منو

انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها

امروزه “انواع دوربین مدار بسته” در مدل ها و کاربردهای مختلفی تولید می شوند و می توان با توجه به نیاز خود و نوع کاربرد آن، دوربین مورد نیاز را خریداری کرد. از این رو آشنایی با انواع دوربین مدار بسته و کاربردهای آنها به شما کمک می کند تا در زمان خرید دوربین مدار بسته از فروشگاه دوربین مدار بسته بتوانید همان دوربینی را خریداری کنید که به آن نیاز دارید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟ 

انواع دوربین مدار بسته (2)
نصب دوربین مدار بسته
برای نصب دوربین مدار بسته همین حالا با مشاوران ما ارتباط بگیرید.
دوربین مداربسته

انواع دوربین مدار بسته

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همینطور زیاد شدن انواع دوربین مدار بسته تصمیم بر آن گرفتیم تا با نوشتن این مقاله شما را از سردرگمی نجات دهیم. یکی از انواع دوربین مدار بسته، دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی است. می توان گفت پیش از نصب دوربین مدار بسته مهم ترین مرحله انتخاب دوربین مدار بسته مناسب است. دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند که تکنولوژی ساخت و خصوصیات آنها با هم فرق می کند. دوربین های مدار بسته بر اساس تکنولوژی مورد استفاده به دسته آنالوگ، تحت شبکه و HD تقسیم می شوند و در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

درباره دوربین مدار بسته

همه چیز در مورد انواع دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته آنالوگ

می توان گفت که دوربین های مدار بسته آنالوگ اولین نسل از دوربین ها بوده و به خاطر سادگی نصب و قیمت پایین، تنوع زیاد، در بین مشتریان محبوبیت زیادی دارد. در این نوع از دوربین سیگنال ها به صورت آنالوگ و با سرعت پایین ارسال می شود و در مقایسه با دوربین های تحت شبکه تصاویر کیفیت پایین تری دارند. برای نصب دوربین با دستگاه دی وی آر از کابل کواکسیال استفاده می شود. در این دوربین ها به خاطر استفاده از سیگنال آنالوگ امکان نویز پذیری نیز وجود دارد.همچنین در نظر داشته باشید با رفتن به فروشگاه دوربین مدار بسته و بازدید از انواع دوربین مدار بسته می‌توانید خرید بهتری را تجربه کنید.
به خاطر تاخیر چند ثانیه ای در منتقل کردن تصاویر در این دوربین ها و محدودیت کیفیت تصاویر برای مکان های پر رفت و آمد و مکان هایی که نور کمی دارند، همچنین برای مسافت های طولانی این دوربین خیلی مناسب نیست.

دوربین مدار بسته آنالوگ​

دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه در دو نوع با سیم و بی سیم تولید و عرضه می شوند و تصاویر دریافتی را به کد 0 و 1 تبدیل می کنند. اتصال این دوربین ها به دستگاه ان وی آر از طریق کابل شبکه صورت می گیرد. با توجه به اینکه در این دوربین ها تصاویر به کدهای 0 و 1 تبدیل می شوند می توان تصاویر را از طریق اینترنت ارسال کرد. این دوربین های در مقایسه با دوربین های آنالوگ دارای قیمت بالاتری می باشند. و هم اینکه این دوربین ها محدودیت استفاده از پهنای باند دارند. در نظر داشته باشید نصب دوربین مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل از یک نصاب دوربین مدار بسته ماهر برای نصب دوربین خود استفاده کنید.
انتقال تصاویر دوربین مدار بسته، در این دوربین ها نسبت به دوربین های آنالوگ کیفیت بیشتری دارد. در این دوربین ها امکان ارسال همزمان صدا و تصویر وجود دارد. قابلیت تشخیص چهره از دیگر ویژگی های دوربین های مدار بسته تحت شبکه می باشد.

دوربین مدار بسته با کیفیت HD

دوربین مدار بسته با کیفیت اچ دی نیز همچنان که از نامش معلوم است، کیفیت تصویر برداری بالایی دارد و به همین دلیل می توان از آنها در مکان های حساس مانند بانک ها، ادارات مهم، فروشگاه های حرفه ای مراکز نظامی و غیره استفاده کرد. این تکنولوژی قابل استفاده در انواع دوربین تحت شبکه و آنالوگ است. رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته اچ دی خیلی بالا است. این نوع از دوربین مدار بسته در تکنولوژی های متفاوت در بازار وجود دارد.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

دوربین های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری متفاوت هستند. از جمله مهم ترین موضوعات مورد نیاز برای ورود به شغل دوربین مدار بسته، یا خرید دوربین و یا نصب آن، آشنایی با انواع دوربین مدار بسته بر اساس ظاهر استا. که در ادامه به بررسی انواع دوربین ها می پردازیم.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری​

دوربین مدار بسته بولت

این دوربین ها دارای شکل های مخروطی می باشند که رویه آنها به شکل تفنگی است. از این دوربین ها برای ثبت تصاویر در فواصل دور استفاده می شود. دوربین های مدار بسته بولت عموما قابلیت دید در شب دارند و می توانند در محیط های تاریک نیز تصاویر واضح و مناسبی ثبت نمایند. البته قابل به ذکر است که این دوربین ها قابلیت گردشی ندراند و برای ثبت تصویر، فقط از یک مکان ثابت تصویربرداری می کنند. همچنین به راحتی می توان باقرار داردن دوربین های بولت در یک پوشش آنها را ضد آب کرد و به همین دلیل می توان از آنها در محیط های باز نیز به کاربرد.

دوربین مدار بسته دام

از انواع دوربین مدار بسته می توان به دوربین های دام اشاره کرد. این دوربین ها دارای شکل گنبدی شکل رو به پایین می باشند و عمده استفاده آنها در محیط های بسته می باشد. مهم ترین ویژگی این دوربین ها شکل یک پارچه و پوشش 360 درجه ای می باشد و از این لحاظ سارقان قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را نخواهند داشت. عموما در این دوربین ها از لنز های Wide با فاصله کانونی کوچک 3.6 یا 4 میلیمتر استفاده می شود. دوربین های دام قابلیت چرخش دارند و می توانند توسط اپراتور کنترل شوند.

دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری متفاوت هستند. از جمله مهم ترین موضوعات مورد نیاز برای ورود به شغل دوربین مدار بسته، یا خرید دوربین و یا نصبدوربین های گردان نیز نمونه ای از دوربین های مدار بسته می باشد که مانند دوربین های دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص دارند. اما مهم ترین خصوصیت این دوربین ها قابلیت پریست است. با استفاده از این قابلیت می توان به صورت روزانه برنامه ریزی و زمان بندی شده، از مکان های مختلف تصویر دریافت کرد. آن، آشنایی با انواع دوربین مدار بسته بر اساس ظاهر استا. که در ادامه به بررسی انواع دوربین ها می پردازیم.

دوربین مدار بسته چشم ماهی

دوربین های مدار بسته چشم ماهی دارای گستره دید وسیعی تا 360 درجه می باشند و در سقف نصب می شوند به همین دلیل می توان با تهیه یکی از آنها ضمن صرفه جویی در هزینه ها، از نصب چند دوربین جلوگیری کرد.

دوربین مدار بسته مینیاتوری

دوربین مدار بسته مینیاتوری نیز نمونه ای از دوربین های مدار بسته است که اندازه مینیاتوری دارد و به همین دلیل در مکان هایی که فضای کافی وجود ندارد و یا در مواردی که نصب دوربین به صورت مخفی نیاز است مورد استفاده قرار می گیرند.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

سایدبار
فروشگاه
0 محصول سبد خرید