فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته 

اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته به نگهبانان و اپراتورهای حراست کمک می کند تا بتوانند اشیای زیر ماشین را شناسایی کنند. اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته روشی سریع جهت تامین امنیت است و این اسکن بر مشخصات فنی خودرو هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت.

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

 اسکن استاتیک یا دینامیک

این تجهیزات به نحوی پیکربندی می شوند که می توان هر دو روش را انجام داد. نرم افزار این سیستم می تواند بر گوشی تلفن همراه هم نصب شده و با این کار لازم به نصب رمپ لاستیکی جهت اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته نیازی نخواهد بود.

روش استاتیک

در این روش، خودرو متوقف شده و زیر آن با دوربین مداربسته کنترل و بررسی می شود. موتور خودرو هم خاموش می شود تا دودی منتشر نشود.

روش دینامیک

در این روش ، می توان زیر ماشین را حین حرکت به دقت بررسی و کنترل کرد.

معایب اسکن زیر ماشین با آینه

غیر موثر فقط درصد کمی از خودرو در نقطه کنترل مرتفع بررسی می شود. نگهبانان می توانند تنها بخش کوچکی را از خودرو را بررسی کنند و امکان نادیده گرفتن موارد خطرناک بسیار زیاد است.

زمان بر برای اسکن زیر ماشین با آینه، یک دقیقه کافی است و بدین ترتیب می توان امیدوار بود که قوانین ایمنی رعایت شده است.

در معرض خطر نگهبانان لازم است که همواره آینه کنترل را در دست داشته باشند و درضمن احتمال شکستگی آن ها بالا است.

گران این تجهیزات نسبت به دوربین مداربسته گران هستند و فقط نگهبانان می توانند این کار را انجام دهند.

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

مزایای اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

در این روش می توان با یک دوربین، از زیر ماشین یک تصویر تمام رنگی تهیه کرد. رابط کاربری آسان بوده و می توان با آموزش یک روزه، مهارت های لازم برای یافت اشیای خطرناک در زیر ماشین در اپراتورهای نگهبانی ایجاد کرد.

شناسایی خودرو با شماره شاسی

شماره شاسی تمامی خودروهایی که در نقطه کنترل ایست می کنند امکان پذیر است و همچنین امکان مقایسه دو عکس از یک خودرو وجود دارد و با این کار هشداری متناسب با تغییرات خودرو صادر می شود. 

یکپارچه سازی سیستم ها

نرم افزار Vehicle Scan فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته را می توان با سایر سیستم های شناسایی و کنترل ادغام کرده و در مجموع سطح کنترل را افزایش داد. این نرم افزار می تواند خودروهایی با سرعت 30 مایل در ساعت را اسکن کند و این کار در زمان واقعی و بدون تاخیر انجام خواهد شد. با این نرم افزار می توان سایر وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت، کامیون، کالسکه، تریلر و حتی قطار را هم اسکن کرد. با این نرم افزار می توان از زیر وسیله نقلیه، تصویر رنگی با کیفیتی را بدست آورد.

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

اماکن نصب استاتیک فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

این نرم افزار را می توان در بسیاری از اماکن به صورت استاتیک نصب کرد. این نرم افزار برای راننده و سایر نشینان وسایل نقلیه مزاحمتی را ایجاد نمی کند.

  • کاخ های سلطنتی
  • هتل ها
  • فرودگاه ها
  • بنادر
  • زندان ها
  • تاسیسات و اماکن حیاتی کشور
  • ساختمان های دولتی
  • نیروگاه های هسته ای
  • شرکت های تولیدی مواد شیمیایی
  • تاسیسات
  • مرزهای زمینی
  • نقاط ایست و بازرسی پادگان ها و مراکز نظامی
  • امنیت موقت
  • نگهبانی رویدادهای ویژه

نصب در موبایل

نصب این نرم افزار در گوشی 20 دقیقه به طول می کشد. کاربران می توانند متناسب با اهداف و کاربری های خود از این نرم افزار استفاده کنند.

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

نرم افزار UVAS برای اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

با نرم افزار  UVAS می توان تمامی اشیاء غیر مجاز، مواد مخدر، مواد منفجره، اسلحه را که در زیر خودرو مخفی شده را شناسایی کرد. مراکز دولتی، خصوصی، نظامی، حمل و نقل می توانند از این فناوری استفاده کنند و برای تمامی وسایل نقلیه موتوری کاربرد دارد.

نرم افزار اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته و تصویر تمام رنگی

می توان تمامی طول خودرو را به صورت تصویر تمام رنگی مشاهده کرد. این فناوری ارزان است و دیگر لازم نیست که با دستگاه های گران قیمتی این کار را انجام دهید. امکان اسکن خودروهایی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت (45 مایل در ساعت) وجود دارد. دوربین اسکنر می تواند 500 تا 900 فریم بر ثانیه ذخیره کند. تصاویر این دوربین با کیفیت است و زیر خودرو با چراغ LED روشن شده و همه قسمت های زیر خودرو به دقت بررسی می شود. با این دوربین می توان همه نوع وسایل نقلیه را اسکن کرد.

با این سیستم می توان تا ظرفیت 78 تن و 110 تن اختیاری، وسایل نقلیه سنگین را اسکن کرد. دمای بسیار بالا، زمین ناهموار و شرایط سخت و خشن بر عملکرد دوربین تاثیری ندارد.

ضرورت استفاده از فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

امروزه اکثر کشورهای جهان با تروریسم و خشونت مخفی دست و پنجه نرم می کنند. با این فناوری می توان با این امر به شدت مقابله کرد.

اسکن هوشمند خودرو با نرم افزار IUVS

با نرم افزار IUVS می توان زیر خودرو را اسکن کرد و اشیاء مشکوک را شناسایی کرد. با این نرم افزار می توان در مدت چند ثانیه این کار را انجام داد. در مجموع دو دوربین مداربسته و اسکنر زیر خودرو، کار اسکن را انجام می دهند. البته دو دوربین مداربسته کابین و بالای شاسی خودرو را اسکن می کند و می توان گفت که کلیه ابعاد خودرو اسکن می شود تا هیچ گونه خطر و تهدیدی وارد محوطه نشود. بلافاصله پس از تمام شدن اسکن، مشخصات و تصویر خودرو در پایگاه داده ها ذخیره شده و برای مراجعه بعدی استفاده می شود.

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

نرم افزار شرح
Vehicle Scan امکان اسکن خودرویی با سرعت 30 مایل در ساعت و سایر وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری
UVAS امکان اسکن خودرویی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت و وزن خودرویی حداکثر 110 تن
IUVS اسکن تمامی ابعاد خودرو به کمک دو دوربین مداربسته دیگر
نرم افزارهای فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته

 

نتیجه گیری در مورد ” فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته”

این مقاله آموزشی در مورد ” فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته”و کاربردهای آن را در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با نفرات/ شرکت های دارای تجربه کافی در این حوزه مشورت نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

” فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته”/ نرم افزارهای فناوری اسکن زیر ماشین با دوربین مداربسته /

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *