راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

خرید دوربین مداربسته AHD (AHD CCTV Camera)  بدون آگاهی می تواند چالش بزرگی باشد و بنابراین توصیه می کنیم که با متخصصی قبل از خرید در این زمینه مشورت کرده یا این که این راهنمای خرید را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن را رقم بزنید.و اقدامات لازم قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته را بدانید.گاهی مواقع با اصطلاحات فنی مواجه می شوید که گیج کننده هستند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

 عوامل تعیین کننده در خرید دوربین مداربسته AHD

انتخاب دوربین مداربسته AHD

آیا خرید دوربین مداربسته AHD با فناوری ذخیره سازی ابری کاری درستی است؟ اگر در این مورد کمی تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که قابلیت ذخیره سازی داده ها در این نوع دوربین ها به سرعت اینترنت شما بستگی دارد و شما لازم است که بابت این کار در هر ماه مبلغی را هزینه کنید. با کمی دقت متوجه می شوید که این نوع خرید، عاقلانه به نظر نمی رسد.

با دوربین مداربسته AHD می توانید تصاویری را با کیفیت 4k را تصویربرداری کرده و ذخیره کنید. این چنین دوربین هایی کاملا حرفه ای بوده و شما می توانید با آن ها به راحتی کار کرده و داده های خود را ذخیره کنید. با دوربین مداربسته AHD می توانید داده های خود را بدون پرداخت هزینه ماهانه ذخیره نمایید. شاید اصطلاحات دوربین های مداربسته در ابتدا کمی ترسناک و گیج کننده به نظر برسد ولی به تدریج به آن ها علاقمند خواهید شد.

 شعاع دید دوربین مداربسته AHD

با این دوربین ها می توانید هم در طول روز و هم در شب محل خود را نظارت و بررسی کنید. به طور مثال اگر با دوربینی می توانید در طول روز تا 12 متر را نظارت کنید شعاع پوشش این چنین دوربینی در طول شب به 9 تا 10 متر کاهش خواهد یافت. تصاویر دوربین در شب، سیاه و سفید خواهد بود به این دلیل که شما با نور مادون قرمز می توانید محدوده را نظارت کنید. نور مادون قرمزی، امکانی است که در دوربین به کار گرفته شده و چشم های انسان در حالت عادی نمی تواند در تاریکی مطلق، ببیند.

وضوح تصویر دوربین مداربسته AHD

سنسورهای این نوع دوربین ها برخلاف سایر دورربین ها که در آن ها، لنزهایی با کیفیت پایین به کار گرفته شده بسیار با کیفیت هستند و به همین دلیل است که تصاویر این نوع دوربین ها بسیار با کیفیت هستند. شاید به همین خاطر است که بسیار گران قیمت هستند. هر چقدر که مگاپیکسل دوربینی بیشتر باشد به همان اندازه وضوح تصویر هم بالا خواهد بود. شما با این چنین دوربین هایی می توانید به راحتی روی تصویر زوم کرده و در عین حال با سوژه در حدود 12 متر هم فاصله داشته باشید. در دوربین هایی با رزولوشن 2 مگاپیکسل این فاصله، نصف شده و در عین حال کیفیت تصویر هم به همان اندازه کمتر خواهد شد. زاویه دید دوربین مداربسته AHD در حالت استاندارد، 84 درجه بوده که در آن لنز 3.6 یا 4 میلی متری به کار گرفته شده است. توصیه می کنیم که قبل از خرید دوربین، انتظارات خود را مشخص کرده و با دید آگاهانه، دوربین را انتخاب کرده و خریداری نمایید. در صورتی که دوربین را برای محیط اداری می خواهید می توانید دوربین معمولی را خریداری نمایید که با آن تا فاصله 12 متری را بخوبی ببینید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

 قابلیت بزرگ نمایی و ارتباط مستقیم با وضوح دوربین مداربسته AHD

شما با این قابلیت می توانید روی تصویر زوم کرده و همه جزئیات را به دقت بررسی کنید. هر چقدر که تعداد پیکسل های دوربین بیشتر باشد به همان اندازه می توانید راحت تر روی تصویر زوم کرده و جزئیات دقیق تری را بدست بیاورید.

البته می دانید که این قابلیت بی انتها نیست و با هر بار زوم، شما می توانید تعداد پیکسل های تصویر را به خوبی ببینید. متوجه باشید که وضوح تصویر صورت در شب کمتر خواهد شد و هر چقدر که تعداد چراغ های مادون قرمز شما بیشتر باشد به همان اندازه می توانید تصویر را با وضوح بیشتری نظارت کنید. هر چقدر که تعداد چراغ های مادون قرمز بیشتر باشد به همان اندازه وضوح تصویر شما بیشتر خواهد بود.

مقایسه بزرگ نمایی نوری و دیجیتال با دوربین مداربسته AHD

زاویه دید اکثر دوربین های مداربسته 83 درجه بوده و این سخن بدین معنی است که شما می توانید میدان دید ثابتی داشته و در عین حال روی تصویر زوم کنید. شما با این قابلیت می توانید در عین حفظ زاویه دید، روی تصویر  زوم کرده و تمامی جزئیات را به دقت بررسی کنید.

شما با دوربین های 12 مگاپیکسل می توانید تا 21 متر را به راحتی نظارت کنید و لازم است بدانید که چنین دوربینی هنوز وجود ندارد که با آن بتوانید تا فاصله 24 متری همه جزئیات را به دقت بررسی و نظارت کنید و حتی بتوانید جزئیات صورت سوژه را به دقت بررسی کرده یا او را تحت پیگرد قانونی قرار دهید. برای این که بتوانید به این چنین قابلیتی دست بیابید لازم است که دوربین شما به لنز بزرگتری مجهز باشد.

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

عوامل توضیح
انتخاب دوربین انتخابی متناسب با نیازهای خود
شعاع دید دوربین انتخابی دوربینی با شعاع دید بزرگ تر و بازتر
وضوح تصویر دوربین وضوح بالای تصویر در مقایسه با دوربین های معمولی
قابلیت بزرگ نمایی قابلیت بزرگ نمایی بیشتر و امکان بررسی جزئیات بیشتر
بزرگنمایی نوری و دیجیتال زاویه دید بزرگ تر و امکان بزرگ نمایی بیشتر نوری و دیجیتالی و تصویری با وضوح بیشتر
عنوان مقاله: راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

نتیجه گیری در مورد راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD

این مقاله آموزشی در مورد راهنمای خرید دوربین مداربسته AHDو کاربردهای آن در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته که دارای تجربه کافی در این حوزه است استفاده نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

  راهنمای خرید دوربین مداربسته AHD/ عوامل تعیین کننده در خرید دوربین مداربسته “AHD

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.