طریقه نصب و تنطیم ویدئو بالون

ویدئو بالون

ویدئو بالون

ویدئو بالون در دوربین مداربسته همچنین به عنوان  baluns شناخته می شود، به نصب کننده دوربین امنیتی اجازه می دهد تا هزینه سیم کشی برای نصب دوربین های نظارت را با استفاده از سیم کشی شبکهای مانند کابل رده 6 یا CAT5e به جای کابل کواکسایل Coax Cable به حداقل برساند. با استفاده از UTP ویدیو baluns هر گونه سیم جفت پیچ خورده و یا سیم کشی ساختار 2 سیم مانند سیم تلفن RJ11 می تواند برای ارسال سیگنال های ویدئویی تا 3000 متر استفاده می شود.

به عنوان مثال، اگر شما یک سیستم دوربین مداربسته را در یک ساختمان اداری شروع می کنید، ممکن است خطوط تلفن CAT3 یا CAT-5 وجود داشته باشد. وجود چنین کابل کشی می تواند نیاز به اجرای کابل کواکسیال را از بین ببرد. همچنین توجه داشته باشید مهم این است که شما فقط یک جفت پیچ خورده (دو سیم هم محور) نیاز دارید تا یک سیگنال ویدئویی را اجرا کنید. در شبکه CAT5 یا CAT6 شبکه 4 جفت سیم 22 رشت سیم  وجود دارد که بدین معنی است که شما می توانید تا چهار سیگنال ویدئویی دوربین مدار بسته در هر CAT5 / CAT6 سیم را اجرا کنید.

هنگام انتخاب ویدئو بالون صحیح در زمان راه اندازی دوربین مداربسته خود، باید فاصله انتقال را در نظر بگیرید. دو نوع baluns وجود دارد، یعنی passive balun (non powered) و video balun active (powered). برای انتقال ویدئوی کمتر از 1000ft، باقیمانده غیر فعال در هر دو طرف به کار می رود. برای فاصله های طولانی، ما برای استفاده از Video Baluns Active Video برای انتقال ویدئو تا 3000ft توصیه می کنیم. همچنین معمول است که با استفاده از یک دوربین مداربسته تنها در دوربین و گیرنده Active Video Balun برای دستیابی به انتقال ویدئو تا 1500ft استفاده شود.

مزایای استفاده از ویدئو بالن

صرف نظر از اینکه UTP ویدیو balun شما استفاده می کنید، مهم است که به خاطر داشته باشید که کیفیت سیم تعیین موفقیت CCTV شما را تعیین می کند. سیم CC5 CAT5e را می توان برای فواصل کوتاه استفاده کرد، اما برای فاصله های طولانی مانند 1000ft و بالاتر، ما توصیه می کنیم سیم جامد CAT5e مسی را استفاده کنید.

ویدئو بالون ارائه راه حل عالی برای کابل های طولانی و کوتاه برای برنامه های دوربین امنیتی است. در گذشته، کابل کواکسیال RG59 به طور گسترده ای برای کابل کشی دوربین مداربسته مورد استفاده قرار گرفت، اما در بسیاری از موارد استفاده از کابل CAT5 به جای RG59 مناسب تر است. به طور معمول هنگام استفاده از کابل RG59، سیگنال های ویدئویی محدود به حدود 400 “قبل از اینکه کیفیت تصویر نامطلوب باشد. در شرایطی که فواصل طولانی مورد نیاز است، ویدیوهای ویدئویی بهترین انتخاب شما هستند. فرستنده ها و گیرنده های فعال Balun از دوربین ها برای اجرای فاصله تا 8000 فوت استفاده می کنند. کابل یواس بی پیچ خورده UTP “UTP” کابل کشی CAT5 ساده تر از استفاده از آن و ارزان تر از کابل RG59 است، و این باعث می شود که ویدیو با بهترین کیفیت برای بسیاری از برنامه های کاربردی دوربین های امنیتی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از کابل CAT5، تمام دوربین های امنیتی خود را اجرا و نصب کنید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *