آموزش و مقاله

مقایسه تصویر dvr با nvr

مقایسه تصویر DVR با NVR

یک سیستم امنیتی DVR یا NVR انتخابی است که باید قبل از نصب یک سیستم نظارت دوربین انجام دهید و برای همین باید مقایسه تصویر DVR با NVR را به صورت کامل بدانید. و این انتخاب(بین دوربین آنالوگ و تحت شبکه) بسیار مهم است،زیرا هزینه نصب هر کدام از این مدل دوربین های مدار بسته با هم متفاوت می باشد بنابراین لازم است با یک مقایسه دقیق بین دوربین های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه از بین آن ها بهترین را انتخاب کنیم، در این مقاله آموزشی قرار است با مقایسه تصویر DVR با NVR بتوانیم به یک جمع بندی دقیق جهت انتخاب هر کدام از این مدل از دوربین های مداربسته برسیم.

در این مقاله آموزشی دوربین مداربسته، شما همه چیز را که شما باید در مورد DVR و NVR بدانید، به شما کمک می کند تا همه تفاوت های عمده بین NVR و DVR را درک کنید، بهترین ضبط کننده برای دوربین های خود را پیدا کرده، و راه حل مدرن برای آینده را برای امنیت بالا را به منزل و محل کار خود هدیه بدهید.

میتوانید ابتدا مقاله تفاوت dvr با nvr چیست را مطالعه کنید تا خیلی از اطلاعات ابتدایی را در آن مقاله داشته باشید تا به صورت دقیق تمامی تفاوتهای این دو دستگاه برای شما بیان شود.

NVR , DVR چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که دستگاه ضبط کننده NVR با دستگاه ضبط کننده DVR چه تفاوت هایی را دارد. دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه اصطلاحاً به آن دستگاه NVR وظیفه نمایش ضبط و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه را بر عهده دارد، کاملا مشخص است که این دستگاه می بایست توانایی دیکد کردن دوربین های تحت شبکه را داشته باشد و از این رو باید تمامی پروتکل های شبکه کامپیوتری را به صورت کامل پوشش دهد(اولین اقدام برای درک مقایسه تصویر DVR با NVR دانستن اطلاعات کافی از هر دو آنهاست).

از طرفی دستگاه DVR وظیفه نمایش ضبط و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ را برعهده دارد، این مدل از دوربین های مدار بسته بر روی کابل های کواکسیال تصاویر خود را انتقال می دهند و هر کدام با یک کانکتور به این دستگاه وصل میشود بنابراین این دستگاه نیز می بایست دارای تشخیص دهنده های تصاویر مخصوص برای هر کدام از تکنولوژی دوربین های آنالوگ مانند AHD CVI,TVI را داشته باشد.

کیفیت تصویر دستگاه ضبط کننده NVR

NVR برای ضبط ویدئوی تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان دوربین IP میباشد و یک ضبط کننده NVR فیلم ها را به صورت دیجیتال ذخیره می کند و در درایو هارد دیسک ذخیره شود، بنابراین می توانید در صورت نیاز، مشاهده، پخش و ضبط را بارگیری کنید. معمولا سیستم NVR با دوربین های IP (پروتکل اینترنت) برای ارائه سیگنال های دیجیتال استفاده می شود( پس مشخص شد اولین اقدام در مقایسه تصویر DVR با NVR این است که بدانیم هر کدام از این دستگاهها با چه فرمتی تصاویر را ضبط میکنند).

دو نوع NVR وجود دارد: PoE NVR با پورت RJ45 برای اتصال دوربین های PoE و NVR WiFi بدون پورت های ورودی دوربین، زیرا دوربین های Wi-Fi را به صورت بی سیم به هم متصل می کند.

1. پورت RJ45 برای اتصال دوربین های PoE
2. پورت eSATA برای اتصال دیسک های خارجی دیسک
3. پورت VGA و HDMI برای اتصال مانیتور
4. پورت LAN برای اتصال روتر

کیفیت تصاویر در دستگاه ضبط NVR به قدری بالاست که معمولاً از این دستگاه ها برای هوش مصنوعی مانند تشخیص پلاک و یا تشخیص چهره استفاده می کند، بنابراین  در صورتی که هدف مقایسه تصویر DVR با NVR کیفیت تصاویر و همچنین قابلیت های هوشمند سازی این دو دستگاه باشد کاملا مشخص است که دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه کاملاً برتری محسوسی نسبت به دستگاههای DVR دارد.

 

 

CTA

آیا نیــــــــــــاز به نصــــاب حرفــــه ای دوربیـــــن مــــدار بسته دارید ؟

با مشاورین چشمان بیدار آریا در ارتباط باشید

کیفیت تصویر دستگاه ضبط کننده DVR

DVR برای دستگاه ضبط ویدئویی دیجیتال است و ضبط کننده DVR موجب صرفه جویی در فیلم های آنالوگ در استاندارد NTSC یا PAL جهت ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته می باشند، و معمولا، یک سیستم DVR با دوربین های امنیتی آنالوگ کار می کند(یکی از پارمترهای مقایسه تصویر DVR با NVR روش بستر انتقالی تصاویر میباشد).

1. پورت کواکسیال برای اتصال دوربین های آنالوگ
2. پورت eSATA برای اتصال دیسک های خارجی دیسک(تفاوت پورت SATA و ESATA را میتوانید جداگانه بررسی کنید)
3. پورت VGA و HDMI برای اتصال مانیتور
4. پورت LAN برای اتصال به مودم جهت انتقال تصویر

در مورد HVR شنیده اید؟ HVR دقیقا چیست؟ به سادگی، HVR (ضبط ویدئویی هیبریدی) ترکیبی از DVR و NVR است که می تواند با هر دو دوربین های آنالوگ مانند DVR ها و دوربین های IP مانند NVR ها کار کند. سیستم HVR معمولا قیمت بسیار بالایی دارد (بیش از 30 میلیون تومان) و جریان اصلی در بازار نیست.

توجه: به طور کلی، سیستم های NVR و DVR را با 4 کانال، 8 کانال و 16 کانال ببینید. این کانال ها نشان دهنده اینکه چند دوربین ممکن است در یک زمان مشخص در سیستم نصب شوند. به عنوان مثال، یک DVR 16 کانال به معنی شما می توانید تا 16 دوربین در حال اجرا در سیستم داشته باشید.

پس تا اینجا یه کار متوجه شدیم که برای مقایسه تصویر DVR با NVR لازم است که به کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته که به این دستگاهها وصل میشود نیز توجه کنیم ولی ذاتاٌ کیفیت تصویر دستگاه های NVR علت اینکه دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای کیفیت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند نسبت به دستگاه های ضبط دی وی آر بیشتر است.

همانطور که در ویدئو بالا مشاهده میکنید تفاوت DVR و NVR را به صورت کاملا دقیق و براساس کارکرد و همچنین نحوه نمایش تصاویر دوربین مداربسته را به صورت دقیق برای شما نشان داده ایم.

در مقایسه تصویر DVR با NVR به راحتی میشود درک کرد که کیفیت تصویر NVR به مراتب از DVR بهتر است و جزئیات بسیار زیادی را میتواند نشان بدهد.

برای همین است که در پروژه های بزرگ و برای قابلیتهای مانند تشخیص چهره و پلاک خوانی خودرو از دوربینهای تحت شبکه استفاده میکنند تا از دستگاه NVR به منظور ذخیره سازی تصاویر استفاده کنند زیرا مقایسه تصویر DVR با NVR نشان داده که تنها این قابلیتها در دستگاههای NVR قابل دسترسی است.

 

تفاوت dvr با nvr چیست

چگونه NVR / DVR کار می کند؟

NVR (ضبط ویدئویی شبکه) به سادگی فیلم های پردازش شده را از دوربین های IP ذخیره می کند. بدیهی است که یک سیستم NVR نیازی به سخت افزار پردازش ویدیویی اختصاصی ندارد. در مقابل، DVR (ضبط کننده ویدئویی دیجیتال) دارای یک تراشه کوچک برای رمزگذاری و پردازش فیلم های آنالوگ به فرمت دیجیتال است تا قبل از مشاهده و پخش ضبط.

هر دو NVR و DVR مسئول ضبط ویدئو و ذخیره سازی هستند. پس از اتصال با یک مانیتور، دوربین های NVR و DVR می توانند به راحتی دسترسی داشته باشند، دستکاری و پیکربندی شوند.

و سیستم امنیتی NVR یا DVR نیازی به اتصال به اینترنت برای کار ندارد و این مورد نیز در مقایسه تصویر DVR با NVR کاملا مهم است زیرا کارایی این دستگاها نیز مهم است.

اگر می خواهید سیستم های NVR یا DVR برای ضبط بر روی هارد دیسک ذخیره کنید تا بتوانید در صورت لزوم به عقب برگردید، دوربین های NVR / DVR (سیمی یا بی سیم) نیازی به اتصال به اینترنت ندارند (نیازی به اتصال به مودم شما نیست) دوربین های DVR / NVR شروع به ضبط در شبکه اختصاصی خود خواهند نمود.

فقط زمانی که شما نیاز به دیدن سیستم های دوربین DVR / NVR خارج از سایت دارید، باید آن را به یک مودم (ADSL و یا مودم 4G) وصل کنید.

NVR و DVR، تفاوت چیست؟

تفاوت DVR و NVR عمدتا با روش کار آنها متفاوت است. NVR (ضبط ویدئویی دوربین های تحت شبکه) فیلم ها را از اترنت و یا دوربین های IP مبتنی بر WiFi ذخیره می کند. و یک DVR (ضبط کننده ویدئویی دیجیتال) رمزنگاری، فشرده سازی و فیلم ها را از طریق اتصال BNC از دوربین های مبتنی بر آنالوگ یا کواکسیکال ذخیره می کند.

اصلی ترین تفاوت این دو دستگاه دقیقا در ورودی دوربین به آنها و بستر انتقالی تصاویر دوربین مداربسته می باشد ولی باید به این نکته دقت کرد که قابلیتهای هوشمند سازی که از نوع فرمت تصاویر ارسالی و همچنین کیفیت آنها نیز نشات میگیرد کاملا تمایز قابل توجه ای بین تصویر DVR و NVR ایجاد میکنند که مقایسه تصویر DVR با NVR را در هوشمند سازی کاملا یکطرفه و بدون هیچگونه رقابتی برای NVR باقی میگذارد.

DVR یا NVR، کدام یک را انتخاب کنید؟

با درک آنچه سیستم NVR و DVR است و تفاوت آنها و همچنین مقایسه تصویر DVR با NVR، بیایید مزایا و معایب NVR و DVR را بررسی کنیم، و سپس متوجه خواهید شد که کدام یک برای شما بهتر است.

برای مقایسه سریع بین ضبط کننده NVR و ضبط کننده DVR، جدول زیر را بررسی کنید، و بعد به جزئیات و تصاویر و ویدیوها توضیح خواهم داد.

سیستم NVR قبلا تبدیل به جریان اصلی این عصر اینترنت شده است. بسیاری از تولید کنندگان دوربین های امنیتی خط تولید خود را با سیستم های NVR بیشتر و بیشتر گسترش داده اند. بسیاری از صاحبان خانه مبادله از ضبط DVR به NVRs. و همه این به دلایل بزرگ اتفاق افتاد.

یکی از فاکتورهای مهم در خرید تجهیزات دوربین مداربسته توجه به فریم ریت دوربین مداربسته می باشد، میتوانید مقاله آموزشی دوربین مداربسته را در این خصوص مطالعه نماید.

 

مقایسه تصویر DVR با NVR

رزولوشین تصاویر در دستگاههای DVR و NVR

کیفیت تصاویر در دوربینهای مداربسته کاملا وابسته به رزولوشین تصاویر ضبط شده در دستگاه های ضبط کننده می باشد که برای تعیین رزولوشین در دوربینهای مداربسته به حاصل ضرب تعداد پیکسلهای عمودی در افقی گفته میشود که هر چقدر بیشتر باشد نشان دهنده عمق تصویر بیشتر و در نتیجه کیفیت تصویر بالاتر می باشد. مثلا تصویر با کیفیت 2 مگا پیکسل ( 1280*1080) و یا کیفیت بالاتر تماما از همین قانون تبعیت میکنند از این نظر شاید در مقایسه تصویر DVR با NVR فرقی روی کاغذ نباشد ولی در تصویر نهایی فاکتور دیگری به نام DPI نیز وجود دارد که کیفیت را مشخص میکند.

اما نقش دستگاه های ضبط کننده در رزولوشن تصاویر در مرحله ضبط تصاویر است که توسط دوربین مداربسته به دستگاه های دی وی آر و یا ان وی آر انتقال پیدا کرده است در این حالت متناسب با پردازشگر دستگاه ذخیره ساز و همچنین فرمت های تنظیم شده در نرم افزار دستگاه ذخیره ساز می توانیم رزولوشن های متفاوتی را از تصاویر به دست آمده دوربین مداربسته بر روی هارد دستگاه ذخیره کنیم.

کیفیت تصاویر ضبط شده می تواند از ۲ مگاپیکسل تا ۵ مگاپیکسل متغیر باشد که در نتیجه مقایسه تصویر DVR با NVR کاملاً وابسته به نوع کیفیت تصاویر ضبط شده می باشد اما علاوه بر عمق تصویر و کیفیتی که توسط دستگاه دی وی آر ضبط و بر روی هارد و ذخیره میشود تعداد فریم هایی است که توسط دستگاه ذخیره می شود همانطور که می دانید برای اینکه بتوانیم تصاویر را بدون هیچگونه پرش تماشا کنیم نیاز داریم که برای هر فریم یک ثانیه ۲۵ عکس داشته باشیم اصطلاحاً به آن ۲۵ فریم بر ثانیه گفته می شود.

اما در برخی موارد ما نیاز داریم که بتوانیم با سرعت های بالاتر نیز تصاویر بدون پرش داشته باشیم در این حالت لازم است که از دستگاه ذخیره ساز با قابلیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته با فریم های بالاتر استفاده کنیم مثلاً برای تشخیص پلاک خودرو با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر نیاز است که از یک دستگاه NVR با قابلیت فریم ریت بیش از ۶۰ استفاده کنیم (در نتیجه مقایسه تصویر DVR با NVR به تعداد فریم های تصاویر قابل ضبط دستگاه نیز مربوط میشود).

کلام آخر

در این مقاله آموزشی در خصوص مقایسه تصویر DVR با NVR صحبت کردیم و کاملاً توضیح دادیم که چگونه می توانیم بین دستگاههای دی وی آر و ان بی آر یکی را که کاملاً با پروژه نصب دوربین مدار بسته شما مطابقت دارد استفاده کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین کیفیت را داشته باشید.

شرکت چشمان بیدار آریا با سابقه طولانی در حوزه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته آماده ارائه تمامی خدمات مشاوره ای و همچنین آموزشی و در صورت نیاز به خدمات فنی و مهندسی در حوزه دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی می باشد در صورتی که شما هم نیاز به مقایسه تصویر DVR با NVR می توانید با شرکت چشمان بیدار یا تماس حاصل نمایید.

انتخاب بین DVR و NVR
ایمان قنبری
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید