دوربین مداربسته وندال چیست؟

در صورتی که به دنبال دوربین مداربسته ضد ضربه هستید و یا میخواهید دوربین بخرید که در برابر ضربه مقاوم باشد، حتما باید دوربین مداربسته وندال تهیه کنید، در این مقاله آموزشی میخواهیم تمام ویژگی ها و مشخصات دوربین مداربسته وندال را باهم برسی کنیم و در انتها یکی از بهترین برندهای دوربین وندال به همراه قیمت در سال 1401 را به شما معرفی کنیم.

دوربین مداربسته وندال نسبت به خرابکاری مقاوم بوده و می توانند در همان شرایط نیز تصاویر خرابکاران نیز ضبط کنند. بهترین دوربین های وندال، همان هایی هستند که علی رغم فشار زیاد برای از جا کندن دوربین در محل خود باقی مانده و تصاویر را ضبط می کنند. دوربین مداربسته وندال به نحوی ساخته شده که حتی اگر خرابکار قصد باز کردن کاور بدنه را نیز داشته باشد همچنان تصاویر خرابکار را ضبط کند.

دوربین های برند PELCO

دوربین مداربسته وندال PELCO یکی از بهترین و معرفترین برندهای دوربین مداربسته وندال میباشد که این برند نسبت به خرابکاری و هر گونه آسیب فیزیکی مقاوم است. حتی مجرمانی که قصد دارند با اشیای سنگین مانند چکش و بوتک دوربین را از کار بیندازند نیز در مقابل این دوربین ها نمی توانند واکنش درستی از خود نشان دهند. دوربین های این برند نسبت به هر گونه آسیب فیزیکی مقاوم بوده و با درجه مقاومت IK10 طراحی و تولید شده اند البته در سال 2002 شرکت هایک ویژن امتیاز این برند را خریداری کرد و دوربینهای مداربسته وندال خود را براساس تکنولوژِ شرکت پلکو تولید و روانه بازار ایران کرد.

دوربین مداربسته وندال چیست؟

دوربین مداربسته وندال چیست؟

کاهش جرم و جنایت با دوربین مداربسته وندال

مجرمانی که قصد از کار انداختن دوربین مداربسته وندال را دارند به تدریج متوجه خواهند شد که این کار غیر ممکن بوده و در نتیجه میزان جرم و جنایت در منطقه کاهش خواهد یافت.

ایمنی مردم

مجرمانی که جرائم آن ها توسط دوربین های مداربسته ثبت می شود به تدریج متوجه خواهند شد که دیگر نمی توانند مانند گذشته، به مردم آسیب برسانند و در نتیجه ایمنی مردم افزایش خواهد یافت.

محافظت از مناطق با خطر بالا با دوربین مداربسته وندال

استفاده از دوربین مداربسته وندال در مناطقی با خطر بالای جرم و جنایت موجب امنیت بیشتر مردم خواهد شد. امروزه در بسیاری از اماکن عمومی مانند مدارس، فروشگاه ها، مراکز دولتی و خصوصی از دوربین مداربسته وندال استفاده می کنند تا بتوانند علی رغم فعالیت های خرابکارانه مجرمان، تصاویر آن ها را ضبط کرده و در نهایت آن ها را دستگیر کنند. باز کردن کاور بدنه این دوربین ها غیر ممکن است. دوربین مداربسته وندال نسبت به پوشاندن لنز دوربین با هر گونه مانع فیزیکی حساس بوده و بلافاصله هشدارهای لازم را به پرسنل امنیتی ارسال کرده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

اماکنی مانند مدارس، بانک ها، انبار و پارکینگ ها از مناطق پرخطر به شمار می روند نصب دوربین مداربسته وندال از بروز انواع و اقسام فعالیت های مجرمانه جلوگیری خواهد کرد. این نوع دوربین ها نسبت به ضربات چکش هم مقاوم بوده و می توانند چهره فرد خلافکار را حین انجام این کار ضبط کنند. دوربین هایی با درجه حفاظت IK10 بهترین بوده و اموال شما را از فعالیت های مجرمانه محافظت خواهند کرد.

کابل های دوربین مداربسته وندال

کابل های این نوع دوربین ها از داخل براکت عبور داده شده و به دوربین نصب می شود و این کار موجب خواهد شد تا خرابکاران از بریدن یا قطع کابل منصرف شوند. در برخی مواقع کابل در معرض دید قرار گرفته و در داخل کانالی قرار می گیرد تا از خرابکاری آن جلوگیری شود.

بدنه خارجی تمام فلزی دوربین مداربسته وندال

بدنه خارجی این چنین دوربین هایی از فلز سنگینی طراحی و ساخته می شود تا از کنده شدن و خرابکاری آن ها جلوگیری شود.

دوربین مداربسته وندال چیست؟

دوربین مداربسته وندال چیست؟

کار مداوم دوربین مداربسته وندال

دوربین های برند PELCO  و  LOREX نسبت به هر گونه خرابکاری فیزیکی مقاوم بوده و حتی در آن شرایط نیز تصاویر خرابکاران را نیز ضبط می کنند و خیلی سریع نسبت به ایجاد موانع فیزیکی حساس بوده و هشدارهای لازم را ارسال می کنند و به همین خاطر است که اموال و جان مردم در مناطقی که این چنین دوربین هایی نصب شده از مجرمان در امان خواهند بود.

دوربین مداربسته وندال محکم و مقاوم

این دوربین ها نسبت به شدید ضربات فیزیکی هم مقاوم ساخته شده و می توانند بدون نور نیز در تاریکی کار کنند و با این دوربین ها می توانید دید در شب عالی را هم داشته باشید. قابلیت تجزیه و تحلیل نیز در این نوع دوربین ها وجود دارد.

این نوع دوربین ها می توانند شدیدترین ضربات را تحمل کنند. بدنه خارجی از آلیاژ آلومینیومی با کیفیتی ساخته شده اند. بدنه خارجی می تواند شدیدترین صدمات را نیز تحمل کند. این نوع دوربین ها نسبت به عوامل محیطی و آب و هوای بسیار بد مانند باران، برف، طوفان و گرما و سرمای شدید هم مقاوم هستند.

مفهوم IK دوربین مداربسته وندال

میزان درجه IK دوربین نشانگر میزان مقاومت آن نسبت به ضربات فیزیکی است. این عدد توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) منتشر می شود. استانداردهای جهانی لوازم الکتریکی توسط این کمیسیون تنظیم و منتشر می شود.

محل نصب دوربین مداربسته وندال

بهترین محل نصب دوربین مداربسته وندال ، دیوار و سقفی است که نزدیک شدن به آن غیر ممکن و سخت باشد. ولی از طرف دیگر این نوع دوربین ها باید در محلی نصب کرد که بتوانند محل را پوشش داده و از فعالیت های غیر مجرمانه ای جلوگیری کنند. دوربین هایی با درجه حفاظت IK10 می تواند اموال شما را در برابر فعالیت های غیر مجرمانه محافظت کند.

دوربین مداربسته وندال چیست؟

دوربین مداربسته وندال چیست؟

دوربین مداربسته وندال چیست؟

عوامل شرح
ساختار محکم و مقاوم نسبت به عوامل جوی و ضربات فیزیکی
عملکرد ضبط تصاویر حین فعالیت های مجرمانه
محل نصب دیوار / سقف غیر قابل دسترس – دیوار / سقف دید مردم
عنوان مقاله: دوربین مداربسته وندال چیست؟

 

نتیجه گیری در مورددوربین مداربسته وندال چیست؟

این مقاله آموزشی در مورد “دوربین مداربسته وندال چیست؟و کاربردهای آن در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته که دارای تجربه کافی در این حوزه است استفاده نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

دوربین مداربسته وندال چیست؟/ محل نصب دوربین مداربسته وندال

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

 

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.