اصلی

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مدار بسته دید در شب چیست؟

به کلیه دوربین های مداربسته ای که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند دوربین های اینفرارد یا IR گفته می شود. در دوربین مدار بسته دید در شب از این تکنولوژی بیشتر برای تشخیص تصاویر در تاریکی استفاده می شود. معمولا تعدادی LED در اطراف لنز این دوربین مداربسته نصب شده و بوسیله یک سنسور نور در تاریکی روشن می شوند.

دوربین مدار بسته دید در شب چه از نوع دوربین مداربسته دام و یا چه از نوع دوربین مداربسته بولت و یا حتی دوربین مداربسته تحت شبکه امروزی معمولا دارای دید در شب  یا همان IR هستند و این قابلیت در دوربین مداربسته تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند و اصولا در اکثر دوربین مداربسته این قابلیت وجود دارد و به صورت یک امکان الزامی در استاندراد دوربین های مداربسته تعریف شده است.

دوربین مداربسته دید در شب با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر خواهد بود از دوربین بولت استفاده کنید و یا پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین نصب کنید. میزان دید در شب دوربین مداربسته کاملا وابسته به تعداد آی ار های آن و نوع و اندازه آی آر می باشد عموما از 15 متر تا 60 متر را میتواند در شب روشن نماید.

دوربین دید در شب رنگی

یکی از مواردی که هنگام انتخاب دوربین امنیتی خود باید در نظر داشته باشید اطمینان از وضوح بالا ، حداقل 1080p یا بالاتر است. کیفیت مهم دیگر برای دوربین امنیتی در شب ، دید در شب با برد طولانی است که حداقل 10 متر از آن فاصله دارد. همچنین باید ضد آب باشد ، زیرا این امر برای یک دوربین در فضای باز ضروری است. یک روش ساده برای تعیین اینکه آیا از آن محافظت می شود ، بررسی اینکه دارای رتبه IP65 یا بیشتر باشد.

چیزی که باید هنگام انتخاب بین دوربین تصمیم بگیرید این است که به دوربین سیاه و سفید یا رنگی احتیاج دارید. معمولاً یک دوربین سیاه و سفید قادر است ویدیویی با جزئیات کمتری را در نور کم انجام دهد ، بنابراین دوربین های رنگی معمولاً انتخاب برای مناطق سبک تر هستند. با این حال ، اگر می خواهید یک دزد را بگیرید، دوربین های رنگی مخصوص شناسایی مو ، لباس یا ماشین سوژه مفید هستند.

یکی از مواردی که در دید در شب دوربین مدار بسته مهم است نحوه خواندن پلاک ماشین در شب است که باید مورد توجه قرار بگیرد بنابراین باید برای راه اندازی دوربین مدار بسته حتما از دوربین مداربسته دید در شب رنگی استفاده کنید.

دوربین مدار بسته دید در شب

فناوری دید در شب برای امنیت خانه و محل کسب و کار و تجارت شما مفید است زیرا بسیاری از سرقت ها و تلاش برای خرابکاری در شب، تحت پوشش تاریکی رخ می دهد. در حالی که چیزهایی که می توانید برای بهبود امنیت در شب انجام دهید، مانند نصب روشنایی حساس به حرکت، مثلا دوربین های دوربین مداربسته در شب، به احتمال زیاد به شما کمک می کنند به آرامی در شب بخوابید.

بسیاری از دوربین های نظارت حساسیت زیادی به حریم خصوصی دارند و هنگامی که جنبش شناسایی می شوند، هشدارهای زمان واقعی را ارسال می کنند، بنابراین اگر فردی بدون اجازه شما دسترسی به اموال شما را پیدا کند، فورا متوجه خواهید شد. اما دوربین های معمولی نمی توانند در تاریکی ببینند، بنابراین آنها همیشه قادر به تشخیص حرکت نیستند و این هشدار ضروری را به تلفن شما ارسال می کنند. 

شاید لازم است که بدانید علت کار نکردن دید در شب دوربین مدار بسته به چه دلیل است و برای این موضوع باید حتما از یک تیم متخصص در حوزه دوربین مداربسته استفاده کنید.

انواع دوربین دوربین مدار بسته دید در شب

  • دوربین مدار بسته دید در شب IR
  • دوربین مداربسته دید در شب EXIR
  • دوربین مداربسته دید در شب STARLIGHT
  • دوربین مداربسته دید در شب ColorVu
دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین مداربسته دید در شب رنگی  یک مدل از دوربین مداربسته می باشد. همانطور که از نام آن پیداست در زمانی که هوا تاریک است تصاویر آن به صورت کاملاً رنگی و مشابه تصاویر روز نمایش داده می شود،  در این مقاله نحوه تست و انتخاب این مدل از دوربین های مداربسته توضیح داده خواهد شد.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی  یکی از جدیدترین تکنولوژی های دوربین مداربسته می باشد در زمان خرید آن می بایست حتما به این نکته توجه شود نحوه تست و گارانتی آن به چه صورت است.

برای خرید یک دوربین مداربسته شما می بایست معیارها و فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهید به صورت کلی اشاره دارند به موارد زیر :

–  تکنولوژی ساخت دوربین مدار بسته

–  بدنه دوربین مداربسته و اصطلاحاً هوزینگ دوربین مداربسته

–  خدمات پس از فروش برند دوربین مداربسته

 زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب رنگی  بهتر است حتما از فروشنده بخواهید که یک نمونه از تصویر این دوربین را در شب به شما نشان دهد ، یک نکته ظریف وجود دارد و آن این است است که این مدل از دوربین های مداربسته برای نمایش تصویر رنگی در شب نیازمند حداقل نوری می باشد و دقیقاً در همین معیار است که کیفیت های متفاوت و ارزش های متفاوت و هزینه های متفاوت را برای هر کدام از این مدل از دوربین های مداربسته ایجاد می کند.

 معمولاً این مدل از دوربین های مداربسته باحداقل نور ماه و یا ستاره د تمامی تصاویر در شعاع دید خود را رنگی نشان بدهد، نحوه عملکرد آن بدین صورت است که مانند چشم انسان دیافراگم دوربین مدار بسته باز شده و میزان نور بیشتری را از محیط به درون سنسور خود هدایت می کند ( دقت کنید این مدل از باز شدن دیافراگم مشابه در دوربین های عکاسی قدیمی یک کار مکانیکی نیست بلکه حساسیت سنسور به نحوی بالا رفته که این عمل را شبیه سازی می کند. )  دوربین تابیده شود تصاویری از دوربین که قرار است بر روی دستگاه دی وی آر شما نمایش داده شود به صورت کاملا رنگی نشان داده می شود .

 مزایای استفاده از دوربین مداربسته دید در شب رنگی

همانطور که از نام این دوربین پیداست به واسطه اینکه در شب تصاویر رنگی از روی دوربین مداربسته ضبط می شود در نتیجه تصاویر به مراتب بالاتری نسبت به دوربین‌های قدیمی تر دارد نمونه ای از این تصاویر را جهت مقایسه در عکس زیر می توانید مشاهده کنید همانطور که در تصویر کاملا مشخص است تصاویری که در شب ضبط شده اند دارای کیفیت شفافیت بسیار بالاتری نسبت به دوربین‌های معمولی هستند.

در تصویر بالا دوربین مداربسته دید در شب معمولی است و سایر دوربین ها از نوع دوربین های دید در شب رنگی هستند که با برند INFINITY ضبط شده اند و نمونه کیفیت در تصویر فوق کاملا مشهود است( عکس از روی مانیتور گرفته شده است و کیفیت آن جهت لود در سایت پایین آورده شده است ).

با استفاده از این مدل از دوربین مداربسته شما این توانایی را دارید که در زمانهایی که نور بسیار زیاد ( مانند نور خورشید) به دوربین شما تابیده میشود بتوانید تصاویر یبا کیفیتتری نیز داشته باشید.

دوربین مداربسته 5 مگاپیکسل AHD برند INFINITY که دارای دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش است تصاویر کاملا رنگی با کمترین نور محیط را به شما ارائه میدهد، برای این منظور باید حتما از فروشگاه دوربین مداربسته یا با شماره 09122889346 تماس حاصل فرمایید تا بهترین کیفیت دوربین را برای شما ارائه دهیم.

یک موضوع دیگه که حتما باید به آن توجه کنید این است که این مدل از دوربین مداربسته اصطلاحا دوربین استارلایت(یا دوربین مداربسته چراغ دار) نیز شناخته میشود، که البته باید توجه شود که کلا دوربین دید در شب رنگی به دو ساختار با نور مرئی و فاقد نور مرئی دسته بندی می‌شوند که دوربین استارلایت از نوع بدون نور مرئی میباشد.

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین مداربسته دید در شب میتوانند در تاریکی کامل شب، زمانی که چشم انسان نمیتواند محیط و اجسام را مشاهده کند، همه چیز را به کمک امواج مادون مشاهده کنند و ثبت کنند، بنابراین باید اهمیت استفاده از دوربین دید در شب رنگی را کامل بدانید.

این نوع دوربین ها چراغ های مادون قرمز (که معمولا در اطراف دوربین نصب می شوند) برای روشن کردن محیط استفاده می کنند و از این طریق بدون اینکه در شب موجب مشخص شدن محل دوربین شوند امکان ضبط را برای آن به وجود می آورند. استفاده از این دوربین ها عموما جنبه حفاظتی دارد.

از آن جا که امروزه وجود دوربین مدار بسته در اماکن تجاری و حتی مسکونی دارای اهمیت بیشتری هستند، دانستن ویژگی ها و امکانات دوربین های دید در شب شاید برای شما مفید باشد. دوربین های دید درشب اغلب تصاویر را به صورت سیاه و سفید یا سبز و سفید نشان می دهند و در تاریکی تصاویر را به صورت رنگی ثبت نمی کنند.

مزایای دوربین های مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته در شب باید کیفیت خوبی داشته باشد، زیرا طبق آمار اکثر جرم و جنایات در شب اتفاق می افتد و دوربین مداربسته باید تصاویر با کیفیت در شب نشان دهند، مهمترین مزایای عملکرد دوربین مداربسته در شب(این موارد را باید در زمان راه اندازی دوربین مدار بسته مورد نظر قرار بدهیم) عبارت است از:

  • هزینه کم

دوربین مدار بسته با امکان دید در شب سیاه سفید هزینه بالایی ندارند. به همین دلیل نیز اکثر دوربین های مداربسته امروزی دارای این قابلیت مفید هستند و دیگر داشتن قابلیت نمایش در شب ویژگی خاصی نمی‌باشد.

  • امکان نظارت بر محیط در تاریکی مطلق

مزیت اصلی این دوربین مجهز بودن به نور مادون قرمز است. بنابراین در جایی که نور وجود ندارد وجود دوربین مداربسته با کمک نور مادون قرمز بدون اینکه کسی متوجه شود تصاویر را با وضوح خوبی ضبط می کنند.

  • سادگی

تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته دید در شب بسیار ساده است. به همین دلیل هم بسیاری از تولید کنندگان به ساخت این سری از دوربین ها تمایل نشان می دهند.

  • مقاومت بالا

دوربین های مداربسته دید درشب به دلیل مقاومت خوبی که دارند در مکانهای داخلی و بیرونی قابل استفاده هستند.

  • مصرف انرژی کم

دوربین های مداربسته نیاز به انرژی بالایی ندارند. از این رو بسیار کم هزینه هستند و همچنین تنوع بالایی دارند و برای روشن کردن آنها نیاز به توان مصرفی بالایی نیست و معمولا با یک ادابتور 2 آمپر معمولی نیز روشن میشوند و عملکرد خود را دارند.در

معایب دوربین های مداربسته دید در شب

  • برد دید کم

برد دید این دوربین ها زیاد نیست. برد دید دوربین های مادون قرمز بسیار کم و معمولاً بین ۱۰ الی ۳۰ متر است که البته این متراژ کاملا وابسته به برد IR دوربین میباشد و بسته به تعداد LED های آن متراژ دید در شب متفاوت میباشد.

  • کاهش کیفیت در نور کم

چراغ های منتشر کننده امواج مادون قرمز در نور خاصی فعال می شوند. اگر نور محیط کمی بیشتر از مقدار معین باشد این چراغ ها روشن نمی شوند و تصاویر بسیار بی کیفیت خواهند بود و با رفلکت نور فرابنفش در پلاک خودرو ها و چهره افراد کاملا محو میشوند و کیفیت بسیار پایینی دارند.

درک دید در شب مادون قرمز

رایج ترین نوع دید در شب که در دوربین مداربسته های محبوبی مانند دوربین های داهوا پیدا می شود، مادون قرمز یا IR است. این تکنولوژی بسیار هوشمندانه است؛ چرا که این ناحیه با نور نامرئی که چشم انسان نمیتواند ببیند را به تصویر میکشد(یکی از بهترین برندها برای وجود دوربین مدار بسته داهوا است که در ایران با گارانتی شرکت چشمان بیدار آریا ارائه میگردد).

ما نمی توانیم نور IR را ببینیم زیرا طول موج طولانیتری دارد و فرکانسی پایین تر از نور طبیعی ای است که برای چشم انسان قابل مشاهده است. رنگ قرمز طولانی ترین طول موج نور قابل مشاهده است، و مادون قرمز به معنای “زیر قرمز” است. یعنی طول موج هایی که در طیف طول موج زیر رنگ قرمز هستند و برای چشم انسان غیر قابل مشاهده اند.

در یک دوربین مادون قرمز معمولی، پیکربندی خاصی از لامپ های مورد استفاده را خواهید دید. چراغ های مادون قرمز با قدرت بالا در اطراف لنز دوربین قرار می گیرند.

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

برای اینکه بهترین دوربین مداربسته دید در شب را داشته باشید، باید فاکتورهای انتخاب آنرا بدانید:
1- برد دوربین دید در شب رنگی: بهترین برد دوربین برای دید در شب رنگی، برد 2053 HS میباشد.
2- لنز دوربین دید در شب رنگی: کلا لنز دوربین مداربسته در کیفیت نهایی خیلی مهم است، ولی برای داشتن تصویر شفاف در شب، باید حتما از لنز دارک لایت یا استارلایت استفاده شود.

دوربین مداربسته دید در شب و شواهد جمع آوری شده

دید در شب در دوربین های امنیتی بسیار مفید است زیرا به آنها کمک می کند تا حرکت دقیق تر را تشخیص دهند، بنابراین آنها می توانند حرکات یک مزاحم را تشخیص دهند و می توانند بلافاصله هشدار دهند.

با این وجود ممکن است زمانی رخ دهد که شما یا پلیس نمیتوانید به موقع به اموال برسید و مهاجم یا سرقت فرار می کند. در این موقعیت، دوربین های دید در شب شما حتی بیشتر تصور شما ارزشمند هستند. شفافیت فیلمهایی که آنها قادر به ضبط با استفاده از فناوری دیداری IR و فناوری دید در شب هستند، به این معنی است که عاملان می توانند به راحتی شناسایی شوند و امیدوارم دستگیر شوند. فیلم به عنوان شاهد بسیار مفید است.

بسیاری از دوربین های مداربسته شبانه نیز با ویژگی های اضافی و عملکرد به منظور افزایش وضوح و کیفیت فیلم ارائه می شود. این شامل تکنولوژی کاهش تاری، سنسورهای PIR منحنی برای بهبود زاویه های تشخیص و بسیار قدرت بالا، چراغهای LED با نور کم است. این که آیا این دوربین های پیچیده تر را انتخاب می کنید، همه چیز بستگی به این دارد که از آنها استفاده می کنید و البته بودجه خود را در نظر بگیرید سپس با تیم متخصص نصب دوربین مدار بسته مجموعه آریا تماس بگیرید تا با کمترین تعرفه خدمات نصب دوربین مدار بسته در سال 1397 بالاترین کیفیت محصولات و خدمات را با کمترین هزینه در اختیار داشته باشید.

تکنولوژی های دید در شب در دوربین های مداربسته

براساس نوع و ساختار کیفیت دوربینهای مداربسته سه نوع دید در شب در بازار دوربین مداربسته متداول است و تماا این مدلها برای نصب دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار میگیرد.

نوع اول: دید در شب سیاه سفید و با استفاده از LEDهای دوربین می‌باشد و با عملکرد IRCUT باعث می‌شود که دوربین در شب توصیر سیاه و سفید داشته باشد.

نوع دوم: دوربین دید در شب رنگی است که مانند نوع اول است ولی بجای LED فرابنفش نور مرئی ساطع میکند وباعث میشود که تصویر دوربین در شب رنگی باشد.

نوع سوم: درواقع هیچ LED ندارد و تنها با کمک تکنولوژی و استفاده از CCD های متعارف در بازار و به کار گیری LUX در دوربین باعث میشود که در شب دیافراگم کمی باز شود و تصویر بهتر دیده شود.

دوربین مدار بسته دید در شب با استفاده از دیافراگم

برای حل مشکل دید در شب در دوربین های مداربسته از تکنولوژی دیافراگم استفاده می‌شود. دیافراگم وسیله ای در دوربین مدار بسته که مابین لنز و سنسور قرار دارد و باعث تنظیم نور می گردد. به این صورت که با بازشدن دیافراگم و جذب نور محیط می توان وضوح تصویر را در تاریکی دریافت نمود. این تکنولوژی در دوربین های موبایل نیز استفاده می گردد.

فواید استفاده از دیافراگم

دیده نشدن دوربین مداربسته به علت سخت افزاری بودن عملکرد دیافراگم

دید در شب رنگی و محدود به فاصله نور محیط

ضعف استفاده از عملکرد دیافراگم

فوکوس نکردن دوربین در تاریکی مطلق و دریافت تصویر

پایین امدن فریم های دوربین با تاریکی مطلق

دوربین مدار بسته دید در شب با استفاده از مادون قرمز IR

برای دید در شب در دوربین های مدار بسته ، تکنولوژی بعدی که به کار برده شد مادون قرمز بود به این صورت که در تاریکی، مادون قرمز دوربین روشن میشود و با فعال شدن قطعه، ای ار کات (IRCUT) ، به منظور عدم بازگشت نور و قرمز شدن تصویر باعث میشود تا تصاویر در شب به صورت سیاه و سفید و با وضوح بالا قابل دریافت باشد.

تقریبا در همه دوربین های موجود در بازار این تکنولوژی قرار گرفته است. و این تکنولوژی بسته به نوع لنز دوربین و کیفیت دوربین دارای پردازشگر های متفاوت در شب و با فاصله های مختلف می باشد و فاصله دید دوربین در تاریکی مطلق از 10 متر به بالا آغاز می گردد.

فواید استفاده از دید در شب مادون قرمز

  • قابلیت دید در شب
  • قیمت مناسب برای دوربین های مدار بسته
  • وجود تصویر با وضوح در تاریکی مطلق

ضعف دید در شب با مادون قرمز

  • دید در شب در این روش به صورت سیاه و سفید می باشد
  •  عدم عبور نور مادون قرمز از شیشه و تشخیص رنگ ها
  •  نمایان شدن محل دوربین به علت روشن بودن مادون قرمز

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی با استفاده از تکنولوژی استارلایت

نحوه عملکرد تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته (دید در شب رنگی) به این صورت است که چشم انسان قادر است وضوح تصویر در 0.2 lux را مشاهده نماید. ولی با کمک تکنولوژی و برتری شرکت سونی در تولید این نوع سنسور های دوربین مدار بسته star light  تصویر در نور کم 0 lux هم می تواند  تصاویر رنگی و با کیفیت را انتقال دهد. به طور ساده می توان گفت دیافراگم در دوربین مدار بسته دید در شب رنگی کاملا باز است و نزدیک به یک می باشد. در این حالت شاتر دوربین مدار بسته با سرعت پایین تر تصویر برداری می نماید.

برند های معتبر دنیا مانند داهوا و هایک ویژن موفق به تولید این دوربین مدار بسته star light در مدل های HD  و IP گردیده است و به واسطه اهمیت استفاده از دوربین دید در شب رنگی شرکت چشمان بیدار آریا نیز اقدام به تولید بهترین دوربین مداربسته دید در شب رنگی در ایران نموده است.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی با تکنولوژی شارپ

شرکت شارپ (Sharp) موفق شده با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز و ماورا بنفش در تاریکی مطلق تصویر با کیفیت و رنگی با وضوح بالا را باز تولید نماید روش این مدل دوربین مدار بسته دید در شب رنگی به این گونه می باشد که ابتدا نور مادون قرمز در فضا و محیط مورد نظر پخش و بازگشت تصویر با نور ماورا بنفش طیف رنگ ها را تحلیل و به سنسور های دوربین مدار بسته منتقل می نماید و تصویر نهایی رنگی می شود. اما به علت بالا بودن قیمت این تکنولوژی در دسترس عموم قرار ندارد.

در این روش رنگ ها با واقعیت خود فاصله زیادی دارد، می توان گفت تصاویر کمی مصنوعی به  نظر می آید و این شرکت با توجه به اهمیت استفاده از دوربین دید در شب رنگی بهترین CCD های دوربین مداربسته را تولید میکند.

ویژگی های دوربین های مداربسته با دید در شب رنگی

دوربین مداربسته دید در شب رنگی در مقایسه با سایر دوربین ها ویژگی های زیادی دارند که عبارتند از:

۱) کیفیت تصاویر

دوربین های با دید در شب رنگی در مقایسه با سایر دوربین های مدار بسته، کیفیت تصاویر خوبی دارند. شما با استفاده از این دوربین ها می توانید ، جزئیات بیشتری را در تصاویر مشاهده کنید. دید در شب دوربین زمانی که کیفیت مناسبی داشته باشد در تشخیص چهره افراد و پلاک خودرو نقش مهمی ایفا می کند.

۲) نصب ساده

دوربین های بی سیم که دید در شب رنگی دارند، به راحتی در فضای باز نصب می شوند. این دوربین ها نصب سخت و مشکلی ندارند و شما به راحتی می توانید آن ها را راه اندازی کنید.

۳) استاندارد IP

دوربین هایی که در فضای باز نصب میشوند باید ویژگی ها و قابلیت های بسیاری داشته باشند. یکی از این قابلیت ها، ضد آب بودن است. دوربین هایی که دید در شب رنگی دارند، ضد آب هستند. این دوربین ها دارای استاندارد IP هستند و در برابر آب و باران از دوربین حفاظت می کنند.

۴) قیمت مناسب

دوربین های مدار بسته ای که دید در شب رنگی دارند، مانند سایر دوربین ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند. برخی از افراد تصور می کنند این دوربین ها قیمت بالایی دارند و به همین دلیل به سراغ آن ها نمی روند. شما می توانید با یک هزینه مناسب دوربین با دید در شب رنگی تهیه کنید و از خانه یا محیط کسب و کار خود مراقبت کنید.

هنگام خرید دوربین با دید در شب رنگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رزولوشن دوربین دید در شب

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب دوربین دید در شب رزولوشن آن است. بهتر است دوربین هایی که برای فضای باز انتخای می کنید، رزولوشن بالایی داشته باشند.

برد دید در شب دوربین مداربسته

نکته پر اهمیت دیگری در انتخاب دوربین مدار بسته دید در شب وجود دارد که برد آن می باشد. برد اسمی داخل کاتالوگ از برد مفید خود دوربین کمی کمتر است.

زاویه دید دوربین دید در شب

اگر تمایل دارید دوربین دید در شب تمام زوایای محیط مورد نظر را در بر بگیرد، باید به زاویه دید دوربین به خوبی توجه کنید. زاویه دید دوربین به شما کمک می کند تا مناطق وسیع تری را مشاهده کنید.

قیمت دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین مداربسته دید در شب رنگی نسبت به دوربین مداربسته معمولی قیمت بالاتری دارند مثلا در سال 1400، حداقل قیمت دوربین مداربسته دید در شب رنگی حدود 350.000 تومان است.

سوالات متداول

اسکیما پیدا نشد.
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید