اطلاعات تکمیلی درباره ی دوربین مدار بسته خورشیدی

در مقاله دوربین مداربسته انرژی خورشیدی به تعریف و چگونگی کارکرد دوربین مدار بسته خورشیدی پرداختیم, حال در این مقاله میپردازیم به اینکه در طول فرایند انتخاب بهترین دوربین های امنیتی خورشیدی،  برخی از عوامل کلیدی هستندکه نباید از دست برود:

  1. پنل خورشیدی چقدر برق می تواند برای دوربین های مدار بسته تولید کند؟

مقدار برق پنل خورشیدی برای دوربین های مدار بسته خورشیدی می تواند بر اساس اندازه و کارایی پنل، مقدار نور خورشید و غیره تعیین شود.

یک پنل خورشیدی معمولی می تواند حدود 265 وات قدرت تولید کند. پنل های کارآمد ممکن است گران تر باشند. و مقدار نور خورشید یک پنل می تواند بسیار با موقعیت مکانی شما ارتباط داشته باشد.

برای دریافت حداکثر نور خورشید برای سیستم های امنیتی دوربین خورشیدی در فضای باز، پنل خورشیدی را به سمت خورشید در ظهر قرار دهید تا از منابع طبیعی بیشتر استفاده کنید. همچنین پنل خورشیدی را از موانع احتمالی، مانند سایه ایجاد شده توسط یک درخت دور کنید.

  1. چه اندازه باتری برای دوربین های مدار بسته انرژی خورشیدی نیاز دارید؟

باتری های قابل شارژ برای استفاده از دوربین های امنیتی خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند در صورتی که نور خورشید در دسترس نباشد.

برای اطمینان از داشتن قدرت کافی برای پشتیبانی از دوربین های امنیتی بی سیم خورشیدی شما باید باتری حداقل 10 برابر ظرفیت حداکثر خروجی پنل خورشیدی باشد. در غیر این صورت باتری های دوربین های مدار بسته خورشیدی ممکن است به علت اضافه بار شدن آسیب ببینند.

میانبر برای صرفه جویی در چنین مشکلاتی از انتخاب باتری ها برای دوربین های امنیتی خورشیدی شما، خرید یک دوربین خورشیدی IP با باتری های قابل شارژ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های تحت شبکه به مقاله معرفی دوربین IP در دوربین مداربسته و مزایای دوربین IP نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ در  دوربین مداربسته رجوع کنید.

و اگر می خواهید پشتیبان گیری باتری از دوربین های نظارت بر خورشیدی خود را اضافه کنید، شما میتوانید به طور مستقیم با فروشنده های متخصص دوربین مداربسته مجموعه آریا در مورد مدل های توصیه شده مشورت کنید. میتوانید برای کسب اطلاعات تکمیلی از مقاله نحوه بک آپ گیری از DVR دیدن نمایید.

  1. دوربین های مدار بسته خورشیدی تصاویر ضبط شده دوربین را در کجا ذخیره می کنند؟

دوربین های امنیتی خورشیدی با کارت SD ممکن است گزینه های خوبی باشند اگر ترجیح می دهید فیلم های فعال شده را بدون هیچ هزینه اشتراکی ضبط کنید.

شما همچنین می توانید فیلم های دوربین های امنیتی بی سیم خورشیدی را با سنسورهای حرکتی ذخیره شده در کارت حافظه از طریق تلفن های خود پخش و مدیریت کنید.

جایگزین دیگر این است که ویدیوهای دوربین های مدار بسته خورشیدی را در سرویس ابری ذخیره کنید، که از طریق آن می توانید به اطلاعات خود از هر نقطه از دستگاه تلفن همراه دارای اتصال به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

  1. آیا شما دوربین های مدار بسته خورشیدی وای فای دارید؟

دوربین های امنیتی با انرژی خورشیدی WiFi با سنسور حرکت می توانند هنگام اتصال اینترنت به شما هشدار های فوری ارسال کنند. شما همچنین می توانید مشاهده زنده از دوربین های مدار بسته بی سیم خانگی خورشیدی را در تلفن هوشمند خود تماشا کنید.

اگر مکان نظارت شبکه ای ندارید, نگران نباشید!

دوربین های امنیتی خورشیدی با کارت SD می توانند رویدادهای تشخیص حرکت را در روی صفحه ثبت کند حتی بدون فای یا اینترنت.

اما اگر می خواهید تماشای زنده را از دوربین مدار بسته خورشیدی خود بگیرید یا هشدارهای فوری دریافت کنید، اتصال به اینترنت ضروری است.

با توجه به معرفی دوربین های امنیتی سلولی خورشیدی، آنها بر روی داده های سلولی 3G و یا 4G عمل می کنند و طراحی شده اند تا در مکان هایی بدون اینترنت سخت افزاری و WiFi کار کنند.

هر ویژگی ای که از دوربین مدار بسته خورشیدی بی سیم که با اینترنت کار می کند، انتظار می رود، همچنین می تواند در میان دوربین های امنیتی سلولی خورشیدی باشد.

  1. هزینه دوربین های مدار بسته وای فای خورشیدی

سرمایه گذاری اولیه برای خرید بهترین کیت امنیتی دوربین مدار بسته خورشیدی می تواند سنگین باشد، اما مزایای آینده به طور کامل با هزینه طول عمر پنل های خورشیدی و نصب دوربین های امنیتی خورشیدی بیشتر خواهد شد.

بنابراین، به جای استفاده از جعبه های امنیتی جعلی و ساختگی خورشیدی و یا دوربین های ارزان قیمت با رزولوشن پایین، دوربین های مدار بسته خورشیدی از مارک های قابل اعتماد بیشتر استفاده می کنند.

نکته: هنگامی که شما در جستجوی دوربین های مدار بسته بی سیم خورشیدی هستید، اطمینان حاصل کنید که حداقل HD کامل (1080p) برای شناسایی جزئیات قابل تشخیص است.

اطلاعات تکمیلی درباره ی دوربین مدار بسته خورشیدی

اطلاعات تکمیلی درباره ی دوربین مدار بسته خورشیدی

سوالات رایج شما در مورد دوربین های مدار بسته خورشیدی

هنگامی که شما در بازار برای بهترین دوربین های مدار بسته خورشیدی قرار می گیرید، ممکن است در ذهن شما سوالات زیر داشته باشید:

  1. اگر دو روز بدون خورشید وجود داشته باشد، سیستم های دوربین امنیتی مبتنی بر خورشیدی هنوز قدرت دارند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، یک دوربین مدار بسته خورشیدی میتواند برق را در روزهای ابری یا بارانی تولید کند.

مقدار برق تولید شده بدون شک بسیار کمتر از دوره های آفتابی است، اما باز هم تولید برق داریم.

به این معناست که پنل خورشیدی هنگامی که نور خاموش می شود، دوربین های خورشیدی شما را شارژ می کند. حتی در شرایط بدترین حالت که در آن هیچ نور مستقیم خورشید را ندارید، دوربین IP خورشیدی شما هنوز هم می تواند از باتری های قابل شارژ برای کار عادی کار کند .

  1. آیا دوربین های نظارت مبتنی بر خورشیدی نیاز به نگهداری دارند؟

به طور کلی، دوربین های مدار بسته خورشیدی، از جمله پنل های خورشیدی، نیاز به نگهداری بسیار کم دارند.

برای حفظ عملکرد نوری دوربین های مدار بسته خورشیدی، توصیه می شود که هر شش ماه یکبار پنل خورشیدی را پاک کنید و آن را بررسی کنید.

شما می توانید آب و برس نرم را برای تمیز کردن پانل خود استفاده کنید. یا اگر تمایل به تمیز کردن کامل دارید، یک پاک کننده حرفه ای پنل خورشیدی بگیرید.

  1. چگونه می توانم از پنل خورشیدی خود برای دوربین های خورشیدی از خطرات محافظت کنم؟

در واقع دوربینهای نظارت بیسیم خورشیدی با سنسورهای حرکتی بهترین محافظت کننده در مقابل دزدی هستند.

هنگامی که دزد ها وارد منطقه نظارت می شوند، دوربین های نظارت خورشیدی به شما هشدارهای فوری ارسال می کنند و سرقت ها را با هشدارهای صوتی ترساندن می دهند.

در زیر نکات مفید دیگری که می توانید استفاده کنید:

  • شماره سریال پنل ها را نزد خود نگهدارید زیرا می تواند به شما کمک کند تا زمانی که پرونده شما وارد سیستم عدالت قانونی می شود، اثبات کنند که پنل های سرقت شده برای شما هستند.
  • پنل های خورشیدی را در مکان های غیر قابل دسترس مانند پشت بام قرار دهید و دسترسی به پنل خورشیدی را مسدود کنید.
  • سیستم های امنیتی دوربین خورشیدی را تحت پوشش بیمه خود قرار دهید.
  1. چه مدت می توانید دوربین های امنیتی با کارت 16/32G SD ضبط کند؟ و اگر ظرفیت کارت SD پر شود, چه اتفاقی می افتد؟

در واقع، میزان بیت از دوربین های مدار بسته بی سیم خانگی خورشیدی شما تا حد زیادی بر اندازه فایل ضبط شده تاثیر می گذارد. هرچه بیت بالاتر باشد، تصاویر واضح تر و ویدیوهایی که دریافت می کنید، و اندازه فایل بزرگتر خواهد بود.

هنگامی که ظرفیت کارت SD دوربین های مدار بسته شما با فن آوری خورشیدی کامل پر است، فیلم های قدیمی تر به صورت خودکار توسط  فیلم های جدید رونویسی می شوند.

بنابراین شما لازم نیست به صورت دستی دوربین فیلمبرداری بی سیم خورشیدی خود را با سنسور حرارتی حذف کنید – فقط به یاد داشته باشید که به طور منظم فایل های مهم را به طور مرتب به روز رسانی کنید.

  1. آیا می توانم دوربین مدار بسته خورشیدی را به دستگاه های چندگانه مانند دو گوشی در خانه وصل کنم؟

کاملا بله!

به عنوان مثال، اگر از یک دوربین خورشیدی استفاده کنید، تا 8 جریان همزمان با یک جریان اصلی (حالت روشن) و 7 زیر جریان (حالت روان) پشتیبانی می شود.

و این بدان معنی است که نه تنها شما، بلکه اعضای خانواده تان می توانید به این دوربین خورشیدی از هر نقطه از طریق تلفن های هوشمند خود دسترسی پیدا کنید، به سادگی با وارد کردن UID و رمز عبور دوربین IP خورشیدی خود.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربین مداربسته به هزینه بسیار پایین می باشد.

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *