اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته

شاید برای اولین بار هست که میخواهید در یک محل دوربین مداربسته نصب کنید، الان باید با اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته آشنا شوید. تا بدانید چگونه بهترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید. بهترین نصاب دوربین مداربسته چه خصوصیاتی دارد و…. در این مقاله آموزشی دوربین مداربسته به شما تمام این موارد را آموزش میدهیم.

درهر زمینه ای مشاوره با متخصص و مهندس آن زمینه بهترین عملکرد میباشد.حتی برای خرید دوربین عمل خودسرانه حرکتی عجولانه و دور از اندیش است.برای راهنمای خرید انواع دوربین ها مثل دوربین مداربسته IP و AHD مقالاتی در سایت INFINITY-CCTV.IR موجود است.

اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته

اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته مخفف Closed Circuit Television است. دوربین های مداربسته راه حلی مدرن برای رفع نیازهای امنیتی شما هستند. از خانه دور می شوید و به شخصی برای نظارت احتیاج دارید؟ دیگر نیازی به استخدام محافظ امنیتی برای این کار نیست ، یک دوربین مدار بسته نصب کنید و تمام! . این روزها افراد بیشتری دوربین های مدار بسته را برای نظارت بر محل کار ، دفاتر ، مغازه ها ، محل زندگی و غیره خود خریداری می کنند حتی از دوربین های مداربسته در بانک ها ، بیمارستان ها ، فرودگاه ها ، ایستگاه های راه آهن ، مدارس ، دانشگاه‌ها و کلانتری ها نیز استفاده می شود تا بتوانند نظارت دائمی داشته باشند منطقه این روزها بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه خود به راحتی می توانید دوربین های مدار بسته را بصورت آنلاین خریداری کنید.

لیست اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مداربسته میبایست به آن توجه کرد

نصب دوربین مدار بسته به معنای ایمن بودن نیست. در اینجا لیستی از هفت موردی وجود دارد که باید قبل از تأمین امنیت محیط خود با دوربینهای مداربسته در نظر داشته باشید  و این موارد باید در راه اندازی دوربین مدار بسته مورد توجه قرار بگیرد:

شماره 1) تصمیم گیری درباره نحوه مشاهده تصاویر دوربین مداربسته

اگر تصمیم دارید سیستم خود را با استفاده از اینترنت رصد کنید ، دریافت آدرس IP برای ضبط ویدیوی دیجیتال (DVR) این امکان را برای بررسی و ضبط آسان فراهم می کند. یک کابل اترنت تمام اطلاعات را از طریق جادوگر اترنت منتقل می کند.

شماره 2) تعیین تعداد دوربین های مدار بسته مورد نیاز

بسته به نوع نیاز خود و وسعت منطقه ای که می خواهید بررسی کنید ، در مورد تعداد دوربین مداربسته مورد نیاز برای اطمینان از امنیت کامل تصمیم بگیرید و باید تعداد دوربین مداربسته خود را حدودی انتخاب نماید و با کمک نصاب دوربین مداربسته آنها را نهایی نمایید.

شماره 3) موقعیت یابی دوربین های مدار بسته

در صورت مشاهده ، دوربین ها می توانند متجاوز را هشدار دهند. بنابراین بیشتر مردم داشتن دوربین مخفی را به داشتن دوربین آشکار و مشهود ترجیح می دهند! دوربین های مداربسته معاصر با قرار گرفتن در نفیس ترین شکاف ها و شکاف های دیوار می توانند به راحتی از چشم پنهان شوند. این مکانها همچنین مزیت محافظت از دوربین ها در برابر شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان تگرگ ، وزش باد با سرعت بالا و باران است.

شماره 4) قرار دادن DVR / NVR در محل مناسب

ایمن سازی ضبط کننده فیلم دیجیتال (DVR) یا ضبط کننده فیلم شبکه (NVR) از اهمیت بالاتری برخوردار است. اگر DVR یا NVR را در محل نا مناسبی قرار بدهید ، متجاوز و دزد به راحتمی میتواند دستگاه شما را هم سرقت کند و دیگر دستتان بجای بند نیست برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته.

شماره 5) منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه ثابت ، نظارت بی وقفه را تضمین می کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در هر زمان قطع برق ، هم منبع تغذیه ثابت دارید و هم یک پشتیبان برق قابل اطمینان برای اطمینان از امنیت در همه زمان ها.

شماره 6) تست سیستم دوربین مداربسته

پس از انجام مراحل نصب ، انجام آزمایشی بسیار مهم است. هر مشکلی که ممکن است در سیستم تلویزیون مدار بسته خود با آن روبرو شوید ، می تواند قبل از اینکه خیلی دیر شود رفع شود – بخیه به موقع باعث صرفه جویی در 9 نفر می شود!

شماره 7) نگهداری دوربین های مدار بسته

بهترین روش ها شامل تمیز کردن دوربین ها به صورت ماهیانه برای از بین بردن هرگونه آلودگی ، تار عنکبوت است. همچنین تعویض به موقع کابلهای استفاده شده توصیه می شود که سیستمها را از هرگونه خرابی احتمالی در مهمترین ساعتها دور نگه دارید و لازم است برای خدمات نگهداری دوربین مداربسته شرکتی را انتخاب نمایید.

در این قسمت 7 مورد از اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته را به شما معرفی کردیم. تمام این موارد در محل قرارگیری دوربین مداربسته قابل ازریابی است ولی پارامترهای دیگری نیز در انتخاب دوربین مداربسته موثر است که لازم است به آنها نیز توجه شود.

پارامترهای مهم در انتخاب بهترین و مناسبترین دوربین مداربسته

با در نظر داشتتن اینکه شما میخواهید دوربین مداربسته انتخاب کنید باید با چشم باز در بازار دوربین مداربسته وارد شوید و بهترین و مناسبترین دوربین را تهیه کنید ، حتما توجه کنید “الزاما گران بودن دوربین مداربسته به معنای بهتر بودن آن نیست”

شماره 1) کیفیت دوربین مداربسته

وضوح تصویر دوربین مشخصات بسیار مهمی است که هنگام جستجوی دوربین مداربسته باید در آن نقش داشته باشید. نتیجه نهایی این است: – وضوح تصویر دوربین بالاتر است ، به احتمال زیاد تصاویر واضح تر خواهید دید. برای دستیابی به نتایج مطلوب ، یک دوربین با رزولوشن 1080p یا بالاتر تهیه کنید که با یک DVR یا هر دستگاه ضبط دیگر سازگار با HD باشد.

شماره 2) دید در شب دوربین مداربسته

بیشترین استفاده از دوربین های مدار بسته در فضای باز برای نظارت در شب است و برای به دست آوردن یک تصویر با کیفیت بالا ، باید یک دوربین با فناوری مادون قرمز (IR) خریداری کنید.

شماره 3) پوشش مورد نظر( زاویه دید دوربین)

فضایی را که می خواهید با زاویه دید دوربین پوشانده شود ، همیشه در داخل و خارج از خانه خود محاسبه کنید. دوربینی با لنزهای زاویه دید عریض را انتخاب کنید تا تعداد دوربین های مورد نیاز برای پوشش دارایی شما را کاهش دهد یا چندین دوربین را برای افزایش دسترسی خود خریداری کنید.

شماره 4) شکل بدنه دوربین مداربسته

دو سبک عمده دوربین های امنیتی وجود دارد – بولت و دام . از بین این دو ، یک دوربین بولت شکل به دلیل موضع گیری عجیب و غریب اشاره ، برای یک متجاوز دشوار است. اگر می خواهید دوربین خود را بر روی سقف یا دیوار نصب کنید ، اطمینان حاصل کنید که هر دوربینی را که انتخاب می کنید فاصله کافی از زمین داشته باشد.

شماره 5) ظرفیت هارد برای ضبط

برای بازبینی تصاویر دوربین مداربسته باید ظرفیت هارد مناسبی انتخاب کنید تا بتوانید مدت زمان قبل از اتفاق را ببینید برای این منظور میتوانید بهترین هارد دوربین مداربسته را مظالعه نمایید.

شماره 6) سازگاری با موبایل برای انتقال تصویر دوربین مداربسته

دوربین های مختلف نظارتی مدرن قادر به پخش مستقیم جریان مستقیم بر روی تلفن هوشمند سازگار شما هستند. اگر می خواهید در هر زمان از روز یا در یک شنبه برای مدت طولانی در یک شنبه شرکت کنید ، این یک ویژگی ارزشمند است.

شماره 7) سیم دار یا بی سیم؟

اگرچه دوربین های بی سیم نسیمی برای جابجایی و نصب است ، شما همچنان می خواهید سطح باتری را برای حداکثر محافظت بررسی کنید.

برعکس ، واحدهای سیمی به نصب حرفه ای و دسترسی مداوم به پریز برق نیاز دارند ، اما تمایل به ارائه تصاویر واضح تر از نمونه های بی سیم خود دارند.

شماره 8) گارانتی  دوربین مداربسته

همیشه باید توجه کنید که دوربین مداربسته مثل سایر تجهیزات الکترونیکی نیازمند گارانتی است زیرا امکان سوختن و خرابی دارد‍، پس حتما دوربین مداربسته را انتخاب کنید که دارای گارانتی معتبر باشد

شماره 9) خدمات پس از فروش

یکی از موارد شگفت انگیز در مورد فناوری نظارت این است که دائما در حال تکامل و پیشرفت است پس لازم است یک شرکت را برای ارائه خدمات تخصصی دوربین مداربسته خود انتخاب کنید. با گذشت سالها ، ما در تولید محصولات دوربین مداربسته ایرانی INFINITY  دیدیم که آنچه قبلاً گزینه های پیش بینی شده در سیستمهای امنیتی در نظر گرفته می شد ، تقریباً در همه ابعاد با ظهور فناوری به وجود آمده است. INFINITY Security علاقه مند به تحقیق در مورد این گزینه های جدید و جالب و انتقال بهترین ها به بهترین وجه در کنار مشتریان است. نگاهی به برخی از سرویسهای امنیتی بی نظیر و تخصصی که INFINITY ارائه می دهد و چگونگی سود آنها از املاک مسکونی یا تجاری شما است.

ما به عنوان یک تیم تخصصی در زمینه نصب دوربین مداربسته و همچنین تولید دوربین مداربسته توانسته ایم بهترین و با کیفیترین دوربینهای مداربسته را در ایران تولید و خدمات پس از فروش و گارانتی آنرا نیز تضمین کنیم.

اقدامهای لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته

اقدامهای لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته

نتیجه گیری برای اقدامات لازم قبل از نصب دوربین مدار بسته

ما به شما توصیه میکنیم حتما از نصب دوربین مداربسته برای محل کار یا منزل خود استفاده نمایید و با استفاده از دزدگیر امنیت خود را افزایش دهید.

توصیه میشود برای خرید دوربین مداربسته جهت نصب به دستگاه DVR از فروشگاههای معتبر خرید نمایید. در این راستا میتوانید از فروشگاه دوربین مداربسته آریا خرید نمایید و یا مشاوره در مورد دوربین مداربسته خود را به ما بسپارید.

تماس با ما:

فروشگاه دوربین مداربسته آریا به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتی طلایی آریا به آدرس تهران خیابان جمهوری بعد از پل حافظ، پاساژ نادری طبقه ۴ واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با هزینه بسیار پایین می باشد.

قبل از خرید دوربین چکار کنیم؟

قبل از خرید دوربین چکار کنیم؟

ایمان قنبری
author-avatar

درباره ایمان قنبری

متولد 1364 در تهران هستم و دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر (سخت افزار) از دانشگاه امیرکبیر ( پلی تکنیک) بوده که از سال 1383 در حوزه دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی و نظارتی در حال فعالیت هستم. از سال 1398 با تاسیس شرکت چشمان بیدار آریا در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی به تمامی ارگانها و شرکتهای خصوصی برای نصب دوربین مداربسته میباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *