مقایسه کابل خروجی HDMI و VGA برای دوربین مداربسته

 

در زمینه دوربین مدار بسته گاهی اوقات با درگاه خروجی ویدیو ، مانند VGA ، HDMI و DVI ، با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. امروز ما تفاوت شما را با آنها به اشتراک خواهیم گذاشت و مقایسه کابل خروجی HDMI و VGA را برای شما انجام خواهیم داد. در مقاله نحوه اتصال دستگاه DVR به مانیتور میتوایند اطلاعات تکمیلی بدست بیاورید.

مقایسه کابل خروجی HDMI و VGA

مقایسه کابل خروجی HDMI و VGA

خروجی VGA

VGA قدیمی ترین استاندارد این سه مورد است که در سال 1987 معرفی شده است. VGA فقط تصویر را انتقال میدهد و حاوی سیگنال آنالوگ نیست . کیفیت کابل ، کیفیت پین ها ، و فاصله از ضبط کننده تا مانیتور همه می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد. اگر کانکتور شما دارای کمی خرابی در کنار کابل است باعث کاهش کیفیت تصویر میشود.

کابل VGA

کابل VGA

خروجی HDMI

HDMI که برای اولین بار در سال 2003 ظاهر شد ، اغلب در تلویزیونهای مدرن یافت می شود ، اما در بیشتر مانیتورهای PC جدید نیز وجود دارد و به سرعت به سخت افزار مورد نیاز در اکثر لپ تاپ ها تبدیل می شود. HDMI یک استاندارد دیجیتال است ، به این معنی که اتصال یا خاموش است (1) یا خاموش (0). کیفیت کابل ، فاصله دستگاه تا مانیتور و نوع فلز موجود در کانکتور تقریباً بی ربط نیستند (بنابراین مبلغ زیادی را برای کابل HDMI خود پرداخت نکنید!) HDMI در امنیت بسیار معمول است ، به این معنی اینکه انواع خاصی از سیگنال ها ، از جمله تلویزیون پولی ، می توانند از طریق مسیر کابل HDMI عبور کنند. HDMI صدا و همچنین فیلم را کنترل می کند ، حتی تعریف 1080P ، بنابراین یک مانیتور با جک هدفون و کابل HDMI می تواند از لپ تاپ یا دوربین مدار بسته DVR شما صدا بگیرد. HDMI به عنوان اتصال دهنده خروجی ویدیو انتخاب خوبی است. هم اکنون ، تمام DVR های Infinity از خروجی HDMI پشتیبانی می کنند (1920 * 1080).

کابل HDMI

کابل HDMI

خروجی DVI

DVI در سال 1999 اختراع شد و به VGA و HDMI مشابه است. می توان آن را برای دیجیتال پیکربندی کرد. آنالوگ یا دوربین مداربسته AHD؛ این می تواند تصویر را بهتر نشان دهد. و می توان آن را از طریق کابل مبدل یا دانگل (دستگاه مبدل کوچک) به HDMI و VGA تبدیل کرد. بیشتر از حد ممکن ، کارت ویدیوی شما دارای یک HDMI و یک اتصال دهنده DVI یا یک یا دیگری است و اغلب با دانگل مورد نیاز حمل می شود. از صدا مانند HDMI پشتیبانی نمی کند ، و از این سه روش بهترین کیفیت تصویر را دارد.

کابل DVI

کابل DVI

خروجی کامپوزیت

برخی از DVR از اتصال یک خروجی به تلویزیون از طریق ورودی فیلم کامپوزیت (پلاگین زرد RCA) پشتیبانی می کنند. از طریق اتصالات صوتی کامپوزیت صوتی (شاخه های قرمز و سفید RCA) صوتی را نیز می توانید از بیشتر وصل کنید. استفاده از مبدل کواکسیال به کامپوزیت یا scart ، این اتصال را امکان پذیر می کند. همچنین می توانید از کانکتور BNC Female به Phono Male در انتهای کابل کواکسیال استفاده کنید تا BNC را به کامپوزیت تبدیل کنید.

لطفا توجه داشته باشید که DVR فوق از عملکرد BNC / Composite Video Out به عنوان پیش فرض پشتیبانی نمی کند. برای اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید به VGA to BNC / Composite pass از طریق دستگاه نیاز دارید که از خروجی VGA روی DVR برای تبدیل آن به BNC / Composite استفاده می کند. اما در مورد از دست دادن خروجی VGA خود نگران نباشید ، زیرا این یک دستگاه عبور از دستگاه است به این معنی که شما هنوز هم قادر به استفاده از VGA خواهید بود.

کابل کامپوزیت

کابل کامپوزیت

نحوه انتخاب بهترین کابل HDMI برای دوربین مدار بسته

با توجه به اطلاعات فوق برای مقایسه کابل خروجی HDMI و VGA مشخص است که براساس نوع مانیتور خود باید کابل خروجی را استفاده نمایید.  کلیه کابل ها محدودیت فاصله خود را دارند و در مورد HDMI حداکثر فاصله توصیه شده 20 متر است.

در مورد کیفیت کابل های HDMI بحث های زیادی وجود دارد و بدیهی است تفاوت های زیادی در قیمت ها وجود دارد ، در بازار می توان کابل های بی کیفیت زیادی را پیدا کرد و همچنین کابل های دیگری که با قیمت های بسیار بالایی فروخته می شوند.

سوال ساده است ، کابل ها فیلم را تحویل می دهند یا نه. اگر آن کابل ارزان قیمت به شما امکان می دهد تصویری از DVR خود را بر روی مانیتور Full HD بدست آورید ، کابل دیگر که هزینه های بیشتری را در بر دارد ، تفاوت چندانی نخواهد داشت ، فقط این سؤال است که آیا می توانید تصویر را روی صفحه نمایش

عامل دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر کابل HDMI از مواد خوبی ساخته شده باشد که در اولین باری که از آن استفاده می کنید خراب نمی شود. فقط مراقب آن باشید.

توصیه میشود برای خرید کابل HDMI جهت نصب به دستگاه DVR از فروشگاههای معتبر خرید نمایید. در این راستا میتوانید از فروشگاه دوربین مداربسته آریا خرید نمایید و یا نصب دوربین مدار بسته خود را به ما بسپارید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *