دوربین مخصوص اتوبوس و ماشینهای سنگین

اتوبوس و ماشین‌های سنگین وسایل نقلیه هستند که به صورت عمومی انجام وظیفه می‌کند .دوربین مخصوص اتوبوس دوربین مخصوص ماشین های عمومی در حوزه وظیفه تصویربرداری و ضبط وقایع داخل اتوبوس و قسمت های عمومی آن را بر عهده دارد . در این مقاله آموزشی دوربین مداربسته قرار است در خصوص دوربین مخصوص اتوبوس نحوه نصب آن و الزامات مربوط به آن و همچنین معرفی محصولات وابسته به آن را برای شما کامل توضیح داده تا در صورت نیاز به خرید دوربین مخصوص اتوبوس بتوانید با دانش و تجربه کافی اقدام به خرید و یا راه اندازی دوربین مخصوص اتوبوس اقدام نمایید .

 دوربین مخصوص اتوبوس دارای الزامات و  شرایط خاصی در خصوص تجهیزات و همچنین نحوه نصب آن می باشد مهمترین قضیه آن ارتعاشات وارده به دستگاه ها و دوربین ها به واسطه حرکت اتوبوس و همچنین ولتاژ کاری نامتعارف در اتوبوس می باشد.

دوربین مخصوص اتوبوس

دوربین مخصوص اتوبوس

علت قرار دادن دوربین درون اتوبوس و ماشینهای سنگین

علت های اصلی راه اندازی دوربین در اتوبوس و  ماشین های سنگین نظارت بر عملکرد کلی راننده و شرایط رخ داده در اتفاقات مربوطه می باشد در واقع دوربین نصب شده درون اتوبوس و ماشین‌های سنگین حکم جعبه سیاه هواپیما را دارد.

 قبل از آنکه علت  نصب دوربین مخصوص اتوبوس به صورت کامل برای شما توضیح دهیم شرکت چشمان بیدار آریا به واسطه تجربه بسیار زیاد در حوزه نصب دوربین درون ماشین های نقلیه و وسایل عمومی اعلام می دارد که تمامی مشتریان ما اقدام به راه اندازی دوربین درون اتوبوس و ماشین‌های سنگین خود نموده اند رضایت بسیار زیادی از این قضیه دارد .

 علت اصلی نصب دوربین در اتوبوس این است که به واسطه تمرکز راننده بر روی رانندگی و اینکه می بایست حواس خود را به صورت کامل به جاده و ماشین های اطراف خود مربوط نمایند امکان نظارت بر عملکرد همراهان خود را ندارد بنابراین وجود دوربین مدار بسته چشم سوم به عنوان کسی که تمامی وقایع را همانگونه که هست طرفداری معنی دار با کسی ندارد ،تمامی صحنه ها و اتفاقات را به صورت کامل و واضح ضبط می‌کند در نتیجه باعث خواهد شد که در صورت رخداد هرگونه موضوع و یا مسئله ای که بتوان به صورت کامل و با داشتن مستندات و تصاویر بسیار دقیق قضاوت دقیقی در خصوص آن اتفاق نمود .

 در ایران به واسطه وجود اتوبوس های شهری  و خطوط بی آر تی و همچنین اتوبوس های بین شهری این اتفاق ممکن است بسیار مثمر ثمر باشد زیرا با قراردادن دوربین در اتوبوس تمامی افراد خود را در محضر چشم سومی خواهند دید که چهره آنها به صورت کامل تشخیص داده شده و در صورت هرگونه اتفاق مانند دزدی جراحت و یا دعوا بتوانند با مستندات دقیق در محضر دادگاه حاضر شده و از خود و حق خود دفاع کند علاوه بر این موارد قراردادن دوربین در اتوبوس باعث خواهد شد که افرادی که اقدام به تخریب اموال عمومی می کنند دیگر با خیال راحت می کند انجام دهند زیرا با تشخیص چهره آنها می توان از آنها آرامش مردم برداشته شود زیرا این کار باعث خواهد شد که اموال عمومی و اموال شخصی بیشتر تحت نظارت باشه شکایت نمود ، آن‌ها مطمئناً همچین کاری دیگر تکرار نخواهد کرد زیرا تاثیر استفاده از دوربین مداربسته بر امنیت عمومی بر کسی پوشیده نیست .

 کشورهای اروپایی استفاده دوربین درون اتوبوس یکی از الزامات اصلی و مجوزهای مهم برای تردد خودرو می باشد در واقع حکم معاینه فنی ماشین را دارد ، البته چند وقتی است که شهرداری تهران نیز تصمیم به راه اندازی دوربین در اتوبوس های شهری را دارد اما به واسطه بیماری کرونا تا کنون این کار را انجام نداده است است و شرکت چشمان بیدار آریا پیشنهاد دهنده این قضیه بوده و آمادگی خود را برای ارائه خدمات ایمنی و نظارتی به شهرداری تهران اعلام نموده است امیدوارم که اجرای این طرح‌ها گامی در راستای افزایش امنیت و آرامش مردم برداشته شود زیرا این مورد باعث افزایش امنیت اموال عمومی و اموال شخصی می گردد .


نحوه راه اندازی دوربین درون اتوبوس

نحوه راه اندازی دوربین اتوبوس  نیاز به تجربه و تخصص بسیار بلند دارد و این کار توسط افراد بدون تجربه فقط با دانش سیم کشی امکان پذیر نمی باشد زمانی که شما میخواهید درون یک وسیله نقلیه متحرک اقدام به راه اندازی دوربین کنید در واقع شما باید بدانید یک وسیله نقلیه متحرک خود یکی از عوامل تخریب دستگاه و خراب شدن دستگاه می باشد بنابراین می بایست از تجهیزات مخصوص استفاده کند کنیم در راه اندازی دوربین مخصوص اتوبوس شما می بایست از دستگاه های دی وی آر که با ولتاژ ۲۴ ولت کار می کنند و همچنین دارای ضربه گیرهای مخصوصی هستند استفاده نمایید.

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در مورد راه اندازی دوربین مخصوص اتوبوس  قسمت هارد و ذخیره سازی می باشد برخلاف دوربین های مداربسته که از حرکت های متداول بازار استفاده می شود برای دوربین مداربسته اتوبوس می بایست حتماً از هاردهای SSD  استفاده شود با توجه به ساختار است بگونه ای از کارت ها عملیات مکانیکی درون آنها انجام نمی‌شود که با تکان های اتوبوس باعث خراب شدن هارد شود .

 از دیگر مواردی که در راه اندازی دوربین اتوبوس حائز اهمیت است  خود دوربین مداربسته می باشد این مدل از دوربین های مداربسته به واسطه اینکه در فضای کوچک و محدودی قرار است نصب شوند می بایست زاویه دید مناسبی داشته باشند. برای استفاده دوربین درون اتوبوس حتما می بایست از لنز مخصوص دوربین مداربسته اتوبوس زاویه دید بالایی دارد استفاده شود. لنز های مناسب برای قراردادن دوربین اتوبوس  لنزهای 2.8 به پایین می باشد،  این انسان دارای تصاویر واقعی بوده و تصاویر واید را نشان و ضبط می کند.

 از دیگر عوامل مهم در راه اندازی دوربین مخصوص اتوبوس  کابل کشی مخصوص آن می باشد از اونجایی که درون اتوبوس ها ولتاژ برق شهری وجود ندارد و تنها ولتاژ ثابت ۲۴ برد که توسط باتری دستگاه اتوبوس تامین می شود لازم است که حتما از سیم کشی مخصوص کارهای حساس قابلیت حذف نویز های محیطی به واسطه استفاده از از موتور های الکتریکی را دارد استفاده نمایید.

 در انتخاب مجدد آن یادآور می‌شود که شرکت چشمان بیدار آریا خدمات  در حوزه نصب و راه اندازی دوربین های مخصوص اتوبوس بوده و همچنین تمامی تجهیزات و لوازم مربوط به نصب را در فروشگاه خود دارد و شما می توانید در صورت نیاز به اقدام به خرید دوربین مخصوص اتوبوس از این فروشگاه نمایید.

دوربین مخصوص اتوبوس

دوربین مخصوص اتوبوس

نتیجه گیری

ما به عنوان مشاور در زمینه نصب دوربین مداربسته به شما اکیدا توصیه میکنیم که حتما در نصب دوربین مدار بسته خود از نیروهای متخصص که تمام موارد فوق را میداند استفاده نمایید. این موضوع باعث افزایش راندمان کاری شما میشود و  در صورتی قصد استفاده دوربین مداربسته در مکانهای عمومی را دارید حتما باید از بهترین تیم نصاب دوربین استفاده شود که شرکت چشمان بیدار آریا آماده ارائه خدمات تخصصی دوربین مداربسته در تهران به شما می باشد.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

 

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *