مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

فاکتورهای زیادی وجود دارد که تعیین می کند کسی تصمیم به خرید یک سیستم دوربین IP یا سیستم دوربین DVR HD دارد چه نوع کابلی را خرید کند. فاکتور اصلی این است که آیا کابل کشی موجود وجود دارد که بتوان از آن استفاده مجدد کرد تا از هزینه راه اندازی کابل جدید جلوگیری کند. در نصب دوربین های امنیتی دو نوع اصلی کابل وجود دارد:

  • کابل کواکسایل ( یا هم محور)
  • کابل شبکه

هنگام برنامه ریزی برای نصب سیستم نظارت جدید ، مهم است که درک کنید کدام یک از انواع دوربین های نظارتی با هر نوع کابل و جوانب مثبت و منفی هر نوع کابل سازگار است.

این مقاله آموزشی در مورد مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته است که توضیحات عملی در مورد هر نوع کابل دوربین امنیتی و نحوه نصب صحیح کابل برای نصب آسان دوربین مداربسته را ارائه می دهد.

مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

کابل کواکسایل ( یا هم محور)

کابل دوربین امنیتیINFINITY یک راه حل “دو سیم” در یک مونتاژ کابل است که امکان انتقال آسان فیلم و دوربین برای دوربین های BNC ( مانند دوربین مداربسته آنالوگ و یا AHD) را فراهم می کند. این نوع کابل دوربین مداربسته شامل دو کابل مختلف است که در یک کلاف کابل به هم متصل شده اند. یک سیم رسانا برای ارسال سیگنال ویدئویی از اتصال BNC دوربین وجود دارد و یک سیم برق برای ارسال برق به دوربین از منبع تغذیه واقع در نزدیکی ضبط کننده DVR وجود دارد. چندین درجه مختلف کابل کشی دوربین مداربسته برای انواع سیگنال های ویدیویی مختلف موجود است.

چه نوع دوربین های امنیتی از کابل کواکسINFINITY استفاده می کنند؟
کابل INFINITY می تواند از دو نوع دوربین امنیتی پشتیبانی کند که هر دو از کانکتور BNC برای ارسال سیگنال تصویری استفاده می کنند.

دوربین های امنیتی آنالوگ – دوربین های مداربسته قدیمی که سیگنال دوربین آنالوگ ارسال می کنند ، سیگنال CVBS نیز نامیده می شود.
دوربین های امنیتی HD از طریق Coax – دوربین های امنیتی HD نسل جدید که از طریق کابل کواکس سیگنال ویدئویی 1080P یا بهتر ارسال می کنند. به کابل کواکس RG59U واقعی و نه کابل پیش ساخته نیاز دارید.
توجه داشته باشید که دوربین های امنیتی HD over coax به کابل کشی RG59U واقعی احتیاج دارند ، که معمولاً بصورت رول یا قرقره در دسترس است و همانطور که در زیر توضیح می دهیم نیاز به خاتمه با انتهای BNC دارد.

کابل دوربین مداربسته شبکه

کابل دوربین مداربسته شبکه  در واقع همان کابل شبکه می باشد، برای شبکه‌های کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد ولی برای دوربین های مدار بسته مخصوصا دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا IP مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی کاربرد دیگر کابل دوربین مداربسته  شبکه می باشد برای استفاده از آنها در دوربین های آنالوگ و یا دوربین های AHD است بدین صورت که در صورتی که زیرساخت محل نصب دوربین مدار بسته کابل شبکه است و شما نیاز به نصب دوربین آنالوگ است استفاده از کابل های کواکسیال را دارید می‌توانید با استفاده از تجهیزات به نام بالن ، دیگر نیازی به تغییر زیرساخت خود نخواهید داشت و می توانید از کابل شبکه برای انتقال تصویر دوربین های آنالوگ استفاده نمایید.

انواع کابل دوربین مداربسته

انواع کابل دوربین مداربسته

چند نوع کابل برای دوربین امنیتیINFINITY وجود دارد؟

دو نوع اصلی کابل کشی دوربین مداربسته وجود دارد:

کابل کواکسیال همراه با اتصالات انتهایی و طول های مختلف ساخته می شود.
کابل کواکس که از نوع رول یا قرقره است ، از کیفیت بالاتری برخوردار است و به هیچ وجه از قبل رابط متصل نمی شود ، بنابراین لازم است کاربر انتهای آن را ببندد و می تواند به هر طولی بریده شود.
1. کابل کشی توسط کابلهای پیش ساخته
کابل کواکسیال مجود در بازار هسند که می تواند یک گزینه آسان تر و ارزان تر برای خرید و بردن رول سیم RG59U باشد. کابل از قبل خاتمه یافته و نصب کابل را ساده می کند. سیم بدون محافظ و نازک تر از کابل کواکس 20awg RG59U استاندارد از یک رول است.

دوربین های PTZ و سایر دوربین های امنیتی که به برق 24 ولت متناوب نیاز دارند ، نمی توانند با سیم کشی پیش ساخته استفاده شوند. سیم برق در siamese premade برای 24 ولت متناوب درجه بندی نشده است و استفاده از کابل با دوربین های تأیید نشده می تواند خطرناک باشد.

نتیجه گیری در مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

پس تا اینجا که کاملا متوجه شدیم که برای یک دوربین مداربسته دو مدل کابل وجود دارد کابل کواکسیال و کابل شبکه، اما کابل های شبکه مدلهای مختلفی دارند مانند Cat6 ، cat5  و با توجه به ساختار شیلد ممکن است به دو صورت UTP و یا SFTP  باشد البته مدل های دیگری دارند که به واسطه عدم کارایی در حوزه دوربین مداربسته در این مقاله در مورد آنها صحبت نمی شود.

به صورت تجربی و بر اساس اسناد بین المللی به شما گفته می‌شود که در صورتیکه قصد نصب دوربین مداربسته تحت شبکه را دارید بهتر است که از کابل های شبکه Cat6 استفاده نمایید در صورتی که در محیط شما هنوز وجود دارد مدل شیر دو فویل آن استفاده نمایید، سید ولی در صورتی که هنوز خیلی وجود ندارد می توانید از کابلهای شبکه بدون شیلد نیز استفاده نمایید .

در صورتی که قصد نصب دوربین مدار بسته آنالوگ و یا AHD را دارید، بهترین راه استفاده از کابلهای کواکسیال می‌باشد، ولی کابلهای کواکسیال گوناگون در بازار ایران پیدا میکنیم، این که کدام یک از آنها بهتر است دقیقاً وابسته به پروژه شما میباشد ولی به صورت کلی در جدول زیر می توانید بهترین نوع کابل کرسی را برای پروژه نصب دوربین مداربسته خود انتخاب کنید .

مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

مقایسه انواع کابل دوربین مداربسته

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.