آموزش و مقاله

3 نکته از تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته

تکنولوژی Sense-Up در دوربین مدار بسته چیست؟

هدف اصلی از تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته ، ارائه یک تکنولوژی دوربینی است که به نور مصنوعی در شرایط نوری بسیار کم ، نياز ندارد نیست. این مساله به این معنی است که دوربین هایی با قابلیت Sense-Up ، توانایی دید در تاریکی تقريبا کامل با تصویر رنگی را دارد. دوربین های امنیتی که مجهز به این تکنولوژی هستند از یک شاتر الکترونیکی قابل تنظیم برای تغییر در مقدار نور ورودی به دوربین استفاده می کنند. مي دانيد كه وقتي با محيط هاي كم نور مواجه مي شويد، مردمك چشم به منظور دريافت نور بيشتري باز مي گردد. شما همچنين مي دانيد ، وقتي كه مردمك چشم شما از طريق قطره هاي مورد استفاده در چشم پزشكي بطور مصنوعي باز مي گردد، مشكلات بسيار زيادي در ديد در نورهاي عادي ، طي چند ساعت آينده خواهيد داشت.

فروشگاه دوربین مدار بسته
برای خرید از فروشگاه دوربین مدار بسته چشمان بیدار آریا همین حالا کلیک کنید.
دوربین مداربسته

تکنولوژی Sense-Up دوربین های مدار بسته

وقتي تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته نيز در تاريكي قرار مي گيرند، به روش مشابهي عمل مي كنند. شاتر در مدت زمان طولاني تري باز مي ماند و اجازه مي دهد نور بيشتري به دوربين وارد شود و قدرت ديد در نورهاي كم را بهتر مي سازد. اما تفاوت بزرگي وجود دارد، وقتي مردمك چشم شما بطور مصنوعي گشاده شده باشد، براي مدت زمان معيني نيز به همان صورت باقي مي ماند. دوربين هاي sense-up يا دوربين هايي با DSS ، در موقعيت هاي نور معمولي ، بطور اتوماتيك به تنظيمات نرمال قبلي بر مي گردند. اين موضوع يك تكنولوژي بسيار عالي به نظر مي رسد،قبل از اینکه به نصب دوربین مدار بسته بپردازیم نظر شما چيست؟ شما توانايي ديد با كيفيت بالا در طول روز را از دست نداده ايد، اما توانايي ديد در شب با وضوح بسيار خوب و بصورت تمام رنگي را بدست مي آوريد. چه كسي نمي خواهد كه سيستم دوربين امنيتي خود به اين خوبي كار كند و تطبيق پذير باشد؟ بله ، اين پيشرفت عظيمي در تكنولوژي و كاربرد آن مي باشد ، اگرچه sense-up داراي برخي معايبي كه در قسمت هاي بعدي مقاله بحث مي شود نيز مي باشد.

تکنولوژی Sense-Up دوربین های مدار بسته

مزایای استفاده از تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته

با یک تعریف ساده شروع می کنیم.
Sense-Up : یک تکنولوژی مدرن برای پردازش تصویری است و به کاربران این امکان را می دهد که سرعت های آهسته شاتر به صورت ديجيتالي به منظور عبور نور بیشتر به لنز یک دوربین را می دهد. بنابراین حساسیت بالاتری را در شرایط نوری کم فراهم می کند. همچنین با عنوان های “sens-up”,” sensup”, “sense-up”, “DSS”, و شاتر آهسته دیجیتالی نیز شناخته می شود.
اگر شما یک عکاس یا CCTV حرفه ای باشید، تعریف ذکر شده بسیار عالی است، اگر چه اغلب افرادی که این مقاله را می خوانند، احتمالا متخصص عکاسی یا امنیتی نیستند و تنها علاقمند به درک معنی چنین تعریفی در انگلیسی می با شند. من Sense-Up را تحلیل کرده و مزایا و ضرر های این تکنولوژی را به هنگام استفاده در برنامه های کاربردی نظارتی واقعی توضیح می دهم و برای تماشای تصاویر دوربین مداربسته نحوه نمایش ویدئو ۱۰۸۰p از یک دوربین مداربسته AHD میتوانید از خدمات ما استفاده نمایید.

برای یادگیری و آموختن چند نکته تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته با ما در این مقاله همراه باشید.

 

مزایای استفاده از تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته

چگونه يك دوربين DSS بفهمد چه مقدار از تنظيمات را بكار بگيرد؟

اغلب دوربين هاي sense-up داراي OSD نيز مي باشند. با استفاده از OSD ، نصاب دوربين مدار بسته مي تواند به صفحه هاي برنامه ريزي دوربين وارد شده و تنظيمات مربوط به پارامترهاي اصلي را انجام دهد. يكي از مهمترين پارامترهاي تنظيم sense-up ، DSS يا محدوده Sense-up مي باشد. اين حد مي تواند روي اغلب دوربين ها در هر جايي از دامنه 2x تا 128x تنظيم شود. اين تنظيم بطور مستقيم به مقدار نوري كه اجازه ورود به دوربين را دارد تعبير مي شود و سرعت واقعي شاتر نمي باشد. براي مثال، يك تنظيم 2x اجازه ورود نور 2 برابر بيشتر را نسبت به دوربين شاتر ديجيتالي استاندارد فراهم مي سازد و يك تنظيم 16x اجازه ورود نور تا حداكثر 16 برابر بيشتر را نسبت به حالت نرمال مي دهد. براي عللي كه متعاقبا بحث مي شود، توصيه مي كنم كه بدنبال تنظيم دامنه بيش از 8x در منوي OSD براي sense-up نباشيد.
بسياري از افراد بازارياب در حوزه امنيتي، ادعا دارند كه  تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته پاياني براي دوربين هاي ديد در شب مادون قرمزمی باشد. به سادگي آشكار است كه اين مساله صحيح نمي باشد. بسياري از دوربين هايي كه من ديده ام، دوربين هاي مجهز به sense-up و حساس به نور مادون قرمز مي باشند كه اجازه تنظيمات sense-up در حد كم را مي دهند و نور LED های مادون قرمز قدرتمند منجر به افزايش نور مذكور مي گردد به این ترتیب امکان مشاهد ه تصاویر تا فاصله 90 متر در تاريكي مطلق فراهم مي گردد. در واقع DSS يا شاتر آهسته ديجيتالي بطور قطع يك تكنولوژي ارزشمند مي باشد، اما تنها وابستگي به اين تكنولوژي ، براي فراهم نمودن تصاویر در نور كم بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد. همچنين وقتي فروشندگان و بازاريابان ادعا مي كنند كه ورژن sense-up آنها بدون بلور و کشیدگی مي باشد و يا دوربين آنها قابليت ديد در تاريكي مطلق بدون نور مادون قرمز را دارد و …، بايد به مشخصات مربوط به دستگاه دقت بسيار زيادي نماييد. اين موارد در اغلب دوربين هايي كه كاربردي تجاری دارند، امكان پذير نيست. البته اگر توانايي پرداخت 5000$ يا بيشتر را براي هر دوربين داشته باشيد ، موارد مذكور امكان پذير است.

 

چگونه يك دوربين DSS بفهمد  چه مقدار از تنظيمات را بكار بگيرد؟

چرا تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته فوق العاده نيست؟

وقتي يك دوربين تکنولوژی Sense-Up دوربین های مداربسته، شاتر ديجيتالي خود را براي عبور نور بيشتر تنظيم مي كند، تنظيم سنكرون ( همزماني) داخلي آن نيز ضروري مي باشد. براي درك مفاهيم اين موضوع، ما بايد به مفاهيم تكنولوژي ويديويي مراجعه نماييم. يك منبع ويديويي ( دوربين ) و صفحه نمايش آن ( مانيتور يا DVR ) به منظور نمايش تصاوير مناسب بدون اعوجاج يا پرش بايد با هم سنكرون باشند. شرایطی را تصور كنيد كه در آن یک دوربین برای ارسال تصاویر به صورت زنده 30 فريم در هر ثانيه تصویر برداری می کند. دوربين 30 فريم به ازاي هر ثانيه يا FPS را تهيه كرده و دی وی آر نیز به صورت همزمان یا متناظر دقيقا 30 FPS را دريافت كرده و يك تصوير ويديويي سنكرون شده مناسب را فراهم مي سازد . وقتي كه يك دوربين sense-up، سرعت شاتر را تنظيم مي كند، در بين فريم ها ، زمان زيادي را براي ورود نور به دوربين اختصاص مي دهد كه اين موضوع ارسال 30 فريم در هر ثانيه را غير ممكن مي سازد. اين امر براي تصاوير استاتيك ( بدون حركت) كه اشياء در آن حركت زيادي ندارند، بسيار خوب است. هر فريم شبيه فريم بعدي مي باشد، بنابراين در انچه ما مي توانيم در می ببينيم ، هيچ حركتي وجود ندارد. وقتي يك شي متحركي در تصوير وجود دارد، شرایط تغيير مي كنند و هر چه آن شي سريعتر حركت نمايد ، تصوير بد تري ديده مي شود. آنچه شما در اين شرايط مي بينيد، بهترين توصيف براي تصاوير بلور شده مي باشد. در چنین شرایطی مثلا DVR ، حداكثر تا 15 فريم را به ازای هر فریمي كه دوربين ارسال مي كند ، ثبت می کند. و آنها نمي توانند بطور صحيح سنكرون شوند. اگر تا به حال يك تصوير از يك ماشين مسابقه كه با سرعت 200 مايل بر ساعت حركت مي كند را ديده باشيد، دقيقا مي دانيد كه آن صحنه چگونه به نظر مي رسد. اين يك اثر خوشايند براي عكس برداري است ، اما براي ويديو امنيتي و نظارتي بسيار ناگوار مي باشد.
دو متغيري كه بر میزان بلور شده تصویر sense-up اثر مي گذارند، عبارتند از: سرعت شي متحرك ( هرچه شي سريع تر حركت نمايد ، ويديو مبهم تر خواهد بود.) و مقدار sense-up در تنظيمات منوی دوربین . ( هرچه وسعت بالاتر باشد ، تصوير تحت هر حركتي ، مبهم تر خواهد بود.)مي باشد به همین علت است که نباید از دوربين sense-up را براي كاربردهایي مانند عكس برداري از شماره پلاك خودرو يا ديگر موارد داراي سرعت هاي زياد، بكار گرفته شود. در اينگونه موارد ، چهره ها مانند لكه اي و شماره پلاك خودرو بطور نا هموار و ناخوانا مي باشند و اگر افراد دست خود را جلوي دوربين تكان دهند، مانند اين است كه چندين دست به يك بازو متصل مي باشد. اين موضوع بسيار سرگرم كننده است ولي من به شما اطمينان مي دهم ، كه بعد از مرور ويديو براي يافتن مداركي در رابطه با دزدي يا ديگر مشكلات، تازگي و جديد بودن آن نيز به سرعت از بين برود.
اگر كاربر سيستم دوربين بتواند سرعت حرکت انسان را كنترل نمايد، آنگاه آن دوربين sense-up ، به يك تكنولوژي بسيار سودمند تبديل مي گردد. مثال هايي از اين كاربرد ، شامل ايجاد يك مكاني است كه وسايل نقليه متوقف شوند و از يك دوربين DSS براي تصوير برداري از شماره پلاك آنها استفاده گردد. به خاطر داشته باشيد كه ، تا زمانيكه ماشين حركت نكند ، تصوير بسيار شفاف و رنگي مي باشد، حتي در بيشتر نورهاي صفر نيز اين موضوع صادق است.
حتی تشخیص چهره زمانی که فرد باید پشت یک مانع یا درب ورود متوقف شود با استفاده از این تکنولوژی به سادگی قابل پیاده سازی است.
اگر نور كم باشد، اما كافي ، با استفاده از اندازه معین sense-up و يك دوربين با وضوح تصوير بالا، مي توانند تصاوير بسيار عالي را بدون اعوجاج و هيچگونه ابهامي تصوير برداري نمايند، اما اگر نور محیط در حد صفر لوکس باشد راه حل اين است كه از یک دوربین با چراغ های مادون قرمز استفاده شود. در صورتيكه دوربين داراي sense-up ، يك فيلتر شب روز يا ديگر تكنولوژي هاي توسعه يافته با نور كم باشد ، تصاوير بهتري نيز خواهيد داشت.

نكات بيشتري راجع به DSS و تکنولوژی Sense-Up :

نامهاي زيادي براي پياده سازي تكنولوژي شاتر آهسته ديجيتالي وجود دارد. برخي از معروف ترين مارك هاي دوربين هاي sense-up عبارتند از : دوربين هاي سري Illuminator ، سري هاي Intensifier ، ViZionCAM-RX ، NITE-WATCH از CCTV Dynamics .
اگر چه ورژن هايي از sense-up از سوني ، سامسونگ ، LG و ديگر سازنده ها نيز وجود دارند، قيمت ها بسيار متنوع مي باشند. بنابراين به خاطر داشته باشيد كه sense-up آخر همه آنچه براي نظارت در نور كم لازم است ، نيست. اين وسيله به سادگي ، يك ابزار ديگري براي استفاده به منظور تصوير برداري با بهترين كيفيت تصوير است كه شما مي توانيد در پيگرد هاي قانوني و جلوگيري از ارتكاب جرم از آن كمك بگيريد.

جهت اشنایی با نحوه اتصال یک دوربین مداربسته HD به تلویزیون از طریق HDMI می توانید مقاله اموزشی مربوطه را مطالعه نماید.

جهت خرید دوربین مداربسته و یا دوربین مداربسته دید در شب به صفحه محصولات دوربین مداربسته بروید.

بهترین دوربین مدار بسته دارای تکنولوژی Sense-Up کدام است؟

در اکثر فروشگاه دوربین مدار بسته و تجهیزات سیستم های امنیتی و نظارتی، دوربین مداربسته ای که تکنولوژی Sense-Up را دارا باشد و جزء برندهای معتبر و شناخته شده به شمار آید، دوربین های مدار بسته از برند هایک ویژن میباشد. 

اما در هر حالت فروشگاه دوربین مدار بسته چشمان بیدار آریا  مفتخر است که دوربین هایی با تکنولوژی Sense-Up را با قیمتی مناسب و ضمانت و  گارانتی تضمین شده  تقدیم شما کند و همچنین با معرفی یک نصاب دوربین مدار بسته مجرب و حرفه ای تمام نیاز شما را از نصب دوربین مدار بسته برآورده کند.

تکنولوژی Sense-Up در دوربین های هایک ویژن

در این قسمت این سوال پیش می آید که آیا شرکت بزرگ تولید دوربین مدار بسته هایک ویژن برای دوربین های مدار بسته خود تکنولوژی Sense-Up فعال کرده است یا خیر ؟

در جواب این سوال باید بگوییم که خوشبختانه شرکت هایک ویژن در تولید دوربین های مدار بسته به روز و پیشرفته که تمام  تکنولوژی های مصرفی و  مناسب را دارند، شرکتی پیشتاز و مطمئن است که تمام دوربین های مدار بسته پیشرفته را تولید میکند که تمام این دوربین ها در فروشگاه دوربین مداربسته  شرکت چشمان بیدار آریا موجود است.

نتیجه گیری تکنولوژی Sense-Up

ما به عنوان مشاور در زمینه نصب دوربین مداربسته به شما اکیدا توصیه میکنیم که حتما در نصب دوربین مدار بسته خود از نیروهای متخصص که تمام موارد فوق را میداند استفاده نمایید. این موضوع باعث افزایش راندمان کاری شما میشود و  در صورتی که قصد استفاده از دوربین مداربسته کیفیت بالا را دارید حتما باید از بهترین تیم نصاب دوربین استفاده شود که شرکت چشمان بیدار آریا آماده ارائه خدمات تخصصی دوربین مداربسته در تهران به شما می باشد.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
ایمان قنبری
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید