افزایش کیفیت دوربین مداربسته در مه و دود

دوربین مداربسته در مه و دود

دوربین مداربسته در مه و دود

تحولات در زمینه نظارت تصویری همواره نگران تولید تصاویر با کیفیت بالاتر بوده تا بتواند فیلم بهتری داشته باشد و از این رو نظارت بهتر با استفاده از بهترین کیفیت دوربین مداربسته در مه و دود برای شما به ارمغان میاوریم. در سالهای اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر دوربین های مگاپیکسلی و کیفیت بالا با لنزهای با کیفیت بالا بوده ایم که باعث بهبود چشمگیر کیفیت تصویر و قابلیت زوم شده است. با این حال ، این فقط موردی نیست که برای بهبود کیفیت تصویر دوربین های با کیفیت بالا ایجاد می کند. عوامل دیگری وجود دارد که می تواند منجر به تصاویر با کیفیت پایین ، فیلم های ناکارآمد یا دید ضعیف بخصوص در دوربین های فضای باز شود.

این پست بخشی از مجموعه مقالات کوتاه است که ما در رابطه با کیفیت برتر تصویر در محیط های چالش برانگیز و در حال تغییر ، منتشر خواهیم کرد. عواملی از قبیل روشنایی ضعیف یا بدون نور ، سناریوهای دشوار روشنایی ، لرزش و وضعیت آب و هوا و محیط زیست می توانند منجر به کیفیت پایین دوربین مدار بسته شوند که در موارد شدید ممکن است فیلم را غیرقابل استفاده کنند. این به نوبه خود می تواند تأثیرات نامطلوبی بر توانایی شما در حفظ محیط امن و ایمن از طریق نظارت دوربین مدار بسته داشته باشد. بنابراین ما به این سناریوهای چالش برانگیز و راه حلهای موجود برای اطمینان از بهترین کیفیت تصویر و وضوح در هر زمان نگاهی خواهیم انداخت.

راه حل های دوربین مدار بسته برای مه، دود و باران

مواردی مانند مه ، دود ، گرد و غبار و باران می تواند به عنوان یک چالش جدی برای دوربین های مداربسته مطرح شود. بعلت ذرات ریز موجود در هوا ، چه قطرات آب ریز و چه بلورهای یخ ، گرد و غبار موجود در هوا ، ذرات دود یا مواد شیمیایی ، دید چشم انسان و به همین دلیل تصاویر دوربین مدار بسته نیز ممکن است مبهم شود. از بین رفتن تضاد در اشیاء و تغییر رنگ ، به دلیل تأثیر پراکندگی نور از طریق این ذرات موجود در هوا ، این بینایی و وضوح تصویر را خراب می کند. در جایی که ذرات جوی بزرگ هستند ، می توانند تصویربرداری پیکسلی را در دوربین ها مسدود کنند که منجر به از بین رفتن جزئیات در تصاویر می شود. در نتیجه برای استفاده از دوربین مداربسته در این مناطق باید از دوربین های مداربسته مخصوص استفاده شود.

راه حل های دوربین مدار بسته برای مه

راه حل های دوربین مدار بسته برای مه

آلودگی شدید در تهران

در تهران، در حالی که آلودگی هوا به طور فزاینده و جدی (همچنین در سایر در شهرهای بزرگ) در حال تبدیل شدن  به یک موضوع عادی است ، خطرات آلودگی ناشی از ذرات گرد و غبار موجود در هوا ، اسیدها و مواد شیمیایی می توانند به شدت دید را محدود کنند. و سطح دید را به کمتر از 10 متر میرساند برای این موردها باید دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنبد.

این که آیا در اثر آلودگی ، آب و هوا و یا عوامل دیگر مانند مه و دود می تواند منجر به عدم کیفیت فیلم های دوربین مداربسته با تصاویر مبهم شود، میدان دید محدود و غالباً عدم توانایی در تشخیص صحیح اشیاء یا دوربین ها برای انجام عملکردهای منظم مانند پلاک خودرو شود(توصیه میشود مقاله استفاده دوربین مداربسته پلاک خوان را مطالعه نماید) و یا اینکه چهره افراد دقیقا مشخص نشود.

بنابراین تقاضای فزاینده ای در بازار برای فناوری وجود دارد که می تواند این مشکل را حل کند، زیرا کاربران نهایی به دنبال دوربین هایی با ویژگی هایی هستند که می توانند به طرز موثری مبهم تصویر را از دود و مه بجا آورند تا نظارت دوربین مدار بسته هنوز هم به طور مؤثر استفاده شود. چنین فناوری در گذشته برای دوربین های مدار بسته توسعه یافته است ، اما معمولاً راه حل ها بسیار گران قیمت بوده یا به ویژه مؤثر نیستند. اما دوربین های مداربسته INFINITY قابلیت این مورد ها را دارد.

ویژگی Defog از طریق یک الگوریتم پیچیده کار می کند که ابتدا ساختار مه را از صحنه مشخص می کند ، سپس تصویر پنهان را قبل از اعمال تنظیمات کنتراست و وضوح در دوربین مداربسته در زمان واقعی برای تولید تقویت تصویر ، تجزیه و تحلیل می کند. این فناوری به عنوان تابعی است که می توان آن را روشن و خاموش کرد و به دوربین ساخته شده است. این مدل دوربین برای راه اندازی دوربین مداربسته در باغ مناسب میباشند.

راه حل افزایش کیفیت دوربین مداربسته در مه و دود چیست؟

برای این کار باید از برد و سنسور دوربین مداربسته که قابلیت anti fog داشته باشد استفاده نمایید، مانند برد IMX323.

راه حلهای مؤثر

دود و مه می تواند به ویژه برای نظارت بر نظارت تصویری نظارت بر ترافیک یا بزرگراه ها که در اغلب موارد بسیار حیاتی است برای نظارت بر وسایل نقلیه و یا ردیابی جریان ترافیک در یک منطقه بزرگ ضروری است. نصب دوربین هایی با ویژگی های مه شکن برای نظارت بر ترافیک می تواند با کاهش عدم توانایی در جمع آوری داده های مهم مانند شماره پلاک خودروها و ردیابی وسیله نقلیه یا افراد و همچنین کاهش ریسک عدم مشاهده خطرناک یا غیرقانونی باعث افزایش کارآیی نظارت دوربین مدار بسته شود. دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی یکی از راههای کنترل ترافیک مخصوص در کلان شهرهای ایران است.

راه حل های امنیتی در کارخانه ها ، بنادر ، فرودگاه ها و سایر سایت ها یا مراکز لجستیکی که مساحت زیادی را پوشش می دهند ، به ویژه مواردی که در مکان هایی مستعد دود و مه قرار دارند، همچنین ممکن است از به کارگیری دوربین های دارای عملکرد مه شکن برای افزایش قابلیت اطمینان در فضای باز بهره مند شود. نظارت بر دوربین مدار بسته و کاهش خطر نابینایی در نقض قابل توجه امنیت.

مناطق وسیع گسترده ای که ممکن است شرایط جوی شدید داشته باشد می توانند از دوربین های مه شکن نیز بهره مند شوند. می توان نظارت در پارک های بزرگ و نظارت بر مرز را افزایش داد و همچنین عملکرد مه ممکن است برای جلوگیری از انتشار آتش سوزی های جنگلی به دلیل توانایی این ویژگی در کاهش بی کیفیت شدن تصویر ناشی از دود نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دوربین مداربسته در مه و دود

دوربین مداربسته در مه و دود

نتیجه گیری برای افزایش کیفیت دوربین مداربسته در مه و دود

ما به شما توصیه میکنیم حتما از نصب دوربین مداربسته برای محل کار یا منزل خود استفاده نمایید و با استفاده از دزدگیر امنیت خود را افزایش دهید.

توصیه میشود برای خرید دوربین مداربسته جهت نصب به دستگاه DVR از فروشگاههای معتبر خرید نمایید. در این راستا میتوانید از فروشگاه دوربین مداربسته آریا خرید نمایید و یا مشاوره در مورد نصب دوربین مدار بسته خود را به ما بسپارید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *