حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته می تواند تا حد مشخصی دما را تحمل کند. برخی دوربین مداربسته می توانند در دماهای خیلی بالا هم کار کنند. تشخیص قربانیان در زمان دود و آتش سوزی نکته بسیار مهمی است. به همین دلیل اکثر شرکت های تولیدی دوربین، با توجه به این قضیه، دوربین های مداربسته را تولید می کنند.

حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته حرارتی (Thermal CCTV Camera)

برای استفاده از دوربین مداربسته حرارتی ، آتش نشانان گاهی اوقات به سراغ دوربین هایی می روند که قادر به نمایش دماهای بسیار دمای بالا ، تا 1100 درجه سانتیگراد (+ 2000 درجه فارنهایت) باشند. البته برخی از دوربین ها به نحوی هستند که نمی توان از آن ها در دمای خیلی زیاد مثل 650 درجه استفاده کرد. شما لازم است که دوربین حرارتی را براساس عوامل مختلفی مانند وضوح تصویر، حساسیت دوربین و میزان تحمل دما بسنجید و اندازه گیری کنید. دامنه دما نشان دهنده حدود دمایی است که شما می توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، دوربین های سری K FLIR دما را بین -20 درجه سانتیگراد تا + 650 درجه سانتیگراد (-4 درجه فارنهایت تا +2020 درجه فارنهایت) اندازه گیری می کنند. البته برخی دوربین مداربسته حرارتی می توانند در دمای 1100 درجه سانتیگراد هم کار کنند و توجه کنید که مقدار دمای بالا در کیفیت تصویر دوربین مداربسته حرارتی تاثیرگذار است.

موارد ضروری درباره دوربین مداربسته حرارتی

  1. میزان کیفیت پایین تصویر

هر چقدر که دوربینی بتواند دمای بیشتری را تحمل کند به همان اندازه می توان تصاویر با کیفیتی را دریافت کرده و در نتیجه، در صورت وقوع آتش می توان انسان های بسیاری را نجات داد. گرمای بسیار شدید در افت کیفیت تصویر تاثیر به سزایی دارد و افت زیاد کیفیت تصویر می تواند در کارهای بعدی اپراتور و به طور مثال آتش نشانان تاثیر به سزایی داشته باشد. اگر کیفیت تصویر پایین باشد در این صورت نمی توانید محیط را به خوبی اسکن کرده و افراد را تشخیص دهید.

دوربین های اطفا حریق به طور معمول حساسیت کمی دارند. دوربین مداربسته حرارتی می توانند جزئیات دقیقی را ارائه کنند.  برخی دوربین ها می توانند در دمای بیشتر از 650 درجه سانتیگراد هم کار کنند. در صورت آتش سوزی، میزان حساسیت دوربین کاهش پیدا می کند در نتیجه می توان خیلی خوب محیط را بررسی و نظارت کرد ولی توانایی نمایش جزئیات به شدت کاهش پیدا می کند. دوربین های سری FLIR K می توانند در دمای بیش از 650 درجه سانتیگراد هم کار کنند. قابلیت کار در این چنین دمایی به معنای کاهش کیفیت تصویر است و به همین دلیل بهتر است که شما دوربینی را انتخاب کنید که بتواند جزئیات بیشتری را نمایش داده و در عین حال بتواند در دماهای خیلی بالا هم کار کند. کاهش کیفیت تصویر باعث خواهد شد که آتش نشانان نتوانند جان بسیاری از افراد را نجات دهند.

2.پیش بینی فلاش اور

گاهی اوقات نور فلش دوربین خیلی زیاد خواهد بود و این اصلا چیزی خوبی نیست. دمای بیش از 500 درجه سانتیگراد برای دوربین مداربسته اصلا خوب نیست و اپراتور محیط را به رنگ قرمز مشاهده خواهد کرد. شما در این چنین دمایی نمی توانید میزان روشنایی فلش دوربین مداربسته را تشخیص دهید. هیچ دلیل خاصی برای روشن شدن فلش با این میزان دما ندارید. فلاش دوربین به سختی قابل تشخیص است و در شرایط ایده آل فلش دوربین دیده نمی شود و شما بهتر است که در صورت وقوع آتش سوزی، حتما نسبت به تشخیص جزئیات با وجود افت کیفیت آموزش های لازم را ببینید تا بتوانید به موقع عمل کرده و بتوانید جان انسان های بیشماری را نجات دهید.

3.پیش بینی دمای ذوب دوربین

شما لازم است که دمای ذوب دوربین را پیش بینی کرده تا در نهایت دوربینی را خریداری کنید که بتواند در دماهای خیلی زیاد هم دوام بیاورد. دوربین هایی که بتوانند در دمای 1100 درجه سانتیگراد کار کنند، در دمای 1400 درجه سانتیگراد ذوب خواهند شد. هر چقدر که دمای ذوب دوربینی بالا باشد به همان اندازه می توان در مدت زمان زیادی جان انسان های بیشماری را نجات داد.

  1. قابلیت استفاده از دوربین مداربسته حرارتی در دماهای بالاتر

برخی دوربین ها را نمی توان در دماهای بیش از 650 درجه سانتیگراد استفاده کرد. برخی دوربین ها ضد آب بوده و در عین حال تا دمای 260 درجه سانتیگراد هم کار می کنند. لازم است که استاندارد قابل قبول دوربین های مداربسته را در این مورد رعایت کنید.

برخی دوربین ها نسبت به دمای های خیلی بالا و خیلی پایین هم حساسیت دارند و شما می توانید از آن ها در دماهای خیلی پایین هم استفاده کنید. ولی دوربین ها نمی توانند دماهای بالاتر از 650 درجه سانتیگراد را تحمل کنند و اگر دوربینی را پیدا کردید که می تواند در دمای بیش از 650 درجه سانتیگراد کار کند در این صورت توصیه می کنیم که آن را خریداری کنید. قابلیت تحمل دمای خیلی سرد هم می تواند برای دوربین مداربسته مزیت و امتیاز مهمی است.

حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

عوامل شرح
میزان کیفیت پایین تصویر کاهش کیفیت تصویر در دمای بیش از 650 درجه سانتیگراد
پیش بینی فلاش اور مضر بودن دمای بیش از 500 درجه سانتیگراد برای دوربین و عدم تشخیص فلش دوربین
پیش بینی دمای ذوب ذوب شدن اکثر دوربین ها در دمای بیش از 1400درجه سانتیگراد
قابلیت استفاده در دماهای خیلی بالاتر قابلیت استفاده از دوربین های مداربسته صنعتی در دماهای بالاتر
عنوان مقاله: حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

 

نتیجه گیری در مورد حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته

این مقاله آموزشی در مورد تست فنی دوربین مداربسته در زمان خریدو کاربردهای آن در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته که دارای تجربه کافی در این حوزه است استفاده نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

  حداکثر دمای قابل تحمل برای دوربین مداربسته/ موارد ضروری درباره دوربین مداربسته حرارتی/

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.