آموزش و مقاله

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

از آنجا که آسانسورها حرکت می کنند، دوربین های امنیتی را به DVR (ضبط ویدئویی دیجیتال) وصل نمی کند. نصب دوربین مداربسته در آسانسور با یک سری از چالش ها همراه است. این مقاله در مورد چگونگی غلبه بر این چالش با استفاده از نصب و راه اندازی سیستم دوربین آسانسور بی سیم و همچنین آموزش راه اندازی و هزینه نصب دوربین مدار بسته در آسانسور صحبت می کند.

نصاب دوربین مدار بسته شمال تهران

نصاب دوربین مدار بسته غرب تهران

نصاب دوربین مدار بسته شرق تهران

نصاب دوربین مدار بسته جنوب تهران

چرا به ما اعتماد کنید ؟

آیا نیــــــــــــاز به نصب دوربین مداربسته در آسانسور دارید ؟

با مشاورین چشمان بیدار آریا در ارتباط باشید

نمونه پروژه نصب دوربین مداربسته در آسانسور

در تصاویر زیر نمونه پروژه نصب دوربین برای آسانسور یک مجموعه مسکونی را ملاحظه می فرمایید.
نصب دوربین مداربسته آسانسور در تهران
نصب دوربین در آسانسور

درباره چشمان بیدار آریا

آشنایی با تاریخچه شرکت چشمان بیدار آریا

مجموعه سیستم های حفاظتی چشمان بیدار آریا با هدف فعالیت در  زمینه خدمات پس از فروش و ضمن ارائه خدمات گوناگون و کارت گارانتی برای برندهای HikVision ، Zview، LiLin و …. رتبه دار در زمینه تعمیرات و خدمات نصب دوربین مدار بسته در ایران است، متخصصان در شرکت نصب دوربین مداربسته در آسانسور با داشتن دانش آکادمیک و  آشنایی کامل با تجهیزات مدرن، تمامی دستگاه های سیستم حفاظتی و نظارتی را تعمیر کرده و بروز رسانی می‌کنند، در راستای تکمیل ارائه خدمات دوربین مدار بسته، این مجموعه اقدام به ساخت کارخانه در جهت تولید دوربین مدار بسته با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی مانند IEC و GOST در ایران نموده و تلاش می کند تا تمام خواسته های مشتریان را پوشش دهد.

درباره چشمان بیدار آریا
نصب دوربین مدار بسته
برای نصب دوربین در آسانسور، بدون نویز و کاملا حرفه ای با شماره زیر تماس بگیرید
آسانسور

نحوه کارکرد سیستم های دوربین مدار بسته در آسانسور

چگونه یک دوربین مدار بسته بی سیم(وایرلس) در آسانسور نصب کنیم؟

دوربین مداربسته در آسانسور یکی از نیازهای اصلی مجتمع های مسکونی و برج ها میباشد تا رفت و آمد افراد را تحت کنترل داشته باشند، ولی برای این کار لازم است که نصب دوربین مداربسته در آسانسور مطابق با اصول و مقرارت ملی ساختمان اجرا شود تا کارایی دوربین مداربسته به درستی انجام شود.

عوامل تاثیر گذار بر برد دوربین مداربسته

تا اینجا در خصوص نصب دوربین در آسانسور و نحوه نصب آن اطلاعاتی به شما ارائه شد اما در این قسمت قرار است نحوه کارکرد دوربین مداربسته در آسانسور را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم.
دوربین های مداربسته که در داخل آسانسور قرار می گیرند، به علت اینکه فضای کمی را قرار است پوشش دهند لازم است که از لنز های واید به اندازه 2.8 و یا کمتر استفاده شود.

کارکرد دوربین درون آسانسور بدین صورت است که  این مدل از دوربین ها می بایست به محض ورود افراد چهره آنها را تشخیص داده و کیفیت مناسبی داشته باشد .

اما نکته قابل توجه  در خصوص عملکرد دوربین در آسانسور این است که به واسطه وجود نویز های زیاد ناشی از عملکرد موتور آسانسور میبایست بند دوربین مدار بسته با کیفیتی انتخاب شود در مقابل این روزها مقاوم باشد معمولاً استفاده از دوربین های تحت شبکه ایا دوربین های با کیفیت hd می بایست استفاده شود .

استفاده از بالون در سر سیم بندی دوربین مدار بسته این قابلیت را به شما می دهد تا نویزهای موجود در آسانسور را از بین برد.

این موارد تنها جزئی از اصول اولیه نصب دوربین مداربسته در آسانسور میباشد در ادامه جزئیات بیشتری ارائه میگردد.

انواع اتصال (کابل یا بی سیم) در آسانسور

در صورتی که قرار باشد در داخل آسانسور دوربین مداربسته نصب کنید به دو صورت بی سیم (وایرلس) و یا با سیم (کابلی) ارتباط بین دوربین داخل آسانسور و دستگاه DVR را می‌بایست برقرار کنید.

به صورت معمول برای ارتباط بی سیم از کابین آسانسور تا اتاقک آسانسور از دو شیوه WIFI و یا IR استفاده می شود، شیوه اول در واقع استفاده از مودم های بیسیم و یا همان اکسس‌پوینت ها (Access Point) هستند در صورت استفاده از این شیوه دوربین مداربسته شما یا می‌بایست تحت شبکه باشد و یا اینکه در صورتی که از دوربین های آنالوگ و یا hd استفاده می کنید باید حتماً توسط کانورتورهای مربوطه آن را به دوربین مداربسته تحت شبکه تغییر دهید. در این صورت لازم است که از برق بالای کابین برای تغذیه دوربین استفاده نموده و دوربین را به دستگاه اکسس پوینت متصل کنید ، دستگاه DVR نیز می بایست به دستگاه اکسس پوینت دیگری متصل شده و در تنظیمات اکسس پوینت ها هر دوی آنها را در یک رنج IP قرار داده و مددکاری آنها را Bridge تعریف نمایید .

در صورتی که میخواهید ارتباط بین دوربین و دستگاه دی وی آر (DVR) با سیم یا کابل انجام شود حتما لازم است که از کابل RG58 استفاده کنید،  کابلهای RG58  همانند کابلهای RG59 از نوع کواکسیال بوده ولی با این تفاوت که مغزی آن ها افشان می باشد یعنی با تاباندن و پیچیدن زیاد این کابل به این کابل هیچ آسیبی وارد نخواهد شد ولی متاسفانه این مدل از کابل ها قیمت بسیار زیادی دارند و تنها در نصب دوربین مداربسته در آسانسور مرقوم به صرفه میباشد.

فرستنده و گیرنده تصویری بی سیم

فرستنده و گیرنده (Reciever and Transmitter) بی سیم ویدئویی یکسان است. هر کدام از دو بخش که در بالا مشاهده می کنید متشکل از یک جعبه رمزگذار / کد کننده ضد آب و یک آنتن بی سیم می باشد.
وقتی جلوی جعبه فرستنده و گیرنده را باز می کنید متوجه خواهید شد که آنها به وضوح برچسب گذاری شده اند. فرستنده به آنتن متصل شده است که با استفاده از کابل CAT5 همراه است. یک منبع تغذیه 12 ولت DC 2 آمپر برای ورودی برق فرستنده متصل می شود. این قدرت را برای آنتن و دوربین فراهم می کند. این اتصال شبکه از PoE برای تامین نیرو به آنتن استفاده می کند. کابل RG59 Siamese برای اتصال خروجی ویدئو BNC و خروجی قدرت به ورودی دوربین استفاده می شود. همچنین می توان از کابل های پیش ساخته نیز استفاده کرد.
این چیزی است که درون جعبه گیرنده ویدیو ظاهر می شود. منبع تغذیه 12V DC 1 Amp که شامل آن است برای استفاده از گیرنده استفاده می شود. این خروجی ویدئوی BNC به DVR سازگار با AHD متصل می شود. این کابل های برش RG59 قبل از برش می تواند برای اتصال خروجی BNC گیرنده به DVR استفاده شود. نصب کنندگان همچنین می توانند از یک قرقره از کابل RG59 به طول کابل های سفارشی استفاده کنند.
جعبه فرستنده و گیرنده شامل یک کوه فلزی است که برای نصب دوربین مدار بسته در آسانسور مناسب است.
نکته مهم : جعبه فرستنده / کد کننده به قسمت زیرین کابین آسانسور متصل می شود. جعبه گیرنده / رمزگشایی در پایه شفت آسانسور (مستقر در زیر کابین) نصب می شود.

آنتن بی سیم

در اینجا نزدیکترین آنتن بی سیم و صفحه نصب دوربین مداربسته مهمترین معیار است. آنتن فرستنده و آنتن گیرنده دقیقا همان ها هستند که در عکس زیر مشاهده می کنید. فرستنده در پایین کابین آسانسور نصب می شود و گیرنده در پایین شفت آسانسور قرار می گیرد. آنتن ها باید به طور مستقیم به عنوان بهترین امکان برای بهترین اتصال ممکن است پل ارتباطی باشد.

سوئیچ های شیب دار بر روی آنتن ها مشخص می شود که آنتن فرستنده و گیرنده است. سوئیچ های dips نیز برای مشخص کردن فرکانس WIFI برای استفاده از پل بی سیم استفاده می شود. تنظیم فرکانس باید در هر دو آنتن مطابقت داشته باشد.

هنگامی که این سیستم با وصل کردن دو منبع تغذیه به برق وصل می شود، فرستنده و گیرنده به طور خودکار اتصال و شکل پل ارتباطی CCTV را ایجاد می کند. پس از اتصال Wi-Fi، ویدیوی زنده را در DVR خود مشاهده خواهید کرد.

این یکی از روشهای نصب دوربین مداربسته در آسانسور است که برای برجهای بیش از 15 طبقه پیشنهاد میشود.

انوع دوربین مورد استفاده در نصب داخل آسانسور

در داخل کابین آسانسور انتخاب شما برای نصب دوربین مدار بسته محدود است و با توجه به فضای کم شما نیاز به استفاده از دوربین های با کیفیت بالا ندارید زیرا حداکثر بین دوربین و سوژه ۲ متر می باشد و در این دوربین های HD و IP با رزولوشن ۲ مگاپیکسل جواب کار شما را می دهد.

ولی همانطور که قبلا گفته شد لنز دوربینی که در داخل آسانسور قرار است استفاده شود باید حتماً Wide باشد و بهترین لنز برای دوربین داخل آسانسور لنز 2.8 میلی متر می باشد.

جنس بدنه دوربین داخل آسانسور خیلی اهمیت ندارد میتواند پلاستیکی و یا فلز باشد اما باید توجه شود که به علت اینکه فضای داخل کابین محدود است نمی توانید از کیس های بزرگ و حجیم استفاده کنید و تنها شما محدود به استفاده از دوربین های دام (Dom) و در سایزهای کوچک به اندازه های ۵۰ و یا ۳۵ می باشید.

برخی از ویژگی های دوربین های برند INFINITY برای نصب در آسانسور را ملاحظه می کنید:

  • لنز زاویه 2.8mm ثابت
  • 104 درجه زاویه افقی از نمای
  • 4 فرمت های قابل انتخاب ویدئو AHD، HD-TVI، HDCVI، آنالوگ (CVBS)
  • وضوح 1080p HD ویدئو (1080 × 1920)
  • رزولوشن 960H (960 × 480) در حالت CVBS آنالوگ
  • جلوی جلوی فلزی مقاوم در برابر سایش
  • ساخته شده در دید در شب مادون قرمز برای نور کم نور و نظارت بر نور کم

انوع دوربین مورد استفاده در نصب داخل آسانسور

نحوه نصب دوربین مداربسته در آسانسور

بعد از مقدمات لازم برای “نصب دوربین مداربسته در آسانسور” و با توجه به اینکه شما شناخت کلی نسبت به این موضوع پیدا کردید، به اصل قضیه می رسیم. اینکه نحوه نصب دوربین های مدار بسته در آسانسور به چه صورت است. شما می توانید مراحل را مطالعه کرده و اگر ابهام یا سوالی داشتید برای مشاوره و کارشناسی با کارشناسان چشمان بیدار آریا تماس بگیرید.

مراحل نصب دوربین مداربسته در آسانسور

  1. بعد از مقدمات لازم برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور و با توجه به اینکه شما شناخت کلی نسبت به این موضوع پیدا کردید، به اصل قضیه می رسیم. اینکه نحوه نصب دوربین های مدار بسته در آسانسور به چه صورت است. شما می توانید مراحل را مطالعه کرده و اگر ابهام یا سوالی داشتید برای مشاوره و کارشناسی با کارشناسان چشمان بیدار آریا تماس بگیرید.

    مراحل نصب دوربین مداربسته در آسانسور به شرح زیر است:

    1. دوربین آسانسور به گوشه ای از آسانسور (در نزدیکی بالای کابین آسانسور) نصب شده است. این دوربین گوشه ای مناسب برای آسانسورها است به دلیل اینکه لنز دوربین زاویه فوق العاده ای دارد. این ویژگی باعث شده که تمام نقاط کور ممکن را از بین ببرد. این یک دوربین امنیتی نوع AHD (دوربین مدار بسته AHD چیست؟) است که از نوع مشابه کابل کواکسیال به عنوان دوربین های مداربسته سنتی آنالوگ استفاده می کند. پس در قدم اول، صفحه پوشش فلزی جلو را از بین ببرید و سپس پایه دوربین را با دو پیچ وصل کنید.
    2. RG59 Siamese cable coax برای اتصال دوربین به ورودی ویدئو BNC جعبه فرستنده استفاده می شود. جعبه فرستنده و آنتن در قسمت بیرونی کابین آسانسور نصب شده اند.
    3. کابل CAT5 کابل فرستنده را به آنتن فرستنده متصل می کند.
    4. منبع تغذیه DC 12V متصل به جعبه فرستنده، برق فرستنده، آنتن و دوربین آسانسور را تامین می کند. قدرت با استفاده از PoE (قدرت بیش از اترنت) به آنتن عرضه می شود. برای اطلاعات بیشتر از مقاله دوربین مداربسته تحت شبکه دارای PoE دیدن کنید.
    5. در آنتن ها DIP سوئیچ ها وجود دارد که به نصب کننده اجازه می دهد مشخص کند کدام آنتن سیگنال ویدئویی را ارسال می کند و گیرنده آن است.
    6. کابل RG59 coax برای اتصال خروجی BNC گیرنده تصویر به DVR استفاده می شود.
    7. احتمالا یک مانیتور به DVR متصل شده است و ممکن است دوربین های اضافی علاوه بر دوربین آسانسور (بسته به برنامه) متصل شوند. DVR مورد استفاده برای نصب دوربین آسانسور معمولا با سایر دوربین های امنیتی در اطراف ساختمان به اشتراک گذاشته میشوند.
    8. این تصویر همان چیزی است که دوربین به نظر می رسد زمانی که به درستی در گوشه ای از یک آسانسور یا اتاق نصب شده باشد. تنها راه بستن این دوربین به یک گوشه 90 درجه است یعنی محل تلاقی دو دیوار.

تا اینجا با روشهای مختلف نصب دوربین مداربسته در آسانسور آشنا شدید، در ادامه هزینه و تعرفه نصب و راه اندازی آنرا نیز مورد بررسی قرار میدهیم.

هزینه نصب دوربین مداربسته در آسانسور

هزینه نصب دوربین مداربسته در آسانسور بیشتر متاثر از تعداد طبقات و زمانی است که در داخل اتاق آسانسور به  کابل کشی دوربین و اتصال آن به دستگاه ضبط یا همان دستگاه دی وی آر (DVR) می باشد. شرکت چشمان بیدار آریا هزینه نصب دوربین در داخل آسانسور را برای هر طبقه  معادل سیصد هزار تومان در سال 1402 در نظر گرفته است که این مبلغ از نرخ اتحادیه پایین تر می باشد. در صورتی که شما نیاز به نصب دوربین داخل آسانسور دارید می توانید از کارشناسان مربوطه ما در این حوزه استفاده نمایید.

منابع:

  • Frost, J. (2020). How to Install a Surveillance Camera in an ElevatorSophos
  • Bennett, C. (2019). How to Install a Security Camera in an ElevatorSecurity Baron
  • Lam, C. (2020). Best Practices for Installing Security Cameras in and Around Elevators360 Vision Technology
  • Khan, S. (2020). Why CCTV Cameras Should Be Installed in ElevatorsVerisure

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter

نصب دوربین مداربسته در آسانسور نیازمند دانش و تجربه بالایی میباشد که در شرکت چشمان بیدار آریا این موضوع وجود دارد.

ایمان قنبری
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید