نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

ویروسها و بدافزارها دوربین مداربسته باعث عملکرد نادرست آن خواهد شد. مجرمان و تبهکاران می توانند با نفوذ به دوربین مداربسته، آن را از کار انداخته و به حریم خصوصی شما تجاوز کنند. روش Camfecting برای کاربران عادی اتفاق می افتد ولی کاربران حرفه ای از آن جلوگیری می کنند. هکرها می توانند با این روش، میکروفون و قابلیت تصویر برداری دوربین مداربسته را هک کرده و از حریم خصوصی شما تصاویری را تهیه کرده و در ماه های بعد با استفاده از آن از شما اخاذی می کنند.

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

آنتی ویروس Reason Cyber Security

هکرها می توانند دوربین مداربسته و سایر تجهیزات نظارتی و کنترلی را روشن کرده و از شما تصاویری را ضبط می کنند و بعد از مدتی می توانند بر اساس همان مدارک، از شما اخاذی کنند. هر ساله در سراسر دنیا از این اتفاقات بسیار زیاد اتفاق می افتد. شما می توانید با آنتی ویروس Reason Cyber Security از حریم خصوصی محافظت کنید. قیمت خرید آن 40 دلار است. البته متناسب با هر سخت افزار، نرم افزارها و آنتی ویروس هایی وجود دارد که قابلیت بروزرسانی داشته و با این عملکرد می توان از نفوذ هکرها به شبکه جلوگیری کرد.

بررسی وجود ویروسها و بدافزارها دوربین مداربسته

هکرها در مخفی کردن بد افزارهای خود در شبکه دوربین مداربسته زیرکانه عمل می کنند و البته ویروسها و بدافزارهای نیز به همین گونه هستند و محل مخفی شدن آن ها در شبکه مشخص نیست.

نشانه های آلوده شدن شبکه دوربین مداربسته به ویروسها و بدافزارها

  • روشن شدن بی دلیل چراغ دوربین مداربسته
  • برقراری ارتباط تصویری با نرم افزارهای Viber, Skype

ترافیک غیر معمول شبکه دوربین مداربسته

زمانی که شبکه دوربین مداربسته شما به ویروسها و بدافزارها آلوده باشد، هنگام استفاده از وایبر، از پهنای باند زیادی استفاده خواهد شد. در صورتی که در شبکه دوربین مداربسته فعالیت ها و حرکات مشکوکی را مشاهده می کنید حتما یادداشت کنید.

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

هشدارهای نظارت فعال

در صورتی که شبکه دوربین مداربسته شما توسط شخص دیگری نظارت شود، هشدارهایی به گوشی شما ارسال خواهد شد. تجهیزات صوتی و تصویری شبکه را می تواند کنترل کند و برای این فعالیت ها، هشدارهایی به گوشی شما ارسال می شود.

نتایج اسکن ویروسها و بدافزارها

شما با نرم افزار Reason Cyber Security می توانید تمامی ویروسها و بدافزارها را شناسایی کنید. با این نرم افزار می توانید مقدار حافظه، فرایندهای راه اندازی، پرونده های سیستم، حافظه پنهان، افزونه ها و نرم افزارهای نصب شده را اسکن کنید.

حذف ویروسها و بدافزارها  

شما با نرم افزار می توانید ویروسها و بدافزارها را از شبکه دوربین مداربسته خود حذف کنید. شما با دو روش ویروسها و بدافزارها شناسایی شده را از بین ببرید.

قرنطینه می توانید ویروسها و بدافزارها را شناسایی کرده و در محلی در کامپیوتر فعالیت آن ها را محدود کنید. شما با نرم افزار Reason Cyber Security تمامی پرونده ها و فایل ها را به دقت بررسی کنید.

حذف این روش بهترین متدی است که می توانید نسبت به ویروسها و بدافزارها اتخاذ کنید. به محض شناسایی می توانید آن ها را از شبکه دوربین مداربسته خود حذف کنید.

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

جلوگیری از ورود به حریم خصوصی

هیچ کسی دوست ندارد که حریم خصوصی او در هم شکسته شده و تصاویری از او در اینترنت پخش شود. با نرم افزار Reason Cyber Security می توانید از ورود هکرها به شبکه دوربین مداربسته جلوگیری کنید.

همیشه پیشگیری نسبت به درمان بهتر بوده و به همین دلیل بهتر است که شبکه دوربین مداربسته را هر روز یا در مدت معینی کنترل کنید تا نسبت به عدم فعالیت ویروسها و بدافزارها و ورود غیر مجاز هکرها اطمینان حاصل کنید.

محافظت دوربین مداربسته IP در برابر ویروسها و بدافزارها و هکرها

 دوربین مداربسته IP را می توان در برابر ویروسها و بدافزارها و هکرها محافظت کرد. این نوع دوربین ها در برابر ویروسها و بدافزارها، آسیب پذیر هستند و بنابراین می توان با نرم افزارهایی آن ها را محافظت کرد.

رمز عبور برای دوربین مداربسته

زمانی که چندین دوربین در شبکه به کار گرفته شده اند؛ هکرها می توانند به راحتی وارد شبکه شوند. می توان برای کل شبکه، رمز عبوری را انتخاب کرد که ورود به شبکه غیر ممکن باشد. هک مزهای بلند و بی معنی سخت و زمان بر است. تغییر رمز عبور و گاهی اوقات نام کاربری باعث می شود تا هکرها نسبت به ورود به شبکه ناتوان باشند.

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

ایزوله سازی شبکه دوربین مداربسته

با این روش هکر نمی توانند به شبکه دوربین مداربسته وارد شوند. سرور شبکه لازم است که جداگانه باشد یکی برای دوربین و دیگری برای شبکه عمومی استفاده شود. استفاده از دوربین ها در یک شبکه جداگانه باعث کاهش پهنای باند خواهد شد.

ایمن سازی شبکه دوربین مداربسته

با قفل ایمن MAC میتوانید شبکه دوربین مداربسته را ایمن کنید. هر چقدر که شبکه دوربین مداربسته ایمن باشد افراد غیر مجاز نمی توانند وارد شبکه شده و تصاویر شبکه را مشاهده کنند.  با نرم افزار Ocularis از شرکت OnSSI، ویدیوهای خود را محافظت کنید. با سوئیچ های هوشمند می توانید دوربین ها را به طور جداگانه کنترل کنید.

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

نرم افزار شرح
Reason Cyber Security شناسایی، محدودیت و حذف ویروس ها و بدافزارها
Ocularis ایمن سازی مشاهده ویدیوها
نرم افزارهای مقابله با ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته

 

نتیجه گیری در مورد ” نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته”

این مقاله آموزشی در مورد ” نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته”و کاربردهای آن را در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با نفرات/ شرکت های دارای تجربه کافی در این حوزه مشورت نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

” نحوه شناسایی ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته”/ نرم افزارهای مقابله با ویروسها و بدافزارهای دوربین مداربسته /

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *