نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

محافظت از کابل دوربین مداربسته در برابر نور آفتاب یکی از مهمترین کارهایی است که اکثر افرادی که با دوربین مداربسته سر و کار دارند لازم است انجام دهند. محافظت از کابل های اترنت دوربین مداربسته در محیط بیرون کاری لازم و ضروری است. بیشتر طول کابل های اترنت در خارج از محیط های بسته استفاده شده و در زیر نور آفتاب قرار می گیرند که یکی از عوامل پوسیدگی و خوردگی کابل ها است. لازم است که کابل را از کلیه عوامل محیطی مانند گرما، سرما، نور آفتاب، دمای انجماد و طوفان محافظت کنید.

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

برنامه برای محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

قبل از شروع به کار لازم است که محل عبور کابل ها را مشخص کنید. در صورتی که روی زمین و در فضای باز قرار خواهند گرفت را مشخص کنید. محل قرارگیری کابل ها را مشخص کنید. در صورتی که کابل داخل لوله یا عایق دیگری باشد مشکلی اتفاق نمی افتد ولی مشکل از زمانی بروز می کند که کابل در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. استفاده از کابل ضد حریق برای دوربین مداربسته جزو کارهای ضروری و مهم میباشد.

روش های محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

استفاده از لوله های PVC برای محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

شما با لوله های PVC می توانید کابل دوربین مداربسته را از اشعه های نور آفتاب محافظت کنید. کابل نباید روی زمین قرار گیرد. طوفان، باران، و کلیه عوامل جوی می توانند به کابل ها آسیب بزنند. قرار دادن کابل در داخل لوله های PVC موجب خواهد شد که دستگاه هایی مانند ماشین چمن زنی به کابل آسیب وارد نکنند. لازم است که کابل های دوربین مداربسته را از سایر کابل های برق ساختمان جدا کنید. کابل های دوربین مداربسته را با کابل های برق یک جا قرار ندهید بخاطر این که تداخل عملکردی بوجود خواهد آمد. کابل هایی که در زیر زمین کاشت شده اند عملکرد بهتری دارند.

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

دفن کابل ها یا نصب عایق های مقاوم محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

شما با دو روش می توانید کابل دوربین مداربسته را از زیر نور آفتاب محافظت کنید. می توانید آن ها را زیر زمین دفن کرده یا این که آن را داخل عایق محکمی قرار دهید. لوله های PVC یا مسی نسبت به نور آفتاب مقاوم هستند. لازم است که از ورود رطوبت به داخل لوله های کابل جلوگیری کنید. در صورتی که آب به داخل کابل نفوذ کند لازم است که آن را تعویض کنید. در روشی دیگری می توانید از کابل های محیطی مقاوم نسبت به عوامل محیطی استفاده کنید. با کمی دقت متوجه می شویم که کاشت کابل در زیر زمین، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. شما می توانید کابل را در داخل لوله های عایقی قرار داده و سپس آن را زیر زمین دفن کنید. در صورتی که برای دفن کابل در محل و منطقه شما، مقرراتی وضع شده با رعایت آن ها، کابل دوربین مداربسته را در زیر زمین دفن کنید. همسایگان محلی خود را نسبت به کاشت لوله عایق حاوی کابل دوربین مداربسته آگاه کنید.

کاهش تاثیر عوامل محیطی بر کابل دوربین مداربسته

زمانی که کابل دوربین مداربسته را در داخل لوله عایق محکم و مقاومی مثل PVC قرار می دهید، در این صورت تاثیر عوامل محیطی بر کابل کاهش خواهد یافت و کابل هرگز پوسیده یا خورده نخواهد شد. توصیه می کنیم که کابل ضد آبی را انتخاب کنید تا آب بر آن تاثیر منفی نداشته باشد. قرار دادن کابل در داخل لوله عایق PVC بهترین راه حلی است که شما می توانید از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم که کابل را در داخل عایق های فلزی قرار ندهید بخاطر این که ممکن است رعد و برق را جذب کرده و فاجعه جدی اتفاق بیفتد. لوله عایق طوری آب بندی کنید که آفات و حشرات به درون لوله عایق نفوذ نکنند.

دفن کابل های اترنت می تواند بهترین راه حلی باشد که اجرای آن را به شما توصیه می کنیم. در ابتدا لازم است که کابل های با کیفیت و مقاومی را خریداری کنید که بتوانید از آن در درازمدت استفاده کنید. کابل های  Cat5 ,Cat6 بهترین کابل هایی است که می توانید استفاده کنید. در صورتی که نسبت به خرید کابل های دوربین مداربسته تصمیمی نگرفته اید، می توانید از متخصصان این حرفه استفاده کرده و در نهایت تصمیم گیری کنید.

کابل دوربین مداربسته با کیفیت، نیز همان شرایط محصول را خواهد داشت. این چنین کابل هایی محکم و مقاوم بوده و ضد نور آفتاب هستند و علاوه بر این شما می توانید این کابل ها را در داخل عایق قرار داده و کنار عایق را با مواد سیلیکون بپوشانید تا ذرات خاک، حشرات، آب وارد لوله نشوند.

جدا از نور آفتاب، دمای انجماد می تواند موجب ترکیدگی و شکستگی لوله های عایق شود به همین سبب لازم است که لوله عایق محکمی را انتخاب کنید که بتوانید از آن در درازمدت استفاده نمایید. لوله های PVC را انتخاب کنید که بالاترین کیفیت را داشته باشد، در این صورت شما می توانید از آن در درازمدت استفاده کنید.

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

روش ها شرح
کابل ضد نور آفتاب مقاوم به نور آفتاب
دفن کردن زیر زمین بهترین روش و مقاوم نسبت به کلیه عوامل محیطی
لوله گذاری PVC یا مسی قرار دادن کابل در داخل عایق
روش های محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

نتیجه گیری در مورد نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

این مقاله آموزشی در مورد نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتابو کاربردهای آن در دنیای دوربین مداربسته ، مورد بحث و بررسی قرار داریم، توصیه میکنیم که در صورت نیاز به خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته که دارای تجربه کافی در این حوزه است استفاده نمایید.

درباره چه صحبت کردیم؟

نحوه محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب/ روش های محافظت از کابل دوربین مداربسته زیر نور آفتاب

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مدار بسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

 

author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.