نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

میکروفون، دوربین میکروفون دار داهوا به صورت پیش فرض فعال نیست و لازم است که آن را فعال کنید. دوربین شما، میکروفون دار داخلی با ورودی صوتی RCA یا DVR با ورودی صوتی RCA یا بخش ضبط کننده صدای بیرون با صدای خارجی می باشد. دستگاه DVR یا NVR با کارت SD نیز لازم است.

برای شناخت بیشتر دوربین داهوا و همچنین داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص این دوربین مطالعات مقالات آموزشی در حوزه زمینه های مختلف در این راستا مانند مقاله تکنولوژی WIZ Mind دوربین مداربسته داهوا پیشنهاد میشود.

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

فعالسازی

برای فعالسازی به بخش تنظیمات دوربین رفته و گزینه Encode را کلیک کنید. روی گزینه Audio/Video کلیک کنید. برای فعالسازی لازم است بخش ضبط کننده صدای بیرون را برای کانال دستگاه DVR که تنظیم کرده اید فعال کنید. در صورتی که از چند دوربین استفاده می کنید، گزینه More  را فعال کنید. گزینه Audio را فعال کنید. گزینه Audio Source حتما روی HDCVI قرار داشته باشد. در آخر هم روی OK وApply کلیک می کنیم.

این مراحل را برای تمامی کانال هایی که دوربین را تنظیم کرده اید، انجام دهید. در صورتی که از بخش ضبط کننده صدای بیرون جداگانه ای استفاده می کنید روی Local قرار دهید ولی در صورتی که از دوربین میکروفون دار استفاده می کنید در این صورت روی HDCVI تنظیم نمایید. توصیه می کنیم که خودتان صدای خودتان را ضبط کرده و بشنوید و بعدها می توانید همان فایل را از دستگاه ضبط DVR  حذف کنید.

بعد از لاگین شدن به دوربین، لازم است که در بخش Audio، تمامی تیک ها فعال باشند و یکی از این تیک ها، به بخش ضبط کننده صدای بیرون مربوط می شود و حتما دقت کنید که تیک بخش ضبط کننده صدای بیرون نیز فعال باشد. انتخاب HDCVI در بخش Audio Source لازم و ضروری است. کلیه تغییرات را اپلای و ذخیره کنید و حالا بخش ضبط کننده صدای بیرون دوربین می تواند صداهای محیط را ذخیره کند. زمانی که این کار را انجام دادید، می توانید صداهای محیط را ضبط کنید.

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

اطمینان از فعالسازی

برای کسب اطمینان از گزینه PTZ وارد منوی OSD دوربین می شویم. در بخش Advanced، تب Audio mode لازم است که Built in Audio فعال شده باشد. مهمترین کاری که لازم است انجام بدهیم این است که ماوس را تا ابتدای صفحه مرورگر بالا می بریم تا بخش ضبط کننده صدای بیرون و بلندگوها مشخص باشد.

در هر زمانی که احساس کردید که صدای محیط ضبط نمی شود می توانید دوباره این فرایند را انجام دهید.

اطمینان از وصل بودن کابل

کابل دوربین لازم است که متصل شده باشد، هر گونه خرابی در کابل منجر به این خواهد شد که شما نتوانید میکروفون را فعال کنید. برای ضبط صدا در حالت زنده لازم است که این گزینه را فعال کرده باشید. می توانید ضبط صدا را به صورت زمان بندی انجام دهید. در این صورت می توانید در مدت زمان مشخصی از روز، صداهای مشتریان را ضبط کنید.  

امروزه اکثر دوربین ها با کابل کواکسیال به دستگاه ضبط DVR وصل می شوند. حین این تنظیم توصیه می کنیم که از سالم بودن کابل اتصال دوربین به دستگاه DVR اطمینان حاصل کنید. البته در صورتی که کابل متصل نباشد، شما تصویری را نیز دریافت نخواهید کرد و بنابراین حتما از سالم بودن کابل اطمینان حاصل کنید.

مشاهده صداهای ضبط شده با File Manager در دوربین

با این گزینه می توانید صداهای ضبط شده را مشاهده کنید. شما حتی می توانید صداهای مزاحم را نیز فیلتر کنید تا ضبط نشوند. شما با این گزینه می توانید تمامی صداهای ضبط شده را مشاهده کرده و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنید.

صداهای ضبط شده را می توانید در پوشه جداگانه ای نگهداری کنید. زمانی که فضای هارد دستگاه بیش از حد پر می شود می توانید فایل های قدیمی را حذف کرده و فایل های جدیدی را جایگزین کنید.

اتصال به دوربین از طریق مرورگر

برای اتصال لازم است که از طریق مرورگر به دوربین متصل شوید. روی Encode  کلیک کنید. می توانید تنظیمات main stream , sub stream را نیز تنظیم کنید. با کلیک روی more setting می توانیم تنظیمات بیشتری را انجام بدهیم. مرورگر گوگل کروم برای این نوع تنظیمات بهترین است و می توانید میکروفون را تنظیم کرده و فعال کنید.

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

تنظیمات عمومی و اختصاصی

تنظیمات دوربین داهوا در برخی موارد عمومی بوده و در برخی موارد دیگر اختصاصی است. تنظیمات بخش ضبط کننده صدای بیرون لازم است که به گونه ای باشد که در سایر موارد دوربین و دستگاه DVR اختلالاتی ایجاد نکند. البته میکروفون لازم است که براساس تنظیمات کارخانه ای در داخل دوربین درست تنظیم شده باشد.

حال دوربین بولت یا دام یا PTZ باشد، تنظیمات دوربین در زمینه تنظیم صدای بخش ضبط کننده صدای بیرون ، عمومی خواهد بود. دوربین های پیشرفته، تنظیمات بیشتر و گسترده تری دارند که در این صورت می توانید به کاتالوگ دوربین مراجعه کنید.

فناوری دوربین های داهوا

میکروفن دوربین های چینی در داخل دستگاه تعبیه شده و به همین دلیل اصلا لازم نیست که از میکروفون جداگانه ای استفاده کنید. بخش ضبط کننده صدای بیرون دستگاه می تواند همه صداهای محیط را ضبط کند.

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

مراحل شرح
Login

Camera

Encode

Audio/video

Audio source

HDCVI

ورود به دوربین

انتخاب دوربین

رمزگذاری دوربین

ورود به بخش صوتی/ تصویری

تعریف منبع صوتی

تنظیم دوربین

مراحل فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا

 

نتیجه گیری در مورد ” نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا”

این مقاله آموزشی در مورد ” نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا”و کاربردهای آن را در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با نفرات/ شرکت های دارای تجربه کافی در این حوزه مشورت نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

 ” نحوه فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا”/ مراحل فعالسازی میکروفون دوربین میکروفون دار داهوا /

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *