نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی

در حال حاضر بسیاری از کشورها از نظارت تصویری عمومی به عنوان ابزاری اساسی برای نظارت بر حرکت مردم و جلوگیری از جرم و تروریسم ، چه در بخش خصوصی و چه در سطح عمومی استفاده می کنند و باید نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی برای ما مشخص باشد.
شوراها ، مجریان قانون و متخصصان مدیریت امنیت در ایران به شدت به نظارت ویدیو به عنوان ابزاری برای مبارزه با جرم و جلوگیری از تروریسم متکی هستند. به گفته برخی محققان ، سیستم های نظارت دوربین در ایران، مجرمان را دلسرد می کنند و از این رو از بروز جرم جلوگیری می کنند.

این شاید مهمترین نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی عمومی مردم ایران زمین است.

قابلیت های سیستم های نظارت تصویری با تغییراتی اساسی در نحوه جمع آوری ، تجزیه و تحلیل ، به اشتراک گذاری و ذخیره داده های دیجیتالی تغییر یافته است و امروزه تصاویر دوربین مداربسته با گذشته بسیار متفاوت میباشد. دوربین های امنیتی در حال حاضر نقش مهمی در نظارت بر ترافیک و معابر عمومی دارد و اخیرا هوش مصنوعی در سیستم های نظارتی رواج بیشتری پیدا می کند، زیرا دوربین ها می توانند با دقت بیشتری داده ها را جمع آوری کرده و بر اساس تولید کنندگان نرم افزارهای تحلیلی یکپارچه پیش بینی کنند.

نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی

نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی

تاریخچه اهمیت دوربین مداربسته در حفاظت و نظارت

به عنوان نمونه ای از پیشرفت تکنولوژی دوربین مداربسته در دنیا، ذکر همین نکته کافی است که این تکنولوژی با سرعت گسترش الکترونیک و مخابرات در حال بروز شدن و بهتر شدن است. ارزش بالقوه فناوری نظارت عمومی در سال 1387 در ایران گسترش یافت و برای مصارف ترافیک و مکانهای عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.

چه کسی مقررات استفاده از دوربین مدار بسته را تنظیم و پیاده سازی می کند؟

چه کسی اصول استفاده و مقرارت استفاده از دوربین مداربسته را با توجه به منافع عمومی ترسیم می کند. در مورد دوربین مداربسته خصوصی نصب شده در دارایی با شما را تحت نظارت دارد  چه کسی قوانین و مقررات آن را تنظیم نموده است؟ در سال 1389 اتحادیه سیستمهای حفاظتی و نظارتی در ایران تاسیس شد و وظیفه آن تنظیم این قوانین و مقررات است و بهترین مرجعه برای شناسایی و اصالت کالای دوربین مداربسته در ایران است.

در واقع ، اکنون مسئله شناخت چهره برای تفکر وجود دارد. فروشندگان بیشتر و بیشتر در حال حاضر این فناوری را به عنوان استاندارد ارائه می دهند ، اما هنوز هم بحث عمومی در مورد استفاده از تشخیص چهره – به ویژه در رابطه با ضبط داده ها و GDPR وجود دارد. هنگامی که یک چهره دستگیر شد و به عنوان “غیر تهدید” شناخته شد.

به نظر می رسد این بحث به ویژه با فناوری هایی مانند تشخیص احساسات در گوشه و کنار ، برجستگی خود را حفظ کند. و همین جاست که نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی مهم میشود.

مزایای دوربین مدارسته

ما باید در مکان های عمومی دوربین مداربسته داشته باشیم زیرا امنیت عمومی را تضمین می کند. کسی که می داند اقدامات خود در دوربین ضبط می شود ، به ندرت سعی خواهد کرد به شما آسیب برساند. دوربین ها شما و اموال شخصی شما را در امان نگه می دارند.

مدیریت و حفظ حریم خصوصی در دوربین مداربسته

مسئولیت ها و دلایل: ما هنگام ایجاد سیاست های نظارت باید به حفظ حریم خصوصی بپردازیم. برای اولین بار ، دوربین ها باید از نمای نامناسب مناطق خصوصی ، مانند حیاط ها و پنجره های اتاق خواب یا دستشویی ، اجتناب کرده یا از آن استفاده نکنند.
جرم ، هزینه و مزایا: سیستم های دوربین مدار بسته می توانند روشی مقرون به صرفه برای جلوگیری ، مستند سازی و کاهش جرائم باشند.رفت و امدها را مستند و عمومی کنید. سازمان های اجرای قانون باید نحوه استفاده از دوربین های نظارتی و پیامدهای انضباطی ناشی از سوء استفاده را تنظیم کنند. به همین ترتیب ، افسران باید کاملاً در مورد این سیاست ها آموزش ببینند و در قبال پیروی از آنها پاسخگو باشند.

نتیجه گیری برای نقش دوربین مدار بسته در حفاظت و ایمنی

ما به شما توصیه میکنیم حتما از نصب دوربین مدار بسته برای محل کار یا منزل خود استفاده نمایید و با استفاده از دزدگیر امنیت خود را افزایش دهید.

توصیه میشود برای خرید دوربین مداربسته جهت نصب به دستگاه DVR از فروشگاههای معتبر خرید نمایید. در این راستا میتوانید از فروشگاه دوربین مداربسته آریا خرید نمایید و یا مشاوره در مورد دوربین مداربسته خود را به ما بسپارید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *