نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر

یکی از مشکلات اتصال دوربین مدار بسته (دوربین مداربسته) به کامپیوتر این است که به طور کلی رایانه جایی در نزدیکی دوربین نیست. اگر می خواهید تصاویر دوربین مداربسته خود را ببینید، دوربین را در راهرو نصب می کنید یا دوربین مداربسته را در جلوی درب ورودی نصب میکنید، این جایی نیست که در نزدیکی کامپیوتر باشد. برای این منظور شما باید با طریقه نمایش دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر آشنا باشید.

نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر

نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر

اصول نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر یکی از تخصصهای اصلی در حوزه سیستمهای حفاظتی و نظارتی میباشد که برای اتصال آن به کامپیوتر مراحل زیر را باید دنبال کنید( توجه کنید این موارد برای دوربین مداربسته آنالوگ و AHD است و برای دوربین مداربسته IP در ادامه توضیح داده شد.

آموزش این مقاله برای بسیاری از مکان ها نیز مفید میباشد من الجمله برای استفاده از دوربین در موزه و بقیه اماکن تاریخی و شلوغ نیز میتوان دوربین را بر روی کامپیوتر ان مکان نصب کرد.

مرحله 1
دوربین خود را نصب کنید. شاید این برای شما سخت باشد ولی میتوانید با کمک انواع مقاله آموزشی مانند نحوه راه اندازی دوربین مداربسته برروی گوشی این کار را خودتان انجام دهید.

گام 2
روش نصب دوربین را تعیین کنید. دوربین ها را می توان با استفاده از میتوانید با استفاده از نصاب دوربین مداربسته نصب کنید و یا خودتان یک متد نصب را انتخاب نماید.

مرحله 3
DVR  را به دیواره مجاور رایانه وصل کنید. گیرنده و کابل ها با کیت همراه هستند و رابط بین رایانه و شبکه برق هستند. گیرنده را به جک شبکه اضافی روی رایانه وصل کنید.

مرحله 4
نرم افزار را روی رایانه خود install کنید و یا اینکه تنظیمات اینترنت اکسپلورر خود را برای نمایش دوربین مداربسته تنظیم نماید . دیسک وجود دارد که همراه پکیج دوربین مداربسته است. کادر را بررسی کنید. سی دی را در درایو قرار دهید و برای اجرای جادوگر نصب ، دستورالعمل ها را دنبال کنید. پرس و جوها از شما سؤال می کنند که آیا می خواهید یک حساب مشاهده از راه دور تنظیم کنید ، که به شما امکان می دهد تصاویر را از دوربین خود از طریق اینترنت مشاهده کنید. این سیستم تست خواهد کرد و شما را به اتصال و نامگذاری دوربین سوق می دهد. در آن مرحله به دوربین برگردید.

مرحله 5
دوربین را به منبع تغذیه دوربین و منبع تغذیه به نزدیکترین پریز وصل کنید. برای انتقال سیگنال به رایانه خود از سیم کشی خانه استفاده خواهید کرد.

مرحله 6
به رایانه برگردید و نصب را ادامه دهید. دوربین را در نرم افزار شناسایی کرده و نامگذاری کنید.

مرحله 7
دوربین را تنظیم کنید. برای این کار به کمک نیاز دارید. یک نفر باید در دوربین تخصص داشته باشد و دیگری نیاز به مشاهده تصویر در صفحه اصلی نرم افزار دارد.

آموزش نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر

آموزش نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر

نحوه اتصال یک دوربین IP به رایانه

یکی از مصرف کنندگان نیاز به یک سیستم دوربین مداربسته امنیتی مبتنی بر IP را برای خانه ، محل کار یا ملک خود پیدا می کنند ، اما با این فرض که سیستم های IP پیچیده و بیش از حد فنی سنگین هستند. این مانع از خرید آنها می شود و از امنیت موردنیاز آنها جلوگیری می کند. واقعیت این است که تنظیم دوربین IP آسانتر از آنچه فکر می کنید است. این شامل درک اساسی از شبکه است و با دنبال کردن چند مرحله ساده ، دوربین های IP خود را در هیچ زمان کار نمی کنید.

یک دوربین IP می تواند مستقیماً به شبکه یا رایانه شما متصل شود و سه روش برای این کار وجود دارد. سه روش ذکر شده در زیر نیازی به NVR ندارد. NVR یا شبکه ضبط کننده فیلم ، دستگاهی است که دوربین های IP به آن متصل می شوند. NVR فیلمبرداری شده توسط دوربین های IP را به یک هارد دیسک ، یا در HD (720p ، 1080p) ، 2K HD یا Ultra HD (4K) بسته به نوع NVR و نوع دوربینی که با آن استفاده می شود ، ضبط می کند.

دوربین های IP دوربین های مبتنی بر شبکه هستند ، اما برای استفاده از آنها نیازی به دسترسی به اینترنت ندارند زیرا دستگاه های مستقل هستند که می توانند در یک شبکه محلی مورد استفاده قرار گیرند. یک شبکه محلی ساده می تواند یکی از موارد زیر باشد:

یک دوربین شبکه IP که با یک کابل شبکه به پورت شبکه رایانه رومیزی شما متصل است.
یک دوربین IP متصل به روتر است که به یک دسک تاپ یا کامپیوتر لپ تاپ متصل است ، اما روتر به اینترنت وصل نمی شود.
فقط اگر می خواهید سیستم خود را از راه دور از اینترنت مشاهده کنید ، باید سیستم را به اینترنت متصل کنید.

آیا برای سیستم دوربین امنیتی IP خود به NVR نیاز دارم؟
NVR به منظور مشاهده دوربین های شبکه یا حتی ضبط ویدیو ضروری نیست. اگر در حال آزمایش دوربین هستید ، به دنبال راه اندازی موقت هستید یا می خواهید چیزی ارزان قیمت را تنظیم کنید ، استفاده از رایانه با دوربین IP جایگزین خوبی برای NVR است. SmartPSS برنامه نرم افزاری رایانه ای ماست که به رایانه های شخصی اجازه می دهد دوربین های IP را مشاهده و ضبط کنند. با این حال ، این نوع پردازش نیاز زیادی به کامپیوتر خواهد داشت. به احتمال زیاد ، شما نمی توانید از آن رایانه برای مصارف شخصی استفاده کنید ، زیرا پردازش ویدیوی دوربین های شبکه IP با وضوح بالا دچار مشکل می شود. همچنین ، کامپیوترها می توانند غیر قابل اعتماد و خراب باشند ، به طور بالقوه شما را بدون داشتن فیلم ضبط شده رها می کند.

محصولات NVR دستگاه های مستقلی هستند که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند که به صورت سنگ محکم و بدون خرابی شناخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند به صورت 24/7 کار کنند و امنیت سیستم را با مجوز دسترسی به حساب کاربری حفظ کنند. برای یک سیستم دوربین کاملاً امنیتی می خواهید از NVR به همراه دوربین استفاده کنید. از نرم افزار SmartPSS می توان به عنوان نرم افزار مشتری برای اتصال از کامپیوتر به NVR برای تماشای دوربین های متصل به NVR و پخش / بارگیری فیلم های امنیتی ضبط شده استفاده کرد.

دوربین مداربسته روی کامپیوتر

دوربین مداربسته روی کامپیوتر

نتیجه گیری برای نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر

ما به شما توصیه میکنیم حتما از نصب دوربین مداربسته برای محل کار یا منزل خود استفاده نمایید و با استفاده از دزدگیر امنیت خود را افزایش دهید.

توصیه میشود برای خرید دوربین مداربسته جهت نصب به دستگاه DVR از فروشگاههای معتبر خرید نمایید. در این راستا میتوانید از فروشگاه دوربین مداربسته آریا خرید نمایید و یا مشاوره در مورد دوربین مداربسته خود را به ما بسپارید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

نمایش دوربین مداربسته روی کامپیوتر توسط خودتان یکی از نیازهای شما برای مشاهده دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر با IE میباشد که میتوانید آن را یاد بگیرید

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *