیتی خودتان را نشناسید و ندانید که سارقان از چه شیوه هایی برای مخفی ماندن چهره خودشان در مقابل دوربین مداربسته استفاده میکنند هرگز نمی توانید با آن مقابله کنید.

کور کردن دوربین مداربسته می تواند هویت شما را تحت تأثیر قرار دهد، شخصی که از طریق دوربین در حال تماشای دوربین مداربسته است ، می تواند به شما بگوید که شما آنجا هستید ، اما قادر نخواهد بود آنچه شما انجام می دهید را ببیند ” چگونه دوربین مداربسته را کور کنیم ؟” راز این کار در جواب این سوال است. می توانید با استفاده از یک LED ، یک لیزر مادون قرمز در روز یا شب ، یا چگونگی پوشاندن لنز دوربین ، دوربین را کور کنید.

1- یک LED قدرتمند (دیود تابش نور) را مستقیماً در لنز دوربین بدرخشید. چراغ قوه روشن تر ، بهتر. از یک دستگاه کوچک استفاده کنید که به راحتی می توانید آن را ذخیره کنید. این روش فقط در تاریکی خوب کار می کند ، بنابراین آن را برای گشت و گذارهای خفا در شب یا در فضاهای محصور ذخیره کنید.

لیزر مادون قرمز را مستقیماً به لنز دوربین بچسبانید. این روش ظریف تر از تاباندن یک چراغ روشن در اطراف است ، اما همچنین نیاز به دقت بیشتری دارد. اگر نقطه لیزر حتی یک لحظه از لنز دور شود ، دوربین صورت شما را می گیرد. برای جلوگیری از تشخیص سریع و کارآمد عمل کنید.
این روش باید روز یا شب کار کند. ممکن است در تاریکی تا حدودی مؤثرتر باشد.
در اینجا می توانید از هر نشانگر لیزری استاندارد استفاده کنید. به طور کلی ، هرچه لیزر قوی تر باشد ، اثر کور کننده قدرتمندتر است.

چگونه دوربین مداربسته را کور کنیم

چگونه دوربین مداربسته را کور کنیم

2- صورت خود را با نور مسدود کنید. دقیقاً دقیقاً در کجای دوربین قرار بگیرید و نور را مستقیماً در لنز بدرخشید. هنگامی که به درستی اجرا شود ، این تکنیک باید یک شعله ور عدسی ایجاد کند که گفتن آنچه شبیه به شماست تقریبا غیرممکن است. هشدار داده شود که روش چراغ قوه ظریف نیست. چشمک زدن ناگهانی هرگونه محافظ هوشیار را برای حضور شما هشدار می دهد. با این حال ، شما باید حداقل بتوانید از نور روشن استفاده کنید تا صورت خود را مبهم کنید.

از کمبودها آگاه باشید. این دوربین تا زمانی که لیزر را به درستی هدایت نکنید ، می تواند شما را ببیند. هر چیزی که بین لیزر و دوربین قرار بگیرد ، فوراً دوربین را کور نمی کند. همچنین ، اثربخشی این روش برای سنجش کمی سخت است. از انتهای دوربین ، نمی توانید بگویید که لیزر به درستی هدف گذاری شده است یا خیر.
لیزر را به چشم خود نیندازید. ممکن است خود را کور کنید! برای محافظت از بینایی خود از پوشیدن عینک تیره در نظر بگیرید ، اما انتظار نداشته باشید که آنها کاملاً ایمن باشند.

3- ثابت نگه دارید. مراقب باشید پرتوی نوری را از لنز دوربین رها نکنید ، مبادا چهره خود را آشکار کنید. مطمئن شوید که نور را بر روی صورت خود نمی درخشد. به یاد داشته باشید: این روش فقط در صورت سریع و دقیق کار می کند.

به دنبال دوربین های دیگر باشید. تمرکز مورد نیاز این روش بدان معنی است که شما فقط می توانید یک دوربین را با یک لیزر کور کنید. لیزر نسبت به LED یا چراغ قوه ظریف تر است ، اما جلوه آن محدود است. اگر به یکباره چندین دوربین را کور کنید ، به همان اندازه که به دوربین ها نیاز دارید ، به لیزر نیز احتیاج دارید. هماهنگی با دوستان را در نظر بگیرید.

4- LED های مادون قرمز را به لباس خود وصل کنید. برای رفع سریع ، رشته ای از چراغ های روشن را به کلاه یا پیشانی بند بزنید. اگر می خواهید بیشتر درگیر شوید ، می توانید یک “ماسک” LED ایجاد کنید که چهره شما را حتی به شدت تیره می کند. اطمینان حاصل کنید که چراغ ها به اندازه کافی روشن هستند تا چهره شما را از دید دوربین خاموش کنند ، اما آنقدر روشن نیستند که شما را کور کنند!

با توجه به مطالب بالا باید در نصب دوربین مداربسته به این نکات توجه کرد تا در صورتی که این موارد رخ داد بتوانید به راحتی بتوانید در مقابل ان اقدامات اصلاحی انجام دهید تا در آینده و بعد از نصب دوربین مداربسته دچار مشکل نشوید و بهترین نتیجه از دوربین مداربسته خود را بگیرید . این موارد مواردی هستند که ما در اثر تجربه زیاد خود در نصب دوربین مداربسته با آنها موجه شده ایم.

ما به عنوان مشاور در زمینه نصب دوربین مداربسته به شما اکیدا توصیه میکنیم که حتما در نصب دوربین مدار بسته خود از نیروهای متخصص که تمام موارد فوق را میداند استفاده نمایید. این موضوع باعث افزایش راندمان کاری شما میشود و حتما باید از بهترین تیم نصاب دوربین استفاده شود که شرکت چشمان بیدار آریا آماده ارائه خدمات تخصصی دوربین مداربسته در تهران به شما می باشد.

یکی از راههای که جدیدا دزدها برای کور کردن دوربین مداربسته استفاده میکنند، استفاده از دود و دستگاهای دود زا است که باعث میشود دوربین مداربسته کور شود ولی شما میتوانید کیفیت دوربین مداربسته را در دود و مه افزایش دهید، که اینکار توسط تیم تخصصی فروشگاه دوربین مداربسته آریا قابل ارائه میباشد.

سوالات متداول در مورد کور کردن دوربین مداربسته

سوالات متداول در مورد کور کردن دوربین مداربسته

سوالات متداول در مورد کور کردن دوربین مداربسته

در این قسمت برخی از سوالات مهم در خصوص نحوه کور کردن دوربین مدار بسته را پاسخ می دهیم.

چگونه دوربین مداربسته را کور کنیم؟

در صورتی که فکر می کنید دوربین مداربسته در حریم شخصی شما قرار دارد می توانید با کور کردن آن از حریم شخصی خود محافظت کنید برای اینکه بدانید چگونه دوربین مداربسته را کور کنید باید راه‌های مختلف آن را بلد باشید در این مقاله آموزشی تمامی راه های کور کردن دوربین مداربسته به صورت کامل ارائه شده است.

روش های از کار انداختن دوربین مداربسته؟

برای از کار انداختن دوربین مداربسته می توانید برق دوربین را قطع کنید و یا اینکه با استفاده از تنظیمات داخل دستگاه دی وی آر عملیات ضبط تصاویر دوربین مداربسته را به صورت کامل مختل کنید.

چگونه دوربین مدار بسته را قطع کنیم؟

برای قطع کردن دوربین مدار بسته کافیست که منبع تغذیه آن را از کار بیاندازید دوربین مداربسته مانند سایر تجهیزات الکترونیکی وابسته به منبع تغذیه است و عملاً بدون منبع تغذیه دوربین مداربسته کار نخواهند کرد.

راه های مقابله با دوربین مداربسته؟

ممکن است شما به یک هتل و یک یک مرکز عمومی مراجعه کنید بنابراین باید بدانید که دوربین مداربسته در آن محل قرار دارد یا نه بهترین راه این است که شما روش های مقابله با دوربین مداربسته را به صورت کامل بدانید، بهترین راهکار برای مقابله با دوربین مدار بسته کور کردن دوربین مدار بسته می باشد.

سخن مولف

لطفا توجه داشته باشید تمام این موارد برای آموزش روشهای از کار اندازی دوربین مداربسته میباشد و شما با دانستن این موارد میتوانید عیب ها را برطف نمایید، لطفا در نظر داشته باشید تا زمانی که معایب هر چیزی را ندانید نمیتوانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

این روشها هم بر اساس تجربه در ایران نوشته شده است و شما باید نسبت به رفع آن اقدام نمایید، در صورتی که این معایب را ندانید نمیتوانید آن را برطرف کنید بنابراین از نصاب دوربین خود بخواهید که این موارد را برای شما حل نمایید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *