مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

بهبود تصویر در دوربین مداربسته روشی عالی برای تجزیه و تحلیل تصویر است. همانطوری که می دانید با دوربین مداربسته می توان امنیت را به طور کامل برقرار کرده از وقوع فعالیت های مجرمانه جلوگیری کرد. بهبود تصویر در دوربین مداربسته یک روش چالش انگیز است. با تقسیم تصویر بدست آمده می توان کلیه تجزیه و تحلیل ها انجام داد. با مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته می توان ترافیک افراد و خودروها را به بهترین صورت ممکن به انجام رساند و سرعت خودروها را اندازه گیری کرد.

اپراتورها می توانند با مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته، تصویر بدست آمده را تجزیه و تحلیل کنند. با این مکانیزم می توان کلیه تجزیه و تحلیل ها را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند. روش های زیادی برای تصویربرداری با دوربین مداربسته انجام داد.

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

طبقه بندی مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته

پیش پردازش تصویر در دوربین مداربسته

پیش پردازش اولین مرحله بهبود تصویر در دوربین مداربسته است. پیش پردازش کلیه خطاهای تصویر را از بین برده و کیفیت تصویر را ارتقاء می بخشد. در این مرحله، رنگ تصویر و آمار و ارقام تصویر بهبود داده می شود. خروجی این مرحله برای مراحل بعدی استفاده می شود.

تصویر خاکستری رنگ

هر پیکسل تصویر دوربین مداربسته از سه رنگ قرمز، آبی و سبز تشکیل شده است. با معادله ای می توان تصویر خاکستری رنگ را تجزیه و تحلیل کرد. معادله (0.21R+ 0.71G+ 0.007B) برای تجزیه و تحلیل تصویر خاکستری به کار می رود.

حذف پس زمینه

با این روش می توان پس زمینه های ناخواسته را حذف کرده و توالی ویدئوها را مشخص کرد. می توان با این کار، متن، انسان و خودروها و هر عاملی را در تصویر حذف کرد. شما با این روش، می توان اجسام متحرک را شناسایی کرد.

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

تقسیم تصویر در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

در این روش خصوصیات تصویر با خصوصیات مشابه به نمایش می گذارد. تصویر با اشکال هندسی تقسیم بندی می شود.

افزایش کیفیت عکس در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با این روش، ظاهر تصویر را بهبود بخشید. با روش هایی می توان تصویر را بهبود بخشیده و تصاویر با کیفیتی را بدست آورد.

تشخیص اشیاء در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با این روش می توان محل شئ را در تصویر به دقت مشخص کرد. می توان با روشی، هم محل اشیا و خود آن ها را در تصویر شناسایی کند.

منطقه مورد نظر (ROI) بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با ROI این روش توالی ویدیو یا تقسیم فریم تصویر را نشان می دهد. تصویر بی زاویه یک مورد جالب است که می توانید بخش های مختلف تصویر را پردازش کنید. می توان منطقه مورد نظر را تجزیه و تحلیل کرده و بقیه قسمت ها را رها کرد.

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

روش های شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتم تکاملی بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با روش شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتم تکاملی میتوان تصویر دوربین مداربسته را تجزیه و تحلیل کرد. شما با روش های مختلفی می توانید اشیاء، رنگ ها و اندازه تصاویر را تجزیه و تحلیل کنید. با این روش ها میتوان اجسامی که در زیر باران قرار دارند و حتی شناسایی اجسام متحرک نیز راحت تر خواهد بود.

روش  SVM در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با روش SVM می توان تصاویر دوربین مداربسته را تجزیه و تحلیل کرد. از این روش می توان برای شناسایی اشیاء در جاده نیز استفاده کرد. شناسایی روشنایی های مختلف نیز با این روش صورت می گیرد. البته این روش محدودیت هایی دارد و ممکن است که برخی موارد در وسایل نقلیه و درختان شناسایی نشوند.

روش GMM در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با این روش می توان اجسام متحرک را در دوربین مداربسته را به راحتی شناسایی کرد. با روش گاوسی می توان تصویر پس زمینه را حذف کرده و زمان های مختلف یک تصویر را نیز شناسایی کرد. با این روش می توان اجسام بتنی را نیز شناسایی کرد.

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

روش بافت تصویر در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با این روش می توان ازدحام واقعی در جاده را شناسایی کرده و می توان ادعا کرد که روشی منحصر به فرد است. با تجزیه و تحلیل کامپیوتر و انسانی می توان خودروها را شناسایی کرد. این روش نسبت به روش منطقه مورد نظر ROI سریع تر است. تراکم خودرو بخشی از این روش است. حتی این روش را می توان با نظارت تصویری ادغام شده و اطلاعات دقیقی را در مورد ترافیک خودروها بدست آورد.

روش Graph و هیبریدی در بهبود تصویر در دوربین مداربسته

با این روش می توان ترافیک پیچیده شهری را تجزیه و تحلیل کرد. در همین زمینه روش های AOG  و HITS می توان موانع وسیله نقلیه در ترافیک را برطرف کرد. با روش AOG می توان شئی را در ترافیک شهری ایجاد کرده و پارامترها روی آن آزمایش کنید. وسیله نقلیه را می توانید از پایین به بالا اسکن کنید. ترافیک خودروها در شب و نمای جانبی خودروها در این روش تاثیری ندارد.

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟

روش ها شرح
پیش پردازش تصویر از بین بردن خطاهای و افزایش کیفیت
تصویر خاکستری رنگ استفاده از معادله (0.21R+ 0.71G+ 0.007B) برای تجزیه و تحلیل تصویر خاکستری
حذف پس زمینه حذف پس زمینه و مشخص سازی توالی ویدئوها
تقسیم تصویر تقسیم تصویر به پیکسل های مختلف
افزایش کیفیت تصویر بهبود کیفیت تصویر
تشخیص اشیاء تشخیص محل شئی در تصویر
منطقه مورد نظر مشخص سازی توالی ویدئو
روش شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتم تکاملی شناسایی اندازه ها و رنگ های اشیاء
روش SVM شناسایی اشیاء در جاده
روش GMM شناسایی اجسام متحرک
روش بافت تصویر استفاده از تجزیه و تحلیل انسانی و کامپیوتر برای شناسایی خودروها
روش های Graph استفاده از روش های AOG  و HITS و شناسایی موانع ترافیک
طبقه بندی مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته

 

نتیجه گیری در مورد ” مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟”

این مقاله آموزشی در مورد “ مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟” و کاربردهای آن را در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با نفرات/ شرکت های دارای تجربه کافی در این حوزه مشورت نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته چیست؟/ طبقه بندی مکانیسم های بهبود تصویر در دوربین مداربسته/

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

 

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *