استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

ابزارهای IP اسکنر مانند Angry IP scanner, Advanced IP scanner, Fing  برای تنظیم دوربین مداربسته یکی از بهترین ابزارهایی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

مبانی IP اسکنر

  • وضعیت بالا/پایین- تمام اسکنرها به IP مجهز هستند که با ارسال پینگ وضعیت را می سنجد. دسترس بودن یا نبودن دستگاه در IP اسکنر یکی از مهم ترین نشانه ها است.
  • اسکن پورت اصلی – با اسکن پورت های معمولی، درحال اجرا بودن سرویس هایی مانند وب سرور، SSH, RTSP, FTP مشخص می شود. نحوه اسکن قابل تنظیم نیست و مانند اسکنر NMAP دقیق و مشخص شده نیست.
  • نام میزبان/ جستجوی MAC – نام میزبان دستگاه ها شناسایی شده و با جستجوی MAC OUI سازنده دستگاه مشخص می شود. در بسیاری از موارد در مورد دوربین های NVR نام دوربین و سرور مشخص می شود.

بهترین نرم افزارهای IP اسکنر

SolarWinds Port Scanner – ابزاری رایگان که همه IP ها را اسکن کرده و آدرس های در حال استفاده را مشخص می کند. با این ابزار می توان تعداد آدرس ها را نیز محدود کرد. IP را به صورت همزمان اسکن می کند. می توان آن را در ویندوز سرور هم نصب کرد.

ManageEngine OpUtils – در این نرم افزار، با ابزارهایی مانند Ping، MAC می توان IP را به راحتی اسکن کرد. برای ویندوز سرور و لینوکس هم منتشر شده است.

NAMP – در این نرم افزار، طیف وسیعی از ابزارها مدیریت  IP MANAGERS و اسکنر پورت ایجاد شده اند. برای ویندوز، مک و لینوکس هم منتشر شده است.

Advanced IP Scanner – در این نرم افزار ، چندین ابزار شبکه مانند اسکنر پورت و IP اسکنر نیز تعبیه شده و بیش از 53 میلیون کاربر دارد و بر ویندوز هم نصب می شود.

Angry IP Scanner – با این نرم افزار می توان شبکه را به بهترین شکل ممکن اسکن کرد. مدیریت توابع IP و اسکن IP نیز از ساده ترین ابزارهای آن است. در ویندوز، مک و لینوکس هم نصب می شود.

Free IP Scanner – با این نرم افزار می توان شبکه را به راحتی جستجو کرد. با اسکن کردن آدرس IP، کاربری یا غیر کاربری آن را مشخص می کند. می توان از آن به عنوان اسکنر پورت هم استفاده کرد. در ویندوز هم اجرا می شود.

NET CAT – ابزاری برای مدیریت داده شبکه است که می تواند IP را شناسایی کرده و پورت ها را اسکن کند. ابزاری قدیمی بوده و نسخه آن برای ویندوز و مک هم منتشر شده است.

Lansweeper IP Scanner – با این ابزار می توانید کل شبکه را به راحتی جستجو کنید. IP اختصاصی را نیز گزارش می کند. در ویندوز هم نصب می شود.

My Lan Viewer Network/IP Scanner – نرم افزاری قدرتمند که IP های کشف شده را مشخص کرده و موارد استفاده از آن ها را گزارش می کند. در ویندوز هم نصب شده و اجرا می شود.

Slitheris Network Discovery – با این نرم افزار می توان ابزارهای متصل به شبکه را هم شناسایی کرد. اطلاعات کامل آدرس IP را نیز نیز مشخص می کند. در ویندوز هم نصب می شود.

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

بهترین نرم افزارهای IP اسکنر سال 2021

Solar Windows port scanner

شما با این ابزار می توانید آدرس IP یا نام میزبان را اسکن کرده و پورت های باز یا بسته شبکه را مشخص کنید. استفاده از این نرم افزار آسان است و می توانید آدرس IP را به راحتی پیکربندی کنید. نام آدرس میزبان را وارد کرده و آن را پیکربندی کنید. شما با پورت های TCP یا UDP که 4 لایه هستند می توانید IP را با ایمنی بیشتری اسکن کنید. جدا از اسکن کردن IP شما می توانید DNS را هم پیکربندی کنید. برای سیستم عامل مک هم منتشر شده است.

ویژگی ها

  • اسکن سریع و چند منبعی
  • قابلیت برنامه ریزی اسکن ها
  • قابلیت پیکربندی پروفایل های شبکه
  • قابلیت ذخیره اسکن های پروفایل
  • قابلیت مشاهده پورت IANA

Manage Engine UpUtils

مجموعه ای از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه است. از امکانات این نرم افزار می توان به IP اختصاصی مدیر، نقشه پرداز پورت سوئیچ و اسکنر پورت است. البته نسخه رایگانی نیز منتشر شده است. در این نسخه علاوه بر امکانات فوق می توان از ابزارهای Ping و Trace Rout هم نام برد.

شما با این نرم افزار می توانید به بسیاری از ابزارهای شبکه دسترسی پیدا کنید. البته نسخه اعتباری نسبت به رایگان خیلی بهتر است. نسخه اعتباری هم تا 30 روز رایگان است. در صورتی که بعد از پایان یافتن دوره تمایلی به استفاده از نسخه اعتباری ندارید میتوانید دوباره از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

ویژگی ها

  • Trace Rout برای اسکن مسیر شبکه
  • اسکنر دستگاه های متصل به شبکه
  • مترجم ماشینی آدرس های میزبان و آدرس IP
  • جستجوگر آدرس در سیستم مک

Nmap

یکی از محبوب ترین ابزارهای پورت است و منبع باز بوده و منعطف است و مدیر شبکه می تواند به واسطه آن IP  دوربین مداربسته را به راحتی شناسایی کند. شما با این نرم افزار می توانید IP به خصوصی را شناسایی کرده و دوربین مداربسته را شناسایی و آن را باز کرده یا ببندید.

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

نرم افزارها اسکن سریع و چند منبعی قابلیت برنامه ریزی اسکن قابلیت پیکربندی پروفایل شبکه قابلیت ذخیره پروفایل قابلیت پورت IANA قابلیت ردیابی اسکن اسکن دستگاه های متصل جستجوگر آدرس مترجم ماشینی آدرس IP  و آدرس میزبان
Solar Windows X X X X X
Manage Engine X X X X
عنوان مقاله: استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

 

 

نتیجه گیری در مورد استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته

این مقاله آموزشی در مورد راهنمای خرید دوربین مداربسته چشمی دربو کاربردهای آن در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته که دارای تجربه کافی در این حوزه است استفاده نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

 استفاده از IP اسکنرها برای دوربین مداربسته/ بهترین نرم افزارهای IP اسکنر

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.