آموزش و مقاله

رمز دوربین مداربسته یادم رفته

آموزش نحوه ریست پسورد دوربین مدار بسته

سیستم های امنیتی و دوربین های مدار بسته نیز مانند سایر تجهیزات پیشرفته امروزی برای داشتن امنیت بیشتر رمز و پسورد را در ساختار خود دارند، در اینجا به شما میگویم که چطور چگونه رمز دوربین مدار بسته را پیدا کنیم.

در دوربین های نسل های قدیم ، در همان ابتدا نصب دوربین مدار بسته یک رمز و نام کاربری را به شما ارائه میدادند و چون اغلب کاربران رمز را تغییر نمیدادند امکان هک کردن آن دوربین های مدار بسته به راحتی صورت میگرفت اما امروزه اینگونه نیست و خودتان باید یک نام کاربری و رمز عبور امنیتی انتخاب کنید.برای انتخاب رمز کاربری شما باید یک ایمیل فعال را وارد کنید و همچنین پاسخ سوالات امنیتی را که در هنگام انتخاب پسورد از شما میپرسد به خاطر داشته باشید.در این مقاله درباره سوال رمز دوربین مداربسته یادم رفته صحبت خواهیم کرد.

ریست رمز دوربین به صورت غیر حضوری

شماره تماس

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

رمز دوربین مداربسته یادم رفته

اگر شما هم الان این موضوع در ذهنتان است که رمز دوربین مداربسته یادم رفته باید بدانید که از خاطر بردن و فراموش کردن رمز هر دستگاهی امر بدیهی است ، مخصوصا اگر آن پسورد را در حین استفاده از آن ابزار تکرار نکنیم. برای مثال فراموش کردن پسورد موبایل تقریبا غیر ممکن است زیرا هر لحظه ک از موبایل استفاده میکنیم رمز آن را نیز میزنیم اما در دوربین های مدار بسته فراموش کردن رمز عادی است ؛ چون بعد از روشن کردن دستگاه دوربین مدار بسته و یکبار وارد کردن آن کمتر پیش می آید که دوباره بخواهیم رمز را وارد کنیم.در هر صورت شاید حین استفاده از دوربین مدار بسته با کلمه WRONG PASSWORD به معنی رمز اشتباه است مواجه شوید ؛ در این صورت باید چه کاری کنید؟در ابتدا باید در خاطر داشته باشید که ریست پسورد دوربین مدار بسته باید آخرین کاری باشد که شما انجام میدهید زیرا در این صورت دوربین مدار بسته به تنظیمات اولیه کارخانه برمی گردد و دوربین مدار بسته شما کاملا فاقد هر گونه اطلاعاتی که از قبل داشته است میشود.اولین راه وارد کردن ایمیلی است که در ابتدا نصب دوربین مدار بسته آن را وارد کرده اید ؛ در این صورت از سمت برند خود دستگاه برای شما رمز ارسال خواهد شد.روش دوم پاسخ دادن به سوالات امنیتی است که در هنگام نصب دوربین مدار بسته از شما پرسیده شده است ، در صورت درست بودن پاسخ شما نیز دوربین مدار بسته شما درست خواهد شد اما اگر هر دو این روش ها را از خاطر برده باشید دیگر راهی جز ریست کردن پسورد دوربین مدار بسته خود ندارید.

رمز دوربین مداربسته یادم رفته

چگونه رمز دوربین مداربسته را پیدا کنیم؟

رمز دوربین مداربسته یادم رفته است !!

خب شما دچار مشکل بزرگی نشده اید، این مشکل یعنی “فراموشی رمز دوربین مداربسته” یا در اصل فراموشی رمز دستگاه DVR یا دستگاه ضبط تصویر دیجیتال مشکل عادی و روتینی است پس رمز دوربین مداربسته یادم رفته را ما کمک شما میکنیم که حل کنید.

پس اصلا نگران نباشید و موارد زیر را رعایت کنید تا در اسرع وقت بتواینم کمک کنیم تا جواب شما برای “رمز دوربین مداربسته یادم رفته”؟ را براتون حل کنیم تا دیگه فراموشی رمز دوربین مداربسته برای شما مشکل نباشه.

شما می توانید انواع دوربین مداربسته را از فروشگاه دوربین مداربسته چشمان بیدار آریا مشاهده و خریداری نمایید.

چگونه رمز دوربین مدار بسته را پیدا کنیم

چگونه رمز دوربین مدار بسته را پیدا کنیم

اگر دنبال پاسخ سریع چگونه رمز دوربین مدار بسته را پیدا کنیم ؟ باید بگم اصلا نگران نباشید همینجا برای ما عکس منوی دستگاهتون را ارسال کنید ما آنلاین به شما پسورد میدهیم

رمز دوربین خود را فراموش کرده اید؟

بهتر است هنگام نصب از نصاب دوربین مداربسته خود بخواهید تا درباره رمز دوربین مداربسته به شما توضیحاتی ارائه دهد اما در صورتی که رمز را فراموش کردید اگر برای شما مهم است که بازپخش دوربین خود را ببینید ولی رمز دوربین مداربسته یادتان رفته است پس حتما و سریعا موارد زیر را انجام دهید:

1- اصلا باطری دستگاه DVR را بیرون نکشید ( چون تاریخ دستگاه DVR بهم میریزد) هر کسی بهتون گفت این کار را بکنید بدانید اصلا سوادی در مورد دوربین مداربسته ندارد. آخه اگه قرار باشه با یه باطری برداشتن رمز بپره دیگه باید فاتحه امنیت سیستم تامین امنیت را خوند. پس اشتباه نکنید و اصلا به باطری دستگاه دست نزدید.

2- اصلا هارد دستگاه را جدا نکنید، فکر نکنید هارد را به کامپیوتر وصل کنید میتونید تصاویر را ببنید، با این کار شما فاتحه هاردتون را باید بخونید چون به محض وصل هارد دستگاه DVR به کامپیوتر ، هارد شما فرمت میشود و فرمتی که مورد شناسایی DVR نیست و با این کار باید برید بازیابی هارد کنید که تنها 70% اطلاعاتتون بر میگرده که اونهم بدرد نمیخوره . پس اصلا به هارد دست نزنید.

3- برق دستگاه DVR را قطع کنید تا دستگاه شما ضبط انجام ندهد و فیلم مورد نظر شما Rewrite نشود.

اگر موارد بالا را انجام داید بدانید که شما در منطقه امن هستید و مشکل شما تا چند دقیقه دیگه حل میشه و دیگه مشکل رمز دوربین مداربسته یادم رفته ! براتون مهم نیست چون ما را در کنار خود دارید.

رمز پیش فرض دوربین مداربسته IP

ممکن است شما یک دوربین مداربسته IP یا همان دوربین مداربسته تحت شبکه خرید کرده باشید، در این صورت برای اینکه بخواهید تصویر دوربین مداربسته را بر روی NVR و یا بر روی گوشی خود نشان دهید، لازم است که علاوه بر ادرس IP ، یوزنیم و پسورد دوربین را داشته باشید در ایت قسمت به صورت کاملا عملی برخی از رمزهای پیش فرض دوربین های تحت شبکه را بیان می‌کنیم:

مدل یا برند دوربین تحت شبکه

رمز پیش فرض

دوربین هایک ویژن

123456

دوربین داهوا

admin

دوربین هایلوک

123456

دوربین یونی ویو

123456

دوربین ویوتک

Admin1223456

دوربین سایوتک

syro@43210$

دوربین INFINITY

123456

دوربین بیسیم با نرم افزار V380

No password

دوربین بیسیم با نرم افزار Home eye

No password

دوربین بیسیم با نرم افزار king view

admin

دوربین تحت شبکه با ادرس پیش فرض 192.168.1.88

123456

دوربین تحت شبکه با ادرس پیش فرض 192.168.1.80

Admin123456

دوربین تحت شبکه با ادرس پیش فرض 192.168.1.123

123123

ریست کردن رمز DVR

حالا باید دستگاه را به یک تلویزیون یا مانیتور وصل کنید و دستگاه DVR را روشن کنید.

منظر بمانید تا دستگاه شما لود شود و تمام کانال ها نشان داده شود، حالا باید با استفاده از موس روی دستگاه کلیک راست کرده و گزینه ((ورود)) را بزنید. از این صفحه که دایرد مشاهده میکند یک عکس با کیفیت بگیرید ( طوری که تاریخ و ساعت دستگاه دقیقا مشخص باشد و منو دستگاه نیز معلوم باشد).

حالا این عکس را برای ما به صورت واتس اپ به شماره  09121723502 ارسال نماید.

ما بعد از چند دقیقه رمز دستگاه را برای شما ارسال می‌کینم.

بعد از اینکه رمز دستگاه DVR را از ما گرفتید باید مراحل زیر را انجام بدید :

رمزی که از ما دریافت کردید را وارد کنید ( به بزرگ و کوچک بودن حروف رمز دستگاه DVR خوب دقت کنید) دقیقا درست وارد نماید. ( البته یوزرتون هم باید admin باشد)

سپس دکمه ورود را بزنید. شما وارد منو دستگاه شده اید و باید به قسمت تعریف یوزر بروید و برای خود یک رمز مشخص کنید و آن را وارد نماید. بعد از تعیین رمز جدید، دستگاه DVR ریست میشه و منتظر باشید تا دورباره لود بشه. بعد از اینکه لود شد شما با رمز جدید میتوانید وارد شود.

فراموشی رمز دوربین مداربسته

فراموشی رمز دوربین مداربسته

نحوه ریست کردن دوربین تحت شبکه

اولین اقدام در زمان فرامشی رمز دوربین تحت شبکه بعد از تست کردن رمز های پیش فرض این است که اقدام به ریست نرم افزاری دوربین تحت شبکه کنید.

هر برندی یک شیوه برای ریست کردن دوربین تحت شبکه دارد ولی اصول همه آنها یکسان است، ابتدا باید دوربین را به یک کامپیوتر از طریق کابل شبکه متصل کنید و با پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته ، برنامه ریست نرم افزاری آن برند را باز کنید و دستور ریست کردن دوربین را با ای پی مشخص بدهید. مثلا نام افزار هایک ویژن ” Hik-Connect ” می باشد و برای برند داهوا نام نرم افزار ” iDMSS” می باشد.

برخی از دوربین های تحت شبکه هایک ویژن برای ریست پسورد یک دکمه برای ریست کردن دارند، کافی است که شما دکمه ریست را برای 5 ثانیه نگه دارید و در این حال برق دوبین را قطع و وصل کنید در این صورت دوربین شما به صورت کامل ریست می شود.

بعد از ریست کردن دوربین تحت شبکه، شما می توانید با استفاده از رمز پیش فرض که در جدول پایین نوشته شده است به راحتی وارد دوربین خود شوید و از آن بهره برداری نمایید.

نحوه ریست پسورد دوربین مدار بسته

برای ریست کردن رمز فراموش شده دوربین مدار بسته به این صورت عمل کنید:

1)در اولین اقدام در صورت رم خور بودن دوربین مدار بسته خود کارت SD را از دوربین مدار بسته خارج کنید تا اطلاعات موجود در آن نیز از بین نرود.

2)بعد از حدود 10 دقیقه کابل ، دوربین را به شبکه مودم متصل کنید و منتظر شنیدن صدای کلیک باشید.

3)بعد از گذشت حدوا 2 دقیقه کابل برق دوربین را وصل کنید و منتظر بمانید تا دوربین به طور کامل روشن شود.

4)به دنبال دکمه ریست دوربین مدار بسته خود بگردید که معمولا با توجه به نوع دوربین یا پایین و یا در پشت دوربین مدار بسته قرار داده شده است.

5)دکمه ریست دوربین مدار بسته را حدودا 20 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید ، پروسه ریست پسورد دوربین مدار بسته حدودا 5 دقیقه زمان میبرد.

دوربین مدار بسته شما ریست شد و دوباره برای نصب از رمز و نام کاربری جدید استفاده کنید و طبق نصب اولیه به مودم اولیه نصب کنید.

ریست پسورد دوربین مدار بسته

ریست پسورد دوربین مدار بسته

ریست پسورد دوربین مدار بسته هایک ویژن

1-دوربین ریست را حدود 20 ثانیه نگه دارید.

2-در حین نگه داشتن دکمه ریست ، دوربین را از برق بکشید.

3-همچنان دکمه ریست را نگه دارید و پس از 3 ثاتبه مجددا دوربین را به برق وصل کنید.

4-بعد از متصل کردن به برق دکمه ریست را 20 ثانیه دیگر نگه دارید.

این مراحل را دو بار تکرار کنید. دوربین مدار بسته هایک ویژن شما ریست شد.

ریست پسورد دوربین مدار بسته داهوا

1-دکمه ریست را فشار داده و حدود 5 ثانیه نگه دارید.

2-هنگام اتصال منبع تغذیه به دوربین داهوا ریست را انجام دهید.

ریست پسورد دوربین مدار بسته یونی ویو

1-دوربین را خاموش و روشن کنید.

2-دکمه ریست را حدود 15 ثانیه نگه دارید تا دکمه LED قرمز شود.

3-حدودا 10 دقیقه زمان انجام این کار را بعد از روشن شدن دوربین مدار بسته دارید.

 

ریست پسورد دوربین مدار بسته سامسونگ

دکمه ریست دوربین مدار بسته را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و رها کنید.

ریست پسورد DVR یک روش برای بازنشانی رمز عبور دستگاه ضبط و نگهداری تصاویر استفاده می‌شود. این فرآیند به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت فراموشی یا از دست دادن رمز عبور، به تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه DVR دسترسی داشته باشند. برای انجام ریست پسورد، کاربران باید به راهنمایی تولید کننده یا توزیع کننده DVR خود مراجعه کرده و مراحل مشخص شده توسط آنها را دنبال کنند. این مراحل ممکن است به صورت فیزیکی با استفاده از دکمه‌های مخصوص دستگاه یا از طریق نرم‌افزار مشخصی انجام شود. اهمیت اجرای این فرآیند با دقت و اطمینان از جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به تصاویر و اطلاعات مهم موجود در DVR بسیار مهم است.

ریست پسورد دوربین مدار بسته پاناسونیک

1-منبع برق را از دوربین جدا کنید.

2-دکمه تنظیم اولیه را با فشار نگه دارید سپس پاور بک را وصل کنید.

3-دکمه را تا 5 ثانیه رها نکنید.

4-دوربین پس از انجام این مراحل حدود دو دقیقه بعد ریست میشود.

مشکلات استفاده از رمز ساده برای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته و تصاویر ضبط شده در آن برای تمام کسانی که دارای سیستم دوربین مداربسته هستند مانند یک دارایی و حریم خصوصی آنها حساب می شود و حتما باید از آن در برابر چشم نامحرم محافظت شود، لذا حتما میبایست تمام اقدامات تمهیدات امنیتی لازم در راستای حفظ امنیت و دوری از دست سارقان باید انجام داد.

یکی از این راهکارهای استفاده از رمزهای مطمئن که به راحنتی قابل حدس زدن نباشد است، هکرهای نوپا و تازه کار در زمانی که می خواهند به یک سیستم رخنه کنند( یک نوع حمله است که اطلاعات طرف مقابل را بدست می اورد) این است که رمز های پیش فرض و یا ساده را مورد بررسی قرار می دهند، مثلا رمز 123456 یک رمز ساده است و یا رمز ABC123 هم به راحتی توسط رباتهای هکرها مورد آزمایش قرار می گیرند.

بنابراین استفاده از رمز ساده برای دوربین مخاطرات بسیار زیادی پیش خواهد آورد و اولین مشکل آن احتمال لو رفتن اطلاعات شما و حتی پخش شدن در فضای مجازی می باشد، پس حتما از یک رمز پیچیده و غیر قابل حدس استفاده کنید که در ادامه یک فرول برای رمز دوربین به شما نشان می دهیم.

ریست رمز دوربین مداربسته

ریست رمز دوربین مداربسته

فراموشی رمز DVR

ما به شما توصیه میکنیم حتما از دوربین مداربسته برای محل کار یا منزل خود استفاده نمایید و با استفاده از دزدگیر امنیت خود را افزایش دهید. مجموعه چشمان بیدار آریا آماده خدمت رسانی به  شما عزیزان است. جهت خرید دوربین مدار بسته، نصب دوربین مدار بسته،مشاوره و پشتیبانی رایگان، با شماره های درج شده تماس بگیرید.

یکی از روش های امنیتی که امروزه اکثر افراد از آن استفاده می کنند دوربین های مدار بسته می باشد. دوربین های مدار بسته در مکان های مختلفی استفاده می شود و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و تنها موردی که فرد خریدار باید به آن توجه کند این است که دوربینی خریداری کند

که با توجه به نیاز شما باشد و بتوانید بهترین استفاده و بهره برداری را از آن داشته باشید گاهی فرد از دوربینی استفاده می‌کند که ممکن است هیچگاه از آن استفاده نشود به عنوان مثلا بعضی از افراد از دوربین های دید در شب استفاده میکنند که هیچ استفاده و کاربردی برای آنها ندارد  و به طور ۲۴ ساعت نور کافی در مکان نصب دوربین وجود دارد.

در صورتی که به تعمیرات دوربین مداربسته نیاز داشتید میتوانید از خدمات فروشگاه دوربین مداربسته آریا در این زمینه استفاده نمایید.

در صورت فراموش کردن رمز DVR چکار کنیم؟ 

 در صورت فراموشی رمز دستگاه DVR بهترین کار این است که با شماره 09121723502 تماس گرفته تا به صورت آنلاین رمز دستگاه شما را ریست کنیم. 

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

فراموشی رمز DVR

بهترین شیوه رمز گذاری روی دوربین مداربسته

جهت رمزگذاری بر روی دستگاه ضبط سیستم حفاظتی و حتی دوربین مداربسته، لازم است که مسائل امنیتی را دقت رعایت نمایید، بهتر است که حداقل های زیر را در نظر داشته باشید؟

  • از یک رمز با حداقل از 8 کارکتر استفاده کنید
  • در رمز خودتان حداقل یک حرف بزرگ استفاده کنید مانند H
  • در رمز خودتان حداقل یک حرف کوچک استفاده کنید مانند h
  • حتما از اعداد غیر ترتیبی در رمز استفاده کنید مانند 941
  • در رمز خود از کارکترهای (! # $ % &  @  استفاده نمایید

در حوزه های مهم صنعتی توصیه میشود که حتی رمز دوربین مداربسته را به صورت دوره ای تغییر دهید تا امنیت سایبری دوربین مداربسته شما تضمین شود.

یک نمونه پیشنهادی مطابق با الگوی فوق برای رمز دوربین مداربسته عبارت است:

@Infinity66762449!

تعرفه ها

رمز پیش فرض دوربین v380

رمز پیش فرض دوربین V380 اصلا وجود ندارد و شما میبایست در زمان انجام تنظیمات مربوط به راه اندازی دوربین V380 نسبت به تنظیم این رمز اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید در صورتی که رمز دوربین V380 را فراموش کرده اید میتوانید به راحتی اقدام به ریست کردن دوربین مداربسته V380 کنید.

دکمه ریست این مدل از دوربینهای اکثرا در دسترس هستند به این صورت که که یا یکدکمه روی کابل دارند.

با نگهداشتن این دکمه به مدت 30 ثانیه دستگاه ریست میشود و شما مجددا باید نسبت به تنظیم دستگاه اقدام کنید.

دوربین بیبی کم V380 سه آنتن

دوربین بیبی کم V380 سه آنتن

مثلا در تصویر بالا دکمه ریست پشت دوربین بیبی کم قرار دارد و شما میتوانید با نگهداشتنن این دکمه به مدت 30 ثانیه اقدام به ریست کردن دوربین کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با انواع ریست پسورد دوربین های مدار بسته آشنا کنیم.

شما تا به حال رمز دوربین مدار بسته خود را فراموش کرده اید؟

برای بازیابی رمز دوربین خود از کدام روش استفاده کرده اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • اگر رمز دوربین مداربسته یادم رفته باشه فیلم های ضبط شده پاک میشه؟

اگر دستگاه DVR یا دستگاه ضبط تصویر دیجیتال شما با ریست شدن نرم افزاری رمز آن به رمز پیش فرض برگردد، خیر پاک نمی شود ولی در غیر این صورت اطلاعات هارد شما فرمت می شود.

  • آیا می شود به صورت آنلاین رمز DVR ریست شود؟

بله، شما می توانید با شماره تلفن 66762449 ، تعمیرگاه دوربین مداربسته آریا تماس بگیرید تا به صورت آنلاین و بدون نیاز حضوری رمز دستگاه DVR شما به پیش فرض تغییر داده و عملا رمز دوربین مداربسته شما بازیابی شود.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
ایمان قنبری
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید