دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه یکی از بهترین دوربین هایی است که می توانید با آن امنیت محل کار و منزل خود را به بهترین شیوه ممکن تامین کنید.

دوربین مداربسته گردان یا همان دوربین مداربسته PTZ قابلیت گردش به میزان 360 درجه و زوم کردن به میزان قدرت لنز دارد و اصولا کاربرد فراوانی برای مشاهده تمام زوایای یک منطقه و یا یک کارخانه را دارد. در این مقاله آموزشی در مورد یک مورد خاص دوربین PTZ که قابلیت تعقیب سوژه دارد و نکات فنی آن صحبت خواهد شد.

دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

کارایی و عملکرد دوربین مداربسته گردان

با دوربین مداربسته گردان می توان کلیه حرکات و فعالیت های یک محل را به خوبی تشخیص داد. شما حتی با پهنای باند کم می توانید این کار را انجام دهید در زمانی که برق قطع شده، دوربین مداربسته گردان می تواند با باتری هم کار کند. دوربین مداربسته گردان (Rotating Security Camera) با چرخش 360 درجه می تواند تمامی حرکات و فعالیت ها را ضبط کند.

دوربین مدار بسته عادی همیشه کارایی لازم را ندارد و شما لازم است که با دوربین مداربسته گردان زوم کننده می توانید کلیه حرکات و فعالیت های محل را به خوبی زیر نظر گرفته و با این نوع دوربین ها می توانید امنیت محل کار و منزل را به بهترین وجه ممکن برآورده کنید.

کلمه نظارت به معنای مراقبت است. نظارت ، نظارت بر رفتار ، فعالیت ها یا سایر اطلاعات در حال تغییر ، معمولاً در افراد است و به صورت پنهانی انجام می شود. شما با دوربین گردان با قابلیت تعقیب سوژه می توانید کلیه حرکات سوژه های مورد نظر خود را به راحتی تعقیب کنید و نظارت را به معنای واقغی بر روی یک فرد اعمال نمایید.

دوربین مداربسته گردان و جلوگيری از ورود مزاحمان به محل

با دوربین گردان می توانید از ورود افراد مزاحم به محل جلوگیری کرده و همچنین نوزادان و سالمندان را نیز به خوبی نظارت کنید. این نوع دوربین ها می توانید در هر موقعیتی نصب کنید. تامین برق برای دوربین مداربسته گردان لازم است به انجام برسد بخاطر این که باتری برای کار این نوع دوربین ها کفایت نمی کند. با دوربین مداربسته گردان بی سیم زوم کننده مي توانيد به همه جاي محل زندگي و كار خود زوم كنيد.

زاویه چرخش افقی و عمودی دوربین مداربسته گردان

این نوع دوربین ها می توانند، 355 درجه افقی و 180 درجه عمودی چرخش داشته و با قابلیت بزرگنمایی 3 برابر تا 33 برابر( بنا به نوع دوربین) و وضوح تصویر 5 مگا پیکسل هستند و این چنین قابلیت هایی به شما امکان می دهد تا بتوانید تمامی جزئیات را با وضوح کامل مشاهده کنید کابرد دوربین مداربسته چرخشی را بیشتر مطالعه کنید.

بهترین دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

بهترین دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

محل نصب دوربین مداربسته گردان

شما می توانید دوربین گردان را به دیوار نصب کنید، ولی محل اصلی نصب دوربین چرخشی بر روی سقف و در بیشترین ارتفاع ممکن میباشد. البته باید در جایی باشد که با چرخش به زوایای مختلف مانعی جلوی ان  نباشد.

استفاده از دوربین مداربسته گردان در فضای باز

شما از این نوع دوربین می توانید در فضاهای باز مانند باغ، گاراژ، محیط بیرونی ویلا ، منزل و محل کار خود استفاده کنید. برخی از دوربین مداربسته گردان می توانند فضای چرخشی بزرگتری را پوشش دهند و تا 90 درجه عمودی نیز چرخش دارند که در این صورت تمامی فضاهای تا شعاع 15متر را پوشش دهند.

ارزش خرید دوربین مداربسته گردان

اگرچه دوربین گردان نسبت به دوربین های ثابت گران تر هستند ولی ارزش خرید را دارند. شما با این خرید می توانید امنیت محل خود را در حد بسیار زیادی افزایش دهید. اکثر دوربین گردان در حال حاضر بی سر و صدا کار می کنند و هنگام خرید حتما به این عامل توجه کرده و دوربینی را خریداری کنید که می تواند سوژه را تعقیب کرده و در عین حال بی سر و صدا کار کند.

با دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعثیب سوژه با قیمت حدودا 2.500.000 تومان در سال 1400 قابل تهیه است و می توانید کلیه سوژه ها را در هر جهت تعقیب کرده و از وقوع حوادث در محل خود جلوگیری کنید.

قابلیت های دوربین مداربسته گردان

  • ثبت وقایع با زاویه چرخش 360 درجه
  • حفظ حریم خصوصی
  • ضبط ویدئویی با کیفیت HD در روز و شب
  • دسترسي به داده ها و اطلاعات از طريق اپليكيشن موبايل
  • قابليت بروزرساني
  • قابليت ذخيره 200 ويدئو به مدت 30 روز در دستگاه ضبط كننده
  • سازگار با ALEXA
  • قابليت ذخيره داده ها و اطلاعات روي حافظه SD دستگاه
  • قابليت كار در باران و در فصول تابستان و زمستان

دوربین مداربسته گردان برند SNC

قابليت چرخش دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان مي توانند در سه جهت چرخش داشته باشند و به فيلترهايي مجهز هستند كه مي توانند تمامي وضعيت هاي سوژه را به راحتي تشخيص دهند و با اين دوربين مي توان از همان ابتدا سوژه را تا به آخر تعقيب كرد و كليه حركات و فعاليت هاي او را زير نظر گرفت و در صورتی كه نسبت به فعاليت های تهديد آميز قصد و نيتی داشته باشد می توان سريعا از آن جلوگيری كرد.

موانع و عوارض طبيعی هيچگونه مانعی براي آن محسوب نمی شوند و البته می توان در نهايت از چند دوربين مداربسته گردان در يك محل استفاده كرد تا امنيت مردم بيشتر تامين شود. اين نوع دوربين ها می توانند با چرخش 360 درجه تمامی حركات و فعاليت های چند سوژه را تعقيب كنند.

تعقيب سوژه در شب با دوربین مداربسته گردان

مهم ترين كارايي و عملكرد دوربين هاي مدار بسته شب است تا امنيت ساكنان محل تامين شود. با اين دوربين ها مي توان از كليه سرقت هاي و جيب بری هاي در همه اماكن خصوصي و عمومي جلوگيري كرد.

مقایسه دوربین مداربسته گردان و دوربین مداربسته ثابت

دوربین مداربسته گردان دوربین مداربسته ثابت
قابلیت چرخش 360 درجه در همه جهات قابلیت استفاده در فضای عملکردی محدود
قابلیت اتصال بی سیم ، وای فای، اینفریرد قابلیت اتصال بی سیم ، وای فای، اینفریرد
قابلیت پوشش دهی فضا تا 25 متر قابلیت پوشش دهی فضا تا 12متر
ارزش بالای خرید ارزش پایین خرید
امکان تشخیص جزئیات در طول شبانه روز امکان تشخیص پایین جزئیات
امکان چرخش افقی و عمودی، بالا و پایین عدم امکان چرخش تا 360 درجه
مقاوم نسبت به کلیه شرایط جوی و عوامل محیطی مقاومت پایین کلیه شرایط جوی و عوامل محیطی
قابلیت اتصال به کلیه دستگاه های خروجی مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل های هوشمند قابلیت اتصال به کلیه دستگاه های خروجی مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل های هوشمند
جدول دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه 

نتیجه گیری در مورد دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

این مقاله آموزشی در مورد دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه  و کاربردهای آن در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته که دارای تجربه کافی در این حوزه است استفاده نمایید.

کاربرد دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

کاربرد دوربین مداربسته گردان با قابلیت تعقیب سوژه

دوربین مداربسته گردان یا PTZ

دوربین مداربسته گردان یا PTZ برای اینکه بتواند سوژه را تغقیب کند باید این قابلیت هوشمند سازی را درون خود داشته باشد، که اکثر این مدل دوربین مداربسته نرم افزارهای موبایل را دارا هستند.

در صورتی که شما احساس نیاز به این قابلیت می کنید بهتر است از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید کنید زیرا این مدل از دوربین های مداربسته بسیار حساس هستند و احتمال خرابی زیادی دارند.

در صورت نیاز به مشاوره برای خرید دوربین مداربسته گردان یا PTZ که قابلیت تهقیب سوژه را داشته باشید میتوانید با شرکت چشمان بیدار آریا تماس حاصل نمایید.

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.