آموزش و مقاله, دوربین مداربسته ایرانی

دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی

دوربین های تصویربرداری حرارتی امروزه موثرترین راه حل نظارت 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته موجود در بازار نظارت تصویری را ارائه می دهند. بر خلاف سایر راه حل های ویدئویی، دوربین های حرارتی نیازی به نور ندارند تا بتوانند کنتراست بالا، کیفیت فیلم را ضبط کنند و از طریق ملودی های بصری نظیر گرد و غبار، مه نور، دود یا برخی از شاخ و برگ های سبز دیده شوند. به همین ترتیب، ادغام دوربین های تصویربرداری حرارتی می تواند کاربران نهایی را از مزایای تجزیه و تحلیل بهتر با آلارم های کاذب کمتر به افزایش پوشش و بازده بیشتر سرمایه گذاری ارائه دهد.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه دوربین های حرارتی مطالعه مقالاتی پیرامون این موضوع خالی از لطف نمیباشد، مقاله آموزشی هیت مپ دوربین مداربسته چیست؟ که موجود در سایت آموزشی شرکت چشمان بیدار آریا میباشد مرتبط به این موضوع است.

دوربین های تصویربرداری حرارتی امروزه موثرترین راه حل نظارت 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته موجود در بازار نظارت تصویری را ارائه می دهند. بر خلاف سایر راه حل های ویدئویی، دوربین های حرارتی نیازی به نور ندارند تا بتوانند کنتراست بالا، کیفیت فیلم را ضبط کنند و از طریق ملودی های بصری نظیر گرد و غبار، مه نور، دود یا برخی از شاخ و برگ های سبز دیده شوند. به همین ترتیب، ادغام دوربین های تصویربرداری حرارتی می تواند کاربران نهایی را از مزایای تجزیه و تحلیل بهتر با آلارم های کاذب کمتر به افزایش پوشش و بازده بیشتر سرمایه گذاری ارائه دهد.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه دوربین های حرارتی مطالعه مقالاتی پیرامون این موضوع خالی از لطف نمیباشد، مقاله آموزشی هیت مپ دوربین مداربسته چیست؟ که موجود در سایت آموزشی شرکت چشمان بیدار آریا میباشد مرتبط به این موضوع است.

۴ فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی

دوربین های حرارتی با توجه به خصوصیات و مشخصاتشان تنها کاربری های مرتبط با ردیابی و تشخیص دارند. دوربین های مداربسته مدل های مختلفی دارند که هر مدل یک ویژگی و قابلیت خاصی دارد که در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند .عمده کاربری این دوربین ها برای محل هایی با حساسیت امنیتی بالاست. این دوربین به کاربر امکان می دهد تا اطلاعات حرارتی محیط اطراف خود را دریافت کند.

در بسیاری از پروژهای نفتی و پتروشیمی دوربین مداربسته حرارتی کاربرد زیادی دارد و شما باید با فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی آشنا شوید.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته حرارتی

هشدارهای دروغین و نظارت شبانه دو چالش مشترک در زمینه امنیت محیط است. به لطف تکنولوژی نظارت تصویری حرارتی، تصویب سیستم دوربین امنیتی حرارتی به کاهش تعداد کل آلارم‌های کاذب و افزایش قابلیت‌های نظارت تصویری شبانه کمک می‌کند.

جوامع دروازه‌‌ای و مجتمع‌های آپارتمانی در همه جا متوجه می‌شوند که چقدر مهم است که این چالش‌ها را برطرف کنیم برای یک تشخیص حرکت نادرست آلارم در امنیت محیط، هرج و مرج را از طریق سیستم ایجاد می‌کند. اگر یک هشدار قطع شود، پرسنل امنیتی باید این منطقه را بررسی کنند تا اعتبار آن بررسی شود. فقط پس از زنگ زدن در واقع تأیید می‌شود می‌تواند پروتکل‌های امنیتی مناسب را به عمل دارد.

دوربین‌های امنیتی حرارتی می‌توانند تمام اشیاء معنی دار را هم در شب و هم در روز مشاهده کنند بدون این که توسط چیزهایی مانند شاخ و برگ، تاریکی، مه، یا حتی دست و پا زدن مانع شوند و همچنین با توجه به ساختار کلی این دوربین که بر اساس حرارت می‌باشد اگر سارق و یا هر موجود زنده‌‌ای پشت مانع و یا دیوار و یا هر نوع جسم دیگری باشد این دوربین مدار بسته با توجه به حرارت و گرمایش بدن آن قابلیت شناسایی و ضبط را دارد.

لنز بسیاری از دوربین‌های عادی برای یک فاصلهٔ مشخص مناسب است و از آن فاصله دورتر را به خوبی پوشش نمی‌دهند و عکس‌هایی با کیفیت مناسب به شما تحویل نخواهند داد. با این وجود، فاصله برای دوربین‌های حرارتی و گرمایی اهمیتی ندارد و آن‌ها می‌توانند هر موجود زنده‌‌ای را از فاصلهٔ زیاد هم شناسایی کنند.

از دیگر نکات مثبت این نوع از دوربین ها می‌توان به استفاده مستندسازان اشاره کرد، بسیاری از مستند سازان برای فیلم برداری از حیات وحش و حیوانات گوناگون از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند. چرا که این دوربین‌ها حتی در تاریکی مطلق نیز به خوبی عمل می‌کنند و نیازی به لامپ و سایر وسایل برای روشن کردن محیط نیازی ندارند.

مقاومت در برابر آب و هوا از دیگر ویژگی های مثبت این نوع از دوربین‌های مدار بسته می‌باشد،بسیاری از دوربین‌های مداربسته، در زمان‌هایی مثل باران و طوفان محدود می‌شوند و نمی‌توانند به خوبی تصاویر مورد نظر شما را ثبت کنند. چرا که حوادث طبیعی مانند برف و باران می‌تواند باعث تاریک‌تر شدن فضا شود و به صورت مستقیم در کیفیت تصاویر نهایی این دوربین‌ها تاثیر مستقیمی بگذارند. با این وجود، یک دوربین مداربستهٔ حرارتی حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیز دچار مشکل نمی‌شود و می‌تواند مانند قبل به ثبت تصاویر و ویدیوهای مورد نظر خود بپردازد.

فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی

مزایا و معایب دوربین های حرارتی

مزایا

  • دوربین های حرارتی میتوانند موجودات زنده و وسایل نقلیه را از فواصل دور تشخیص دهند.
  • دوربین های حرارتی میتوانند مکان موجودات زنده و وسایل نقلیه را در شرایط های مختلف آب و هوایی تشخیص دهند.
  • دوربین های حرارتی می تواند امکان دسترسی به اطلاعات حرارتی محیط را ایجاد کند.

معایب

  • دوربین های حرارتی رزولوشن پایینی دارند (نهایتا تا ۲۸۸*۳۸۴پیکسل برای تضکیل تصویر) که جزئیات تصویر شما را با مشکل تشخیص میدهند.
  • دوربین های حرارتی نمیتوانند امکان تشخیص هویت افراد را فراهم کنند.
  • دوربین های حرارتی شامل هزینه بیشتری هستند.
مزایای نصب دوربین مداربسته حرارتی

فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی

ویژگی های مهمی که زمان انتخاب و خرید دوربین مداربسته حرارتی باید مورد بررسی قرار دهیم شامل وضوح، دامنه، میدان دید، حساسیت حرارتی، دامنه طیفی و از همه مهمتر خدمات پس از فروش دوربینهای مداربسته… است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

شاخص NETD چیست؟

زمانی که به نکات فنی دوربین مداربسته حرارتی توجه میکنید امکان دارد با عبارت یا مشخصات “NETD” مواجه شوید. این عبارت مخفف ” تفاوت  و یا اختلاف دما معادل نویز ” است و معیاری است که بر مبنای آن یک حسگر تصویر برداری حرارتی به خوبی قادر به تشخیص تفاوت های بسیار کوچک در تابش حرارتی در تصویر می باشد. NETD به صورت میلی کلوین (mK) بیان می شود، همچنین گاهی اوقات نیز به عنوان “کنتراست حرارتی” نیز شناخته می شود. این معیار تأثیر زیادی تو کیفیت تصویر، دقت و حساسیت اندازه گیری دما دارد و هرچه نویز بیشتر باشد، مقدار NETD آشکارساز بالاتر است، بنابراین می توان گفت که NETD فاکتور مهمی در خرید دوربین مداربسته حرارتی است.

4 فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی

شاخص Range چیست؟

Range  یا دامنه دمایی، یکی از نکات مهم در زمان خرید میباشد که دوربین مداربسته در آن کالیبره می شود و می تواند عملیات اندازه گیری دما را انجام دهد. راه اندازی دوربین مداربسته حرارتی در محیط های صنعتی و  اندازه گیری دمای کوره ها، نیازمند دامنه ی بالایی است.

میدان دید یا field of view

میدان دید یا field of view ، همان اندازه فضایی است که در دید دوربین قرار دارد و دوربین می تواند تصاویر مناسبی را ارائه کند، این شاخص که با واحد درجه هم شناخته می شود و میدان دید بر مبنای لنز دوربین مداربسته تعیین می شود. بنابراین در خرید این نوع دوربین، می بایست زاویه دید را حائز اهمیت دانست.

یکی از فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی ، فاصله کانونی لنز است. فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته، میدان دید فوری یا لحظه ای (IFoV) یک سیستم دوربین را تعیین می کند.

ارتفاع پیکسل Pixel Pitch/Pixel Interval

Pixel pitch فاصله بین مراکز دو پیکسل میکروبولومتر است. در سنسورهای تصویربرداری حرارتی ، آن را با میکرون (میکرومتر) اندازه گیری می کنند.

شاخص رزولوشن

رزولوشن نیز یکی از شاخص های مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی است. رزولوشن تصویر دوربین، برای کاربران بسیار مهم است و میزان مورد نیاز آن متناسب با محیط نصب و کاربردهای مورد نظر، تعیین می شود. به صورت کلی برای کارهای معمول نیازی به خرید دوربین مداربسته با رزولوشن بسیار بالا نیست و می توانید با دوربینی با قیمت پایین تر و با وضوح پایین تر، کارهایتان را انجام دهید.

دوربین حرارتی با وضوح پایین برای اندازه گیری اهداف در فاصله نزدیک مناسب میباشد و برای اندازه گیری با فاصله های دور یک دوربین با وضوح بالا نیاز است، البته اگر جزئیات بالایی از تصویر مورد نظر باشد، به دوربین با رزولوشن بالا نیاز است.

قیمت دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی بسته با کیفیت و قابلیتهایی که دارند دارای قیمتهای گوناگونی هستند ولی به صورت حدودی از 25 میلیون تومان شروع میشوند و تا 80 میلیون هم نیز ممکن است افزایش داشته باشد.

4 فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی

مزایای دوربین مداربسته حرارتی نسبت به دوربین های نوری

دوربین های کمتری باید برای پوشش همان منطقه نصب شوند

    روشنایی مصنوعی یا روشنایی مادون قرمز لازم نیست

    کارکرد در تمام شرایط آب و هوایی

    مصرف انرژی کم

    شناسایی افراد با دقت بالا

دوربین های حرارتی به مردم اجازه می دهد که چشمانشان را ببینند

تابش گرمایی نامرئی که از همه اشیا ها، صرف نظر از شرایط نور، منتشر می شود یا منعکس می شود. برخی از بزرگترین مزایای تصویربرداری حرارتی در حوزه امنیت قرار دارند. دوربین های امنیتی تبدیل به یک عنصر حفاظت برای بسیاری از (یا نه) عمده کسب و کار در سراسر کشور، و در چنین چشم انداز، نیاز به تولید تصاویر با کیفیت برای حفاظت مداوم در برابر مزاحمان بالقوه حیاتی است. دوربین های حرارتی در شرایط چالش انگیز حفاظت عالی دارند.

دوربین های تصویربرداری حرارتی هم اکنون می توانند مورد استفاده قرار گیرند که در آن دوربین های استاندارد دوربین مداربسته قادر به انجام مطلوب نیستند – آنها دیگر برای برنامه های کاربردی نظامی خاص محفوظ نیستند.

دوربین های تصویربرداری حرارتی حتی کوچکترین تغییر دما را مشاهده می کنند که باعث تشخیص فوری درگیری ها یا تهدیدات می شود. آنها انرژی حرارتی از بدن را می گیرند و آن را به یک تصویر قابل مشاهده تبدیل می کنند.

کنتراست حرارتی در میان اشیاء در شرایط نور کم نور، اطلاعات لازم را برای سریع تصمیم گیری آگاهانه فراهم می آورد – اطلاعاتی که دوربین های استاندارد قابل مشاهده نمی توانند تحویل دهند. دوربین های حرارتی نیاز به روشنایی ندارند. بنابراین سایه هایی که اغلب مزاحمان برای مخفی کردن یا حرکت در آن استفاده می کنند، از بین می روند.

با تکنولوژی ارائه شده توسط حرارتی، توانایی مشاهده در تاریکی زمین و نفوذ در مه ممکن است. با اندازه اپتیکی درست، شخصیت های اندازه انسان را می توان از تا 30 کیلومتر تشخیص داد.

فاکتورهای مهم خرید دوربین مداربسته حرارتی

ویژگی های مهم دوربین های حرارتی

  • محیط و نور

هنگام برخورد با پروژه های نظارتی که در خارج از منزل هستند، مانند حفاظت محیط اطراف برای یک تأسیسات، تقریبا مطمئن هستید که شما سناریوها یا حوزه های خاصی را می بینید که در آن هیچ نور کمتری وجود ندارد.

این امر به ویژه زمانی درست می شود که خورشید غروب میکند و شما بر روشنایی مصنوعی متمرکز می شوید که ممکن است به آن دسترسی داشته باشید یا نه همچنین باید به طور خاص تنظیم شود تا دید دوربین مداربسته حفظ شود.

اما دوربین های حرارتی به هیچ وجه به نور منعکس تکیه نمی کنند و به جای آن، تصاویر را از طریق گرما به نمایش می گذارند و تفاوت های بسیار کمی در انرژی حرارتی به صورت سایه های مختلف خاکستری در ویدیو سیاه و سفید ایجاد می کنند.

  • کارکرد متفاوت

شبیه به چشم انسان، دوربین های مداربسته معمولی به نور منعکس شده متکی هستند که از طریق موانع بصری خاصی مسدود می شود. دوربین های حرارتی نه تنها می توانند در تاریکی کامل ببینند، بلکه به کاربران اجازه می دهد تا به وضوح از طریق مبهم هایی که دوربین های قابل رویت را غیرفعال می کنند مانند دود، گرد و غبار یا مه نور ارائه دهند.

همین امر همچنین می تواند برای مسائل مربوط به نظارت در مورد استتار صحنه های طبیعی سخن گفته شود. دوربین های منظم را می توان با مناظر فریب داد که در آن رنگ ها یا الگوهای مشابه، اشیاء مورد علاقه را پنهان می کنند، و امکان خطرناکی را برای چیزی که ناشناخته است، افزایش می دهد. با این حال، با توجه به این واقعیت که تابش حرارتی می تواند از این موانع قابل رویت نفوذ کند، تصویربرداری حرارتی، با حضور آنها، تا حد زیادی تغییری نخواهد کرد.

  • به حداقل رساندن مشکلات طبیعی

تجزیه و تحلیل برای نظارت تصویری می تواند به سادگی به عنوان پردازش بر روی یک تصویر دیجیتال است که با استفاده از الگوریتم های از پیش تعیین شده در تلاش برای به طور خودکار شناسایی اشیاء و یا فعالیت های مورد علاقه است.

متأسفانه، مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان تجزیه و تحلیل می تواند در هنگام استفاده از دوربین های قابل مشاهده هنگامی که نوسان در نور، شرایط کم نور و یا رخ می دهد معمول طبیعی مانند باد، بارش و یا حضور حشرات، به ویژه در شب وجود دارد.

خروجی ویدئوی کنتراست بالا دوربین های تصویربرداری حرارتی این مسائل به طور معمول مشکل را به حداقل می رساند و با همان تجزیه و تحلیل، قابلیت اطمینان بیشتری را فراهم می سازد، به طور قابل توجهی آلارم های کاذب را کاهش می دهد.

  • امنیت بالا و قیمت معقول

در بالای تمام مزایای که قبلا ذکر شده است، ارائه شده توسط دوربین مداربسته حرارتی، تکنولوژی خود را ثابت کرده است که به عنوان یک گزینه عالی برای کسانی که به دنبال به دست آوردن امنیت بالا در قیمت معقول است.

محدوده تصویربرداری فوق العاده مؤثر حرارتی تعداد دوربین ها و قطب های نصب شده مورد نیاز برای اکثر پروژه ها را کاهش می دهد و نیازمند نورپردازی پر هزینه و اضافی است. استفاده از تجزیه و تحلیل ویدیویی با حرارتی یک سیستم تشخیص نفوذ بسیار مؤثر و کاهش آلارم های دروغین نسبت به دوربین های قابل مشاهده است. نتیجه نهایی یک راه حل امنیتی مقرون به صرفه است که انجام می شود 24/7 و نیاز کم از تیم امنیتی خود و یا ارائه دهنده خدمات مانیتورینگ از راه دور خارج از سایت

برخی از به نام ترین تولید کنندگان خارجی دوربین مداربسته حرارتی:

Honeywell، Avigilon، HikVision، IndigoVision، سامسونگ، پاناسونیک، سونی، Redvision، WEC، Altron، Ganz، BBV، Pelco، Eneo، Raytec، Tecton، Mobotix، NVT، Videoswitch، Heitel، Qnap ، Verint، Pentax و Micros.

خوشحال می‌‌شویم پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به این مقاله در قسمت کامنت‌های این پست برای ما به اشتراک بگذارید.

 

دوربین حرارتی
ایمان قنبری
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید